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Advertising goal
Analyse goal progress
Believability
Didactic goal
Fix sales goals
Goal crease
Goal front
Goal no goal
Goal opening
Goal-no goal situation
Identify with the company's goals
Identify with the company's mission
Identify with the company's vision and goals
Instructional goal
Pedagogic goal
Pedagogical goal
Promotion goal
Publicity purpose
Ripley's Believe it or not!
Ripley's Believe it or not! book of chance
Scrutinise goal progress
Scrutinise organisational objective progress
Set sales goals
Setting sales gols
Settle sales goals
Teaching goal
Test goal progress
Understand and pursue the company's goals
When there are grounds for believing

Vertaling van "goals believes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
setting sales gols | settle sales goals | fix sales goals | set sales goals

définir des objectifs de vente


identify with the company's mission | understand and pursue the company's goals | identify with the company's goals | identify with the company's vision and goals

s’identifier aux objectifs de l’entreprise


scrutinise organisational objective progress | test goal progress | analyse goal progress | scrutinise goal progress

analyser les progrès en matière de réalisation d'objectifs


Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]

Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]


pedagogic goal [ pedagogical goal | teaching goal | instructional goal | didactic goal ]

but pédagogique [ objectif didactique ]




goal no goal [ goal-no goal situation ]

but marqué ou non marqué


when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer


advertising goal | promotion goal | publicity purpose

objet de la publicité


goal crease | goal front | goal opening

enclave | entrée du but
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission believes that commercially-viable advanced wireless systems, including 3G, are indispensable for Europe to attain the goals set in Lisbon with respect to a competitive knowledge-based economy and the realisation of the Information Society.

La Commission estime que l'Europe ne peut se passer de systèmes sans fil avancés commercialement viables, et notamment de systèmes 3G, pour atteindre les objectifs fixés à Lisbonne en ce qui concerne la création d'une économie de la connaissance compétitive et la réalisation de la société de l'information.


The EESC strongly believes that now is the time for a genuine paradigm shift in the goals and functioning of the education and training sector, as well as in the understanding of its place and role in society, and for recognition of the fact that education itself is a factor in productivity.

Le CESE est fermement convaincu que le moment est venu d’opérer un véritable changement de paradigme dans les objectifs et le fonctionnement de l’éducation et de la formation, ainsi que dans la vision de leur place et de leur rôle dans la société, et qu’il y a désormais lieu de reconnaître le fait que l’enseignement est en soi un facteur de productivité.


Recognises the critical contribution of the African Peace Facility in developing the triangular partnership between the UN, the EU and the AU; believes that this Facility provides both an entry point and a potential lever for creating a stronger partnership between the EU and the AU and has proved indispensable in allowing the AU, and through it the eight Regional Economic Communities (RECs), to plan and manage their operations; considers it vital that the EU institutions and Member States remain closely engaged if the Facility is to be fully utilised and that the AU demonstrate higher levels of efficiency and transparency in using the ...[+++]

reconnaît la contribution essentielle apportée par la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique à l'élaboration du partenariat triangulaire entre les Nations unies, l'Union européenne et l'Union africaine; estime que cette facilité est à la fois un point de départ et un levier potentiel pour l'établissement d'un partenariat plus étroit entre l'Union européenne et l'Union africaine et s'est avérée indispensable en permettant à l'Union africaine et, par son intermédiaire, aux huit communautés économiques régionales (CER), de planifier et de gérer leurs opérations; considère que les institutions de l'Union européenne et les États membres doivent absolument demeurer mobilisés afin que cette facilité soit pleinement exploitée et qu'il est p ...[+++]


Stresses that it is necessary to promote the implementation of country-specific, complementary policies to increase the opportunities for trade exchanges among stakeholders in conformity with the specific development goals; believes that it is crucial to mobilise Aid for Trade and harness trade intensification in order to promote development;

souligne qu'il convient de promouvoir la mise en œuvre de politiques complémentaires propres à chaque pays afin de multiplier les possibilités d'échanges commerciaux pour les acteurs concernés, conformément aux objectifs spécifiques de développement; estime qu'il est essentiel d'actionner les leviers de l'initiative «Aide pour le commerce» et de mettre à profit l'accroissement des échanges en faveur du développement;


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Believes that in the present context of public budgetary constraints, the leverage of other sources of funding is absolutely necessary in order to realise the long-term investments that are needed to achieve the goals of the EU 2020 strategy; strongly believes that Union added value is to be found notably in long-term investments that are beyond the reach of individual Member States; highlights, in this respect, the conclusions and recommendations of its resolution on innovative financial instruments in the context of the next Multiannual Financial Framework (5);

est convaincu que, dans le contexte actuel de restrictions budgétaires publiques, la mobilisation d'autres sources de financement est absolument indispensable à la réalisation des investissements à long terme nécessaires pour atteindre les objectifs de la stratégie Europe 2020; se déclare fermement convaincu que la valeur ajoutée de l'Union réside en particulier dans les investissements à long terme, qui sont inaccessibles aux États membres à titre individuel; met en avant, à cet égard, les conclusions et recommandations figurant dans sa résolution sur les instruments financiers novateurs dans le contexte du cadre financier pluriannuel ...[+++]


While recognising the number and variety of instruments for promoting development, the EU has decided to increase aid substantially, believing it more necessary than ever to speed up progress towards the Millennium Development Goals.

Tout en reconnaissant l'importance et la variété des moyens d'action en faveur du développement, l'UE a décidé d'accroître substantiellement son effort d'aide, jugé plus nécessaire que jamais pour accélérer les progrès vers les Objectifs du Millénaire.


The Commission believes that the bridging clauses represent an appropriate tool at disposal of the Union and the Member States to reach the ambitious goal of better shaping the decision-making in the area of Freedom, Security and Justice.

La Commission estime que les clauses passerelles constituent un outil dont l'Union et les États membres doivent se servir pour atteindre l'objectif ambitieux consistant à améliorer la prise de décision dans l’espace de liberté, de sécurité et de justice.


The Commission believes that the links between migration and development offer a significant potential for furthering development goals, without constituting a substitute to enhanced Official Development Assistance (ODA) and improved policies that remain as necessary as ever to meet the Millennium Development Goals (MDGs) within the agreed timeframe[4].

La Commission considère que les liens entre migration et développement offrent un potentiel considérable pour servir les objectifs de développement, sans que cela remplace le renforcement de l'aide publique au développement (APD) et l'amélioration des politiques, qui demeurent plus nécessaires que jamais pour atteindre les objectifs du millénaire pour le développement, dans les délais convenus[4].


The Commission believes that the links between migration and development offer a significant potential for furthering development goals, without constituting a substitute to enhanced Official Development Assistance (ODA) and improved policies that remain as necessary as ever to meet the Millennium Development Goals (MDGs) within the agreed timeframe[4].

La Commission considère que les liens entre migration et développement offrent un potentiel considérable pour servir les objectifs de développement, sans que cela remplace le renforcement de l'aide publique au développement (APD) et l'amélioration des politiques, qui demeurent plus nécessaires que jamais pour atteindre les objectifs du millénaire pour le développement, dans les délais convenus[4].


Against this background, the Commission believes that the intention to harmonise around the partner country's procedures should be a long-term goal.

Dans ces circonstances, la Commission est d'avis que l'harmonisation des procédures des pays partenaires devrait être un objectif à long terme.




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'goals believes' ->

Date index: 2024-07-25
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