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Break down the connection
Break off the call
Circuit-closing connection
Clear the line
Close the line
Close-coupled pump
Direct connected pump
Direct-connected pump
Disconnect the call
Disconnect the lines
Disconnect the telephone line
Doctrine of close connection
Free the line
Hang up
Place the receiver on the hook
Put the receiver down
Replace the receiver
Ring off
Severe the connection
To be most closely connected with
Top

Vertaling van "goal closely connected " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
to be most closely connected with

présenter les liens les plus étroits avec


circuit-closing connection

alimentation par circuit normalement ouvert




hang up | close the line | disconnect the telephone line | free the line | replace the receiver | place the receiver on the hook | severe the connection | break off the call | disconnect the lines | disconnect the call | break down the connection | top

raccrocher | couper la communication | céder la communication | arrêter | rompre la communication | intercepter la communication | fermer la ligne | lâcher la ligne


hang up [ ring off | replace the receiver | place the receiver on the hook | put the receiver down | close the line | free the line | severe the connection | break down the connection | break off the call | disconnect the call | disconnect the lines | clear the line ]

raccrocher [ rompre la communication | couper la communication | interrompre la communication | libérer la ligne | céder la ligne | fermer la ligne | lâcher la ligne | couper la ligne ]


close-coupled pump | direct connected pump

pompe à commande directe


close-coupled pump | direct-connected pump

pompe à commande directe


direct-connected pump [ close-coupled pump ]

pompe à commande directe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Recalls that, within the Europe 2020 strategy, Member States agreed on an employment target of 75 % for men and women in the 20-64 years age group by 2020, a goal closely connected with economic growth and sustainability of social security and public finances in Europe; recalls that the employment rate for women currently stands at 58,2 %; underlines that a drastic reduction of youth unemployment, increased women's participation in the labour market and effective implementation of the inclusion priority of the strategy are among the vital preconditions for reaching the employment target; stresses that most National Reform Programme ...[+++]

1. rappelle que, dans le cadre de la stratégie Europe 2020, les États membres se sont accordés sur un objectif d'emploi de 75 %, d'ici à 2020, pour les hommes et les femmes appartenant au groupe d'âge allant de 20 à 64 ans – objectif étroitement lié à la croissance économique et à la durabilité de la sécurité sociale et des finances publiques en Europe; rappelle que le taux d'emploi pour les femmes est actuellement de 58,2 %; souligne qu'une réduction drastique du chômage parmi les jeunes, un renforcement de la participation des femmes au marché du travail et une mise en œuvre effective de la priorité d'inclusion de la stratégie, const ...[+++]


1. Recalls that, within the Europe 2020 strategy, Member States agreed on an employment target of 75 % for men and women in the 20-64 years age group by 2020, a goal closely connected with economic growth and sustainability of social security and public finances in Europe; recalls that the employment rate for women currently stands at 58.2 %; underlines that a drastic reduction of youth unemployment, increased women's participation in the labour market and effective implementation of the inclusion priority of the strategy are among the vital preconditions for reaching the employment target; stresses that most National Reform Programme ...[+++]

1. rappelle que, dans le cadre de la stratégie Europe 2020, les États membres se sont accordés sur un objectif d'emploi de 75 %, d'ici à 2020, pour les hommes et les femmes appartenant au groupe d'âge allant de 20 à 64 ans – objectif étroitement lié à la croissance économique et à la durabilité de la sécurité sociale et des finances publiques en Europe; rappelle que le taux d'emploi pour les femmes est actuellement de 58,2 %; souligne qu'une réduction drastique du chômage parmi les jeunes, un renforcement de la participation des femmes au marché du travail et une mise en œuvre effective de la priorité d'inclusion de la stratégie, const ...[+++]


25. Regrets that the Commission communication package on aid effectiveness (COM(2008)0177 ) does not mention capital flight as a risk factor for the economies of developing countries; points out that capital flight does serious damage to the development of sustainable economic systems in developing countries and points out that each year tax evasion costs developing countries more than they receive in the form of ODA; calls on the Commission to include measures to prevent capital flight in its policies, as required by the Monterrey Consensus, including a frank analysis of the causes of capital flight, with the goal of closing down tax ...[+++]

25. regrette que la Commission ne mentionne pas, dans son paquet de communications sur l'efficacité de l'aide (COM(2008)0177 ), la fuite des capitaux comme risque majeur pour les économies des pays en développement; fait observer que la fuite des capitaux porte lourdement atteinte au développement de structures économiques viables dans ces pays et rappelle que l'évasion fiscale coûte chaque année plus aux pays en développement que ne leur rapporte l'AOD; engage la Commission à prévoir dans ses politiques des mesures destinées à empêcher la fuite des capitaux, conformément au consensus de Monterrey, notamment une analyse objective des causes de la fuite des capitaux en vue de mettre un ...[+++]


25. Regrets that the Commission communication package on aid effectiveness does not mention capital flight as a risk factor for the economies of developing countries; points out that capital flight does serious damage to the development of sustainable economic systems in developing countries and points out that each year tax evasion costs developing countries more than they receive in the form of ODA; calls on the Commission to include measures to prevent capital flight in its policies, as required by the Monterrey Consensus, including a frank analysis of the causes of capital flight, with the goal of closing down tax havens, some of w ...[+++]

25. regrette que la Commission ne mentionne pas, dans son paquet de communications sur l'efficacité de l'aide, la fuite des capitaux comme risque majeur pour les économies des pays en développement; fait observer que la fuite des capitaux porte lourdement atteinte au développement de structures économiques viables dans ces pays et rappelle que l'évasion fiscale coûte chaque année plus aux pays en développement que ne leur rapporte l'AOD; engage la Commission à prévoir dans ses politiques des mesures destinées à empêcher la fuite des capitaux, conformément au Consensus de Monterrey, notamment une analyse objective des causes de la fuite des capitaux en vue de mettre un terme aux ...[+++]


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25. Regrets that the Commission communication package on aid effectiveness (COM(2008)0177) does not mention capital flight as a risk factor for the economies of developing countries; points out that capital flight does serious damage to the development of sustainable economic systems in developing countries and points out that each year tax evasion costs developing countries more than they receive in the form of ODA; calls on the Commission to include measures to prevent capital flight in its policies, as required by the Monterrey Consensus, including a frank analysis of the causes of capital flight, with the goal of closing down tax h ...[+++]

25. regrette que la Commission ne mentionne pas, dans son paquet de communications sur l'efficacité de l'aide (COM(2008)0177), la fuite des capitaux comme risque majeur pour les économies des pays en développement; fait observer que la fuite des capitaux porte lourdement atteinte au développement de structures économiques viables dans ces pays et rappelle que l'évasion fiscale coûte chaque année plus aux pays en développement que ne leur rapporte l'AOD; engage la Commission à prévoir dans ses politiques des mesures destinées à empêcher la fuite des capitaux, conformément au consensus de Monterrey, notamment une analyse objective des causes de la fuite des capitaux en vue de mettre un ...[+++]


The development of a true internal market in natural gas, through a network connected across the Community, should be one of the main goals of this Directive and regulatory issues on cross border interconnections and regional markets should, therefore, be one of the main tasks of the regulatory authorities, in close cooperation with the Agency where relevant.

Le développement d’un véritable marché intérieur du gaz naturel, grâce à un réseau des connexions dans toute la Communauté, devrait être l’un des objectifs principaux de la présente directive et les aspects réglementaires ayant trait aux interconnexions transfrontalières et aux marchés régionaux devraient dès lors constituer une des principales missions des autorités de régulation, le cas échéant en étroite coopération avec l’agence.


The development of a true internal market in electricity, through a network connected across the Community, should be one of the main goals of this Directive and regulatory issues on cross-border interconnections and regional markets should, therefore, be one of the main tasks of the regulatory authorities, in close cooperation with the Agency where relevant.

Le développement d’un véritable marché intérieur de l’électricité, grâce à un réseau interconnecté dans toute la Communauté, devrait être l’un des objectifs principaux de la présente directive et les aspects réglementaires ayant trait aux interconnexions transfrontalières et aux marchés régionaux devraient dès lors constituer une des principales missions des autorités de régulation, le cas échéant en étroite coopération avec l’agence.


The development of a true internal market in natural gas, through a network connected across the Community, should be one of the main goals of this Directive and regulatory issues on cross border interconnections and regional markets should, therefore, be one of the main tasks of the regulatory authorities, in close cooperation with the Agency where relevant.

Le développement d’un véritable marché intérieur du gaz naturel, grâce à un réseau des connexions dans toute la Communauté, devrait être l’un des objectifs principaux de la présente directive et les aspects réglementaires ayant trait aux interconnexions transfrontalières et aux marchés régionaux devraient dès lors constituer une des principales missions des autorités de régulation, le cas échéant en étroite coopération avec l’agence.


The development of a true internal market in electricity, through a network connected across the Community, should be one of the main goals of this Directive and regulatory issues on cross-border interconnections and regional markets should, therefore, be one of the main tasks of the regulatory authorities, in close cooperation with the Agency where relevant.

Le développement d’un véritable marché intérieur de l’électricité, grâce à un réseau interconnecté dans toute la Communauté, devrait être l’un des objectifs principaux de la présente directive et les aspects réglementaires ayant trait aux interconnexions transfrontalières et aux marchés régionaux devraient dès lors constituer une des principales missions des autorités de régulation, le cas échéant en étroite coopération avec l’agence.


For the vast majority of people, quality of life is closely connected to an active working life where employment is not only a goal in itself, but also reduces the risk of social marginalisation.

Pour la grande majorité des gens, la qualité de vie est étroitement liée à une vie professionnelle active, l'emploi n'étant pas uniquement un but en soi mais permettant également de réduire le risque de marginalisation sociale.




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'goal closely connected' ->

Date index: 2024-07-14
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