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Assignment of Government Debt Regulations
Assignment of Territorial Debt Regulations
Debt financing cost
Debt ratio
Debt service charge
Debt service cost
Debt servicing cost
Debt-to-GDP ratio
Federal debt
GGD
General government debt
General government debt ratio
General government gross debt
Government debt
Government debt
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Government gross debt
National debt
Public debt
Public debt ratio
Sovereign debt

Vertaling van "government debt financing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
general government debt | general government gross debt | government debt | government gross debt | GGD [Abbr.]

dette publique | endettement brut des administrations publiques


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


national debt [ federal debt | government debt ]

dette publique [ dette fédérale | dette nationale ]


debt servicing cost [ debt service cost | debt service charge | debt financing cost ]

frais de service de la dette


failure of a debtor to comply with the regulations governing debt enforcement and bankruptcy proceedings | failure of a debtor to comply with the regulations governing debt collection and bankruptcy proceedings

inobservation par le débiteur des règles de la procédure de poursuite pour dettes ou de faillite


sovereign debt (1) | government debt (2)

dette souveraine


Assignment of Government Debt Regulations [ Assignment of Territorial Debt Regulations ]

Règlement sur la cession des créances du gouvernement [ Assignment of Territorial Debt Regulations ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Government deficits reached 6.5% of GDP on average in 2010 in the EU and are expected to decrease to 2.7% in 2015.[11] This reflects the massive efforts made in several Member States, particularly in 2011 and 2012, to restore the sustainability of their public finances.[12] However, given the accumulation of deficits and the slowdown in growth, sovereign debt ratios have increased markedly, from 60% of GDP on average before the crisis, to 80% in 2010 and they are forecast ...[+++]

Les déficits publics dans l'UE, qui avaient atteint en moyenne 6,5 % du PIB en 2010, devraient retomber à 2,7 % en 2015[11]. Ce résultat est le fruit des efforts considérables consentis par plusieurs États membres, notamment en 2011 et 2012, pour rétablir la viabilité de leurs finances publiques[12]. Cependant, du fait de l'accumulation des déficits et du ralentissement de la croissance, les niveaux de la dette souveraine ont forte ...[+++]


In its opinion the Council considered that more robust medium-term budgetary adjustment would be required to curb decisively the government debt ratio, in particular taking into account the serious risks concerning the sustainability of public finances in the face of the budgetary costs of ageing population.

Dans son avis, le Conseil estime qu'un ajustement budgétaire à moyen terme plus radical serait nécessaire pour réduire décisivement le ratio de la dette publique, eu égard notamment aux risques sérieux qu'entraînent pour les finances publiques les coûts budgétaires liés au vieillissement de la population.


EU sovereign debt markets (i.e. markets for securities, bonds, etc. sold by governments to finance their borrowings).

les marchés de la dette souveraine de l’UE (c’est-à-dire les marchés de titres, les obligations, etc., vendus par les gouvernements pour financer leurs emprunts).


However, the financing can be recorded either on or off government balance sheet, that is, either with or without a direct impact on government debt.

Toutefois, le financement peut être inscrit ou non au bilan des administrations publiques, ce qui signifie qu'il peut ou non avoir une incidence sur la dette publique.


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Government deficits reached 6.5% of GDP on average in 2010 in the EU and are expected to decrease to 2.7% in 2015.[11] This reflects the massive efforts made in several Member States, particularly in 2011 and 2012, to restore the sustainability of their public finances.[12] However, given the accumulation of deficits and the slowdown in growth, sovereign debt ratios have increased markedly, from 60% of GDP on average before the crisis, to 80% in 2010 and they are forecast ...[+++]

Les déficits publics dans l'UE, qui avaient atteint en moyenne 6,5 % du PIB en 2010, devraient retomber à 2,7 % en 2015[11]. Ce résultat est le fruit des efforts considérables consentis par plusieurs États membres, notamment en 2011 et 2012, pour rétablir la viabilité de leurs finances publiques[12]. Cependant, du fait de l'accumulation des déficits et du ralentissement de la croissance, les niveaux de la dette souveraine ont forte ...[+++]


Where a Member State requests financial assistance from the EFSM, the ESM, or the EFSF, the Commission shall assess, in liaison with the ECB and, where possible, with the IMF, the sustainability of that Member State's government debt and its actual or potential financing needs.

Lorsqu'un État membre demande l'assistance financière du MESF, du MES ou du FESF, la Commission, en liaison avec la BCE et, lorsque cela est possible, avec le FMI, évalue la soutenabilité de la dette publique de cet État membre et ses besoins de financement réels ou potentiels.


government finance statistics (GFS)’ means statistics on revenue, expenditure and deficit/surplus, statistics on deficit-debt adjustment, and statistics on government debt (as set out in Annex I);

«statistiques de finances publiques (SFP)», statistiques relatives aux recettes, aux dépenses et au déficit/à l’excédent, statistiques relatives à l’ajustement entre déficit et dette et statistiques relatives à la dette publique (telles qu’énoncées à l’annexe I);


The above-mentioned risks from financial sector stabilisation schemes put in place by Greece could have a potential negative impact on the long-term sustainability of public finances, primarily via their impact on government debt, although some of the cost of the government support could be recouped in the future.

Les risques précités résultant des mesures de stabilisation du secteur financier mises en place par la Grèce pourraient avoir une incidence négative sur la viabilité à long terme des finances publiques, principalement par leurs effets sur la dette publique, bien que certains des coûts inhérents à l'aide publique puissent être récupérés dans l'avenir.


In its opinion the Council considered that more robust medium-term budgetary adjustment would be required to curb decisively the government debt ratio, in particular taking into account the serious risks concerning the sustainability of public finances in the face of the budgetary costs of ageing population.

Dans son avis, le Conseil estime qu'un ajustement budgétaire à moyen terme plus radical serait nécessaire pour réduire décisivement le ratio de la dette publique, eu égard notamment aux risques sérieux qu'entraînent pour les finances publiques les coûts budgétaires liés au vieillissement de la population.


Greece has made substantial progress in recent years in reducing the imbalances in its public finances: it has reduced the government deficit from almost 14% of GDP in 1993 to 4.0% in 1997 and is expected to reach 2.2% in 1998; the government debt ratio has been stabilised and a first reduction took place in 1997 when the debt ratio fell by 2.9 percentage points to 108.7% of GDP.

La Grèce a réalisé ces dernières années des progrès importants dans la résorption du déséquilibre de ses finances publiques: le déficit des administrations publiques est tombé de près de 14 % du PIB en 1993 à 4.0 % en 1997 et il devrait atteindre 2.2 % en 1998, tandis que le taux d'endettement s'est stabilisé, avec une première baisse de 2.9 points de pourcentage en 1997, ce qui l'a ramené à 108.7 % du PIB.




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Date index: 2021-02-25
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