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Central generating station
Central power station
Central power-station
Electric generating plant manager
Electric generating station manager
Electric power plant
Electric power plant manager
Electric power station
Electrical power station
Electricity plant
Electricity station
Generating plant
Generating station
Internal combustion power plant
Power generating plant
Power house
Power house building
Power plant
Power station
Powerhouse
Powerplant
Powerstation
Steam generating station
Steam power-plant
Thermal electric generating plant
Thermal electric power station
Thermal electric station
Thermal generating plant
Thermal generating station
Thermal plant
Thermal power plant
Thermal power station
Thermal station
To interconnect generating stations
To link up generating stations
Wind generating station
Wind power plant
Wind power station
Wind-turbine generating station

Traduction de «generating-station service » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
steam generating station | steam power-plant | thermal generating station | thermal power station

centrale électrique thermique | centrale thermique | centrale thermoélectrique | usine thermique


power plant [ electric power station | electric power plant | power station | generating station | generating plant | powerhouse | power house | electricity plant | electrical power station | electricity station ]

centrale [ centrale électrique ]


to interconnect generating stations | to link up generating stations

interconnecter des centrales électriques


power house | powerhouse | power plant | powerplant | powerstation | power station | power house building | central generating station | central power station | central power-station | power generating plant | electric power station | electric power plant

centrale électrique | centrale | usine électrique | station électrique


thermal power plant [ thermal power station | thermal plant | thermal generating station | thermal electric power station | thermal electric generating plant | internal combustion power plant | thermal station ]

centrale thermique [ usine thermique ]


thermal power plant | thermal power station | thermal generating plant | thermal generating station | thermal electric power station | thermal electric station | thermal plant | thermal station

centrale thermique | centrale électrique thermique | centrale thermoélectrique | usine thermique | centrale thermodynamique


wind generating station | wind-turbine generating station | wind power station | wind power plant

centrale éolienne | usine éolienne


electric generating plant manager [ electric generating station manager | electric power plant manager ]

gestionnaire de centrale électrique [ directeur d'usine génératrice d'électricité | directrice d'usine génératrice d'électricité | directeur de centrale électrique | directrice de centrale électrique | directeur d'usine productrice d'électricité | directrice d'usine productrice d'électricité ]


generating station | power plant | power station

centrale électrique


power station | generating station | power plant

centrale électrique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ontario Hydro built two coal-fired generating stations to service a load that was pulp and paper, wood and mining.

Ontario Hydro a construit deux centrales au charbon pour répondre aux besoins des industries des pâtes et papiers, du bois et du secteur minier.


Regarding priority action (c), the collection of additional data necessary for the provision of the road-safety related traffic information service requires initial investments (e.g. for sensors, CCTV, weather stations, 112 reports or user reports, private providers / floating car data) and will generate subsequent costs for maintenance, operation and replacement.

En ce qui concerne l’action prioritaire c), la collecte des données supplémentaires indispensables à la fourniture de services d’informations sur la circulation liées à la sécurité routière nécessite des investissements de départ (exemple: capteurs, systèmes CCTV, stations météorologiques, rapports relatifs au 112 ou rapports utilisateurs, données provenant de prestataires privés/véhicules en déplacement) et engendrera par la suite des coûts d’entretien, de fonctionnement et de remplacement.


Regarding priority action (c), the collection of additional data necessary for the provision of the road-safety related traffic information service requires initial investments (e.g. for sensors, CCTV, weather stations, 112 reports or user reports, private providers / floating car data) and will generate subsequent costs for maintenance, operation and replacement.

En ce qui concerne l’action prioritaire c), la collecte des données supplémentaires indispensables à la fourniture de services d’informations sur la circulation liées à la sécurité routière nécessite des investissements de départ (exemple: capteurs, systèmes CCTV, stations météorologiques, rapports relatifs au 112 ou rapports utilisateurs, données provenant de prestataires privés/véhicules en déplacement) et engendrera par la suite des coûts d’entretien, de fonctionnement et de remplacement.


What is this going to mean for your organizations, for services with nuclear power generation stations, hydro-monitoring sites?

Qu'est-ce que cela signifiera pour vos organisations, pour les services des centrales nucléaires, pour les sites de surveillance des barrages hydroélectriques?


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67. Welcomes with interest the integrated approach followed by High-Level Group CARS21 as well as its conclusions, and expects the Commission to be guided by the road map adopted by CARS21 with a view to submitting proposals promptly to reduce pollutant emissions from light-duty and heavy-duty vehicles, in particular through improvements to vehicle technology, such as the development of hybrid vehicles, and the use of second-generation biofuels, derivable from a wide variety of raw materials; calls on the Member States to be guided by Sweden's initiative to make it compulsory for all service stations to sell biofuels;

67. accueille avec intérêt l'approche intégrée suivie par le groupe de haut niveau CARS 21 ainsi que ses conclusions et s'attend à ce que la Commission s'inspire de la "feuille de route" adoptée afin de présenter rapidement des propositions visant à réduire les émissions de substances polluantes par les véhicules légers et les poids lourds; notamment à travers une amélioration de la technologie des véhicules, comme le développement de voitures hybrides, l'utilisation de biocarburants de deuxième génération (pouvant être issus d'une grande variété de matières premières); invite les États membres à s'inspirer de l'initiative de la Suède de rendre obligatoire l'offre de biocarburants par toutes les stations ...[+++]


63. Welcomes with interest the integrated approach followed by the CARS21 High-Level Group as well as its conclusions, and expects the Commission to be guided by the road map adopted in order to submit proposals promptly to reduce pollutant emissions from light- and heavy-duty vehicles, in particular through improvements to vehicle technology (hybrid vehicles) and the use of second-generation biofuels (derivable from a wide variety of raw materials); calls on the Member States to be guided by Sweden’s initiative to make it compulsory for all service stations to sell biofuels;

63. accueille avec intérêt l'approche intégrée suivie par le groupe de haut niveau CARS 21 ainsi que ses conclusions et s'attend à ce que la Commission s'inspire de la "feuille de route" adoptée afin de présenter rapidement des propositions visant à réduire les émissions de substances polluantes par les véhicules légers et les poids lourds; notamment à travers une amélioration de la technologie des véhicules (voitures hybrides), l'utilisation de biocarburants de deuxième génération (pouvant être issus d'une grande variété de matières premières); invite les États membres à s'inspirer de l'initiative de la Suède de rendre obligatoire l'offre de biocarburants par toutes les stations service ...[+++]


67. Welcomes with interest the integrated approach followed by High-Level Group CARS21 as well as its conclusions, and expects the Commission to be guided by the road map adopted by CARS21 with a view to submitting proposals promptly to reduce pollutant emissions from light-duty and heavy-duty vehicles, in particular through improvements to vehicle technology, such as the development of hybrid vehicles, and the use of second-generation biofuels, derivable from a wide variety of raw materials; calls on the Member States to be guided by Sweden's initiative to make it compulsory for all service stations to sell biofuels;

67. accueille avec intérêt l'approche intégrée suivie par le groupe de haut niveau CARS 21 ainsi que ses conclusions et s'attend à ce que la Commission s'inspire de la "feuille de route" adoptée afin de présenter rapidement des propositions visant à réduire les émissions de substances polluantes par les véhicules légers et les poids lourds; notamment à travers une amélioration de la technologie des véhicules, comme le développement de voitures hybrides, l'utilisation de biocarburants de deuxième génération (pouvant être issus d'une grande variété de matières premières); invite les États membres à s'inspirer de l'initiative de la Suède de rendre obligatoire l'offre de biocarburants par toutes les stations ...[+++]


Unable to report until Parliament was recalled, the Committee nevertheless hopes that Ontario Power Generation, the CNSC and appropriate Ministers will benefit from its findings when making decisions about the restart of Pickering A and other nuclear stations, in particular the Bruce Nuclear Generating Station, where a return-to-service has been proposed.

Ne pouvant faire rapport avant que le Parlement ne soit rappelé, le Comité espère néanmoins qu’OPG, la CCSN et les ministres concernés profiteront de ses conclusions lorsqu’ils formuleront leurs décisions au sujet du relancement de la centrale nucléaire de Pickering A et d’autres centrales nucléaires, celle de Bruce en particulier, dont on a proposé la remise en service.


Moreover, the Atomic Energy Control Board (AECB), the predecessor to the Canadian Nuclear Safety Commission (CNSC) , had ordered Ontario Hydro to make a key safety improvement at Pickering Nuclear Generating Station A by the end of 1997. Unable to meet the deadline for an improved fast shutdown system for the reactors, Ontario Hydro took Pickering A out of service on December 31, 1997. The nuclear fuel was not removed.

La Commission de contrôle de l’énergie atomique (CCEA), le prédécesseur de la Commission canadienne de sûreté nucléaire (CCSN), avait, en outre, ordonné à Ontario Hydro d’apporter avant la fin de 1997 une amélioration clé sur le plan de la sûreté à la centrale nucléaire de Pickering A. Incapable de respecter le délai fixé pour l’amélioration du système d’arrêt rapide des réacteurs de la centrale nucléaire de Pickering A, Ontario Hydro a mis hors service le 31 décembre 1997 les installations, dont le combustible nucléaire n’a pas été retiré.


Canadian Nuclear Safety Commission, Record of Proceedings, including Reasons for Decisions In the Matter of Environmental Assessment under the Canadian Environmental Assessment Act of the Proposed Return to Service of the Pickering A Nuclear Generating Station, 16 February 2001

Commission canadienne de sûreté nucléaire, Compte rendu des délibérations, y compris les motifs de décision relativement à l’évaluation environnementale, aux termes de la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale, du projet de remise en service de la centrale nucléaire de Pickering A, 16 février 2001.


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