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Active gas
Active gas pedal
Active gas pedal control
Arc welding operations operation
BOF gas
BOS gas
Basic oxygen furnace gas
Converter BOF gas
Converter gas
Current gas
Execute metal active gas welding
Flux-cored arc welding with active gas shield
Gas lift cylinder
LD gas
Lever activated gas cylinder
Lever-activated gas cylinder
MAG welding
Measured bulk gas activities
Metal active gas welding
Metal-active gas welding
Metal-arc active gas welding
Oxygen steel furnace gas
Perform MAG welding
Perform metal active gas welding
Radiatively active gas
Working gas

Vertaling van "gas activities " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


measured bulk gas activities

activités mesurées dans la masse du gaz


metal-arc active gas welding [ metal active gas welding | metal-active gas welding | MAG welding ]

soudage à l'arc en atmosphère active [ soudage MAG | procédé MAG | procédé M.A.G. ]


lever-activated gas cylinder | lever activated gas cylinder | gas lift cylinder

vérin à gaz | piston à gaz | vérin pneumatique


flux-cored wire metal-arc welding with active gas shield [ flux-cored arc welding with active gas shield ]

soudage à l'arc sous protection de gaz actif avec fil-électrode fourré fusible


active gas pedal | active gas pedal control

accélérateur à contrôle sensitif | accélérateur sensitif | pédale d'accélérateur à force de rappel contrôlée | ACS [Abbr.]


arc welding operations operation | perform MAG welding | execute metal active gas welding | perform metal active gas welding

réaliser des tâches de soudage au gaz actif


active gas | current gas | working gas

gaz utile | respiration


radiatively active gas

gaz qui influe sur le rayonnement | gaz agissant sur le rayonnement


basic oxygen furnace gas | BOS gas | converter BOF gas | converter gas | LD gas | oxygen steel furnace gas | BOF gas [Abbr.]

gaz d'aciérie à l'oxygène
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The reason I have laid out some of the background is to lay out some of the shifts we have seen but also the significant experience that we have had in development of oil and gas activity and coal, the regulation of oil and gas activities for 150,000 producing wells between oil and natural gas including the wells that were drilled and would not be currently producing, and having produced billions of barrels of oil and trillions of cubic feet of natural gas over those last few decades.

Si j'ai voulu vous faire cet historique, c'est pour vous permettre de comprendre les changements qui se sont opérés, de même que l'expérience considérable que nous avons acquise dans le domaine de l'exploitation du pétrole, du gaz et du charbon, ainsi que dans la réglementation des activités pétrolières et gazières de 150 000 puits de production, y compris des puits qui ont été forés mais qui ne sont pas actuellement des puits producteurs, et dans la production de milliards de barils de pétrole et de billions de pieds cubes de gaz nat ...[+++]


For the Canadian natural gas industry this resulted in lower natural gas prices and a surge in natural gas activity.

Pour l'industrie canadienne du gaz naturel, cela a signifié des prix plus bas et une augmentation considérable de ses activités.


But with all due respect, Parks Canada is not the expert—and they would say the same thing—in oil and gas activities and in the management of oil and gas activities.

Mais en toute déférence, les représentants de Parcs Canada ne sont pas des experts — et ils vous diraient la même chose — en matière d'activités pétrolières et gazières et de la gestion de telles activités.


60. Notes that because it is unclear whether the current regulatory framework of EU legislation provides an adequate guarantee against the risks to the environment and human health resulting from shale gas activities, the Commission is undertaking a series of studies, expected later this year; considers that the lessons learnt from these studies on shale gas exploitation and recommendations related to it must be fully taken into account by European companies in developing countries; is concerned about the effects of oil companies’ activities on the environment, health and development, particularly in Sub-Saharan Africa, given the limit ...[+++]

60. constate que, dans la mesure où il n'est pas certain que l'actuel cadre réglementaire de la législation de l'UE apporte une garantie appropriée contre les risques pour l'environnement et la santé humaine découlant des activités liées au gaz de schiste, la Commission lance actuellement une série d'études dont les résultats sont attendus pour la fin de cette année; estime que les entreprises européennes opérant dans les pays en développement doivent tenir pleinement compte des enseignements tirés de ces études sur l'exploitation du ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was established to ensure the independence of the researchers, their research, and their findings, (iv) what, ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des risques séismiques, (ii) le cas échéant, quelles ressources le gouvernement a-t-il prévues pour ces recher ...[+++]


11. Notes that offshore oil and gas activities are excluded from the key provisions of the Industrial Emissions Directive ; suggests that the Commission add under Annex I point 1.5 ‘offshore oil and gas activities’ as part of the first scope review to be carried out by 31 December 2011, and suggests that the European IPPC Bureau define Best Available Practices (BAT) for offshore oil and gas activities;

11. observe que les activités pétrolières et gazières en mer sont exclues des principales dispositions de la directive sur les émissions industrielles ; suggère que la Commission ajoute, à l'annexe I, un point 1.5 «activités pétrolières et gazières en mer» comme élément du premier examen du champ d'application à réaliser pour le 31 décembre 2011, et suggère que le Bureau européen de prévention et de réduction intégrées de la pollution définisse les meilleures pratiques disponibles pour les activités pétrolières et gazières en mer;


11. Notes that offshore oil and gas activities are excluded from the key provisions of the Industrial Emissions Directive; suggests that the Commission add under Annex I point 1.5 ‘offshore oil and gas activities’ as part of the first scope review to be carried out by 31 December 2011, and suggests that the European IPPC Bureau define Best Available Practices (BAT) for offshore oil and gas activities;

11. observe que les activités pétrolières et gazières en mer sont exclues des principales dispositions de la directive sur les émissions industrielles; suggère que la Commission ajoute, à l'annexe I, un point 1.5 "activités pétrolières et gazières en mer" comme élément du premier examen du champ d'application à réaliser pour le 31 décembre 2011, et suggère que le Bureau européen de prévention et de réduction intégrées de la pollution définisse les meilleures pratiques disponibles pour les activités pétrolières et gazières en mer;


30. Notes that offshore oil and gas activities are excluded from the key provisions of the Industrial Emissions Directive; suggests that the Commission adds under Annex I point 1.5 ‘offshore oil and gas activities’ as part of the first scope review to be carried out by 31st December 2011 and suggests that the European IPPC Bureau defines Best Available Practices (BAT) for offshore oil and gas activities;

30. observe que les activités pétrolières et gazières en mer sont exclues des principales dispositions de la directive sur les émissions industrielles; suggère que la Commission ajoute, à l'Annexe I, un point 1.5 "activités pétrolières et gazières en mer" comme élément du premier examen du champ d'application à réaliser pour le 31 décembre 2011 et suggère que le Bureau européen de prévention et de réduction intégrées de la pollution définisse de meilleures pratiques disponibles pour les activités pétrolières et gazières en mer;


10. Calls on the Commission to consider the case for extending the sound principles contained within its legislation for the control of onshore hazards (SEVESO II and III ) to legislation aimed at offshore oil and gas activities; in the meantime, and in the event that the Commission does not propose such new specific legislation, calls on the Commission to re-examine its SEVESO III proposal in order to extend its scope to oil rigs and underwater pipelines located on/under the seabed to all phases of exploration for oil and gas reserves up until the decommissioning of the well; welcomes the Commission's explanatory memorandum concerning ...[+++]

10. invite la Commission à étudier la possibilité d'étendre les principes contenus dans le cadre réglementaire actuel pour le contrôle des risques terrestres (SEVESO II et III ) à la législation consacrée aux activités pétrolières et gazières en mer; dans le même temps et au cas où la Commission ne proposerait pas une nouvelle législation spécifique, l'invite à réexaminer sa proposition SEVESO III afin d'étendre son champ d'application aux plateformes pétrolières et aux canalisations sous-marines placées sur/sous le fond de la mer à ...[+++]


The key players involved in the negotiations of these amendments included, first, Indian Oil and Gas Canada, which is a special operating agency of the Government of Canada; second, the Indian Research Council, which is a First Nation organization that advocates on behalf of approximately 130 oil and gas producing or potentially producing First Nations; and, third, the oil and gas industry, some 200 companies of which are contract holders for oil and gas activities on reserves, including 20 oil and gas companies owned by First Nations.

Au nombre des joueurs clés dans la négociation de ces modifications on remarque, premièrement, Pétrole et gaz des Indiens du Canada, qui est un organisme de service spécial du gouvernement du Canada, deuxièmement, le Conseil des ressources indiennes, qui est un organisme des Premières nations représentant environ 130 Premières nations qui produisent ou qui ont le potentiel de produire du pétrole et du gaz, et, troisièmement, l'industrie du pétrole et du gaz, dont quelque 200 compagnies détiennent des contrats pour exploiter les ressources pétrolières et gazières dans les réserves, y compris 20 sociétés pétrolières et gazières appartenant ...[+++]




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'gas activities' ->

Date index: 2024-02-23
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