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Conduct post-mortem examinations on animals
FOS
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GCV
GDP at constant prices
GDP in real terms
GDP in volume
GNFE
Gross National Final Expenditure
Gross absorption
Gross calorific value
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
Gross earnings
Gross energy value
Gross final consumption of energy
Gross heating value
Gross income
Gross loading
Gross margin
Gross margin percentage
Gross margin ratio
Gross profit margin
Gross profit percentage
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Gross retention
Gross revenue
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Real gross domestic product
Upper calorific value
Upper heating value

Vertaling van "gross final " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gross final consumption of energy

consommation finale brute d’énergie


Gross National Final Expenditure | GNFE [Abbr.]

dépense finale nationale brute | DFNB [Abbr.]


gross profit ratio | gross margin | gross margin percentage | gross margin ratio | gross profit margin | gross profit percentage

ratio de la marge brute | ratio de la marge bénéficiaire brute | pourcentage de marge brute | pourcentage de marge bénéficiaire brute | marge brute


gross profit ratio [ gross margin | gross margin percentage | gross margin ratio | gross profit margin | gross profit percentage ]

ratio de la marge brute [ ratio de la marge bénéficiaire brute | pourcentage de marge bénéficiaire brute | pourcentage de marge brute | marge brute ]


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


gross income | gross revenue | gross earnings | gross sales

revenu brut | gains bruts | recettes brutes


gross calorific value [ GCV | high heating value | gross heating value | higher calorific value | gross energy value | higher heating value | upper heating value | gross specific energy | upper calorific value ]

pouvoir calorifique supérieur [ PCS | pouvoir calorifique brut ]


gross absorption [ gross loading | gross retention | gross uptake ]

absorption brute [ absorption globale ]


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aliser un examen post-mortem rapide sur des animaux


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arbitrage des propositions finales | APF | arbitrage à choix forcé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2014, the share of energy from renewable sources in gross final consumption of energy reached 16.0% in the European Union (EU), almost double that of 2004 (8.5%), the first year for which the data is available.

En 2014, la part de l'énergie provenant de sources renouvelables dans la consommation finale brute d'énergie a atteint 16,0% dans l'Union européenne (UE), pratiquement le double de son niveau de 2004 (8,5%), première année pour laquelle les données sont disponibles.


With a projected share of 15.3% of renewable energy in 2014 in the gross final energy consumption, the EU and the vast majority of Member States are advancing well: 25 Member States are expected to meet their 2013/2014 national targets.

Avec une part des énergies renouvelables dans la consommation finale brute d’énergie qui s'établit, selon les projections, à 15,3 % en 2014, l’UE et la grande majorité des États membres progressent de manière satisfaisante: 25 États membres devraient atteindre leurs objectifs nationaux pour 2013/2014.


In 2013, the share of energy from renewable sources in gross final consumption of energy reached 15.0% in the European Union (EU), compared with 8.3% in 2004, the first year for which the data is available.

En 2013, la part de l'énergie provenant de sources renouvelables dans la consommation finale brute d'énergie a atteint 15,0% dans l'Union européenne (UE), contre 8,3% en 2004, première année pour laquelle les données sont disponibles.


The timelines for maritime spatial plans should therefore, where possible , be coherent with the timetables set out in other relevant legislation, especially: Directive 2009/28/EC, which requires that the share of energy from renewable sources in gross final consumption of energy in 2020 is at least 20 % and which identifies coordination of authorisation, certification and planning procedures, including spatial planning as an important contribution to achievement of the EU’s renewable energy targets; Directive 2008/56/EC and Annex A(6) to Decision 2010/477/EU, which requires that Member States shall take the necessary measures to achiev ...[+++]

Il convient donc que les délais fixés pour les programmes de planification de l'espace maritime soient, si possible, cohérents avec les calendriers établis dans la législation pertinente, en particulier: la directive 2009/28/CE, qui requiert que la part de l'énergie produite à partir de sources renouvelables dans la consommation d'énergie finale brute en 2020 soit au moins égale à 20 % et qui précise que la coordination des procédures d'autorisation, de certification et de planification, notamment en ce qui concerne l'aménagement du territoire, contribue de façon importante à la réalisation des objectifs de l'UE en matière d'énergies ren ...[+++]


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The timelines for maritime spatial plans and integrated coastal management strategies should therefore be coherent with the timetables set out in other relevant legislation, especially: Directive 2009/28/EC, which requires that Member State shall ensure that the share of energy from renewable sources in gross final consumption of energy in 2020 is at least 20 % and which identifies coordination of authorisation, certification and planning procedures, including spatial planning as an important contribution to achievement of the EU’s renewable energy targets; Directive 2008/56/EC and Annex A(6) to Decision 2010/477/EU, which requires that ...[+++]

Il convient donc que les délais fixés pour les programmes de planification de l'espace maritime et les stratégies de gestion intégrée des zones côtières soient cohérents avec les calendriers établis dans la législation pertinente, en particulier: la directive 2009/28/CE, qui requiert que l'État membre veille à ce que la part de l'énergie produite à partir de sources renouvelables dans la consommation d'énergie finale brute en 2020 soit au moins égale à 20 % et qui précise que la coordination des procédures d'autorisation, de certification et de planification, notamment en ce qui concerne l'aménagement du territoire, contribue de façon im ...[+++]


Transfers of guarantees of origin, separately or together with the physical transfer of energy, shall have no effect on the decision of Member States to use statistical transfers, joint projects or joint support schemes for target compliance or on the calculation of the gross final consumption of energy from renewable sources in accordance with Article 5'.

Les transferts de garanties d'origine, pris séparément ou en liaison avec le transfert physique d'énergie, n'ont aucun effet sur la décision des États membres d'utiliser des transferts statistiques, des projets communs ou des régimes d'aide communs pour atteindre l'objectif de conformité ou sur le calcul de la consommation finale brute d'énergie produite à partir de sources renouvelables, conformément à l'article 5".


24. Recognises that a higher share of renewable energy sources in the energy mix after 2020 is a key aspect of a more sustainable energy system; recognises, furthermore, that all of the scenarios explored in the Commission Communication assume an increased share of renewable energy in the EU energy mix of around 30 % in gross final energy consumption in 2030, and of at least 55 % in 2050; stresses that a move towards a better energy efficiency policy can facilitate a higher share of renewables; calls on the Commission to take decentralised generation explicitly into account in future estimates; calls also on the Commission to clearly ...[+++]

24. reconnaît qu'une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique après 2020 constitue un élément clé d'un système énergétique plus durable; constate en outre que tous les scénarios examinés dans la communication de la Commission supposent une part accrue de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique de l'Union, devant atteindre environ 30 % de la consommation énergétique finale brute en 2030, et au moins 55 % en 2050; souligne que l'évolution vers une meilleure politique d'efficacité énergétique peut contribuer à une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables; demande à la ...[+++]


23. Recognises that a higher share of renewable energy sources in the energy mix after 2020 is a key aspect of a more sustainable energy system; recognises, furthermore, that all of the scenarios explored in the Commission Communication assume an increased share of renewable energy in the EU energy mix of around 30 % in gross final energy consumption in 2030, and of at least 55 % in 2050; stresses that a move towards a better energy efficiency policy can facilitate a higher share of renewables; calls on the Commission to take decentralised generation explicitly into account in future estimates; calls also on the Commission to clearly ...[+++]

23. reconnaît qu'une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique après 2020 constitue un élément clé d'un système énergétique plus durable; constate en outre que tous les scénarios examinés dans la communication de la Commission supposent une part accrue de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique de l'Union, devant atteindre environ 30 % de la consommation énergétique finale brute en 2030, et au moins 55 % en 2050; souligne que l'évolution vers une meilleure politique d'efficacité énergétique peut contribuer à une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables; demande à la ...[+++]


When we finally cleared up the misconception about what a negative margin really is and we considered that calculation of the gross margin is simply gross receipts minus direct input costs, I think many people then started realizing that basically took the moral hazard out of it, especially since it doesn't include things like debt servicing, etc.

Quand nous avons fini par dissiper les malentendus sur ce qu'est vraiment une marge négative et que nous avons établi qu'il fallait calculer la marge brute tout simplement en soustrayant les coûts des intrants directs des recettes brutes, je pense que bien des gens ont commencé à comprendre qu'il n'était plus question de risque moral, d'autant plus que cela n'inclut pas les choses comme le service de la dette, par exemple.


These changes are as follows: One, the inclusion of the historical offences of indecent assault female, indecent assault male, and gross indecency in the list of designated offences; two, the inclusion of those individuals found not criminally responsible by reason of mental disorder within the DNA data bank scheme; three, clarification of the method of compelling the offender's attendance in court at a hearing to determine whether a DNA data bank order should be made; four, the creation of a process that would permit a judge to make a second DNA data bank order where the National DNA Data Bank has declined to process the first one be ...[+++]

Ces changements sont, premièrement, l'inclusion, dans la liste des infractions désignées, des infractions passées d'attentat à la pudeur contre une personne du sexe féminin, d'attentat à la pudeur contre une personne du sexe masculin et de grossière indécence; deuxièmement, l'inclusion, dans la banque de données génétiques, des noms des personnes ayant fait l'objet d'un verdict de non- responsabilité criminelle pour cause de troubles mentaux; troisièmement, la clarification de la méthode par laquelle on peut contraindre un délinquant à comparaître devant un tribunal chargé de statuer sur l'opportunité de prononcer une ordonnance de prélèvement pour inclusion du profil d'identification génétique dans la banque de données génétiques; quatr ...[+++]


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