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Claims on general government
Dyspraxia
GGD
General government
General government debt
General government finances
General government gross debt
General government sector
Government
Government debt
Government finance
Government finances
Government gross debt
Gross general government liabilities
Public administration
Public finance
Public finances

Vertaling van "gross general government " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gross general government liabilities

endettement brut des administrations publiques


general government debt | general government gross debt | government debt | government gross debt | GGD [Abbr.]

dette publique | endettement brut des administrations publiques


general government | general government sector | government

administrations publiques | gouvernement général


Definition: A disorder in which the main feature is a serious impairment in the development of motor coordination that is not solely explicable in terms of general intellectual retardation or of any specific congenital or acquired neurological disorder. Nevertheless, in most cases a careful clinical examination shows marked neurodevelopmental immaturities such as choreiform movements of unsupported limbs or mirror movements and other associated motor features, as well as signs of impaired fine and ...[+++]

Définition: Altération sévère du développement de la coordination motrice, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une affection neurologique spécifique, congénitale ou acquise. Dans la plupart des cas, un examen clinique détaillé permet toutefois de mettre en évidence des signes traduisant une immaturité significative du développement neurologique, par exemple des mouvements choréiformes des membres, des syncinésies d'imitation, et d'autres signes moteurs associés, ainsi que des perturbations de la coordination mot ...[+++]


general government finances | government finance | government finances | public finance | public finances

finances publiques


public administration [ general government ]

administration publique


General Recommendation No. 17 (1991) on Measurement and Quantification of the Unremunerated Domestic Activities of Women and Their Recognition in the Gross National Product

Recommandation générale n° 17 (1991) sur l'évaluation et quantification du travail ménager non rémunéré des femmes et prise en compte dudit travail dans le produit national brut


Director General, Self-Government Negotiations [ Self-Government Negotiations, Director General ]

Directeur général, Négociation de l'autonomie gouvernementale


general government sector | general government

secteur des administrations publiques | administrations publiques | ensemble des administrations publiques


claims on general government

créances sur les administrations publiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
K. whereas, again according to the Commission services’ spring 2013 forecast, average gross general government debt in the eurozone rose from 88 % in 2011 to 92,7 % of GDP in 2012, and the aggregate general government deficit fell from 4,2 % to 3,7 % of GDP;

K. considérant que, toujours selon les prévisions du printemps 2013 des services de la Commission, la dette brute moyenne des administrations publiques de la zone euro a augmenté, passant de 88 % en 2011 à 92,7 % du PIB en 2012, et que le déficit global des administrations publiques a reculé, passant de 4,2 % à 3,7 % du PIB;


K. whereas, again according to the Commission services’ spring 2013 forecast, average gross general government debt in the eurozone rose from 88 % in 2011 to 92.7 % of GDP in 2012, and the aggregate general government deficit fell from 4.2 % to 3.7 % of GDP;

K. considérant que, toujours selon les prévisions du printemps 2013 des services de la Commission, la dette brute moyenne des administrations publiques de la zone euro a augmenté, passant de 88 % en 2011 à 92,7 % du PIB en 2012, et que le déficit global des administrations publiques a reculé, passant de 4,2 % à 3,7 % du PIB;


K. whereas, again according to the Commission services’ spring 2013 forecast, average gross general government debt in the eurozone rose from 88 % in 2011 to 92,7 % of GDP in 2012, and the aggregate general government deficit fell from 4,2 % to 3,7 % of GDP;

K. considérant que, toujours selon les prévisions du printemps 2013 des services de la Commission, la dette brute moyenne des administrations publiques de la zone euro a augmenté, passant de 88 % en 2011 à 92,7 % du PIB en 2012, et que le déficit global des administrations publiques a reculé, passant de 4,2 % à 3,7 % du PIB;


L. whereas average gross general government debt rose from 85,6 % to 88 % of GDP and the aggregate general government deficit fell from 6,2 % to 4,1 % of GDP; whereas some eurozone countries experienced rising deficit levels;

L. considérant que la dette brute moyenne des administrations publiques a augmenté, passant de 85,6 % à 88 % du PIB, et que le déficit global des administrations publiques a reculé, passant de 6,2 % à 4,1 % du PIB; considérant que certains pays de la zone euro ont connu une augmentation de leurs déficits;


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L. whereas average gross general government debt rose from 85.6 % to 88 % of GDP and the aggregate general government deficit fell from 6.2 % to 4.1 % of GDP; whereas some eurozone countries experienced rising deficit levels;

L. considérant que la dette brute moyenne des administrations publiques a augmenté, passant de 85,6 % à 88 % du PIB, et que le déficit global des administrations publiques a reculé, passant de 6,2 % à 4,1 % du PIB; considérant que certains pays de la zone euro ont connu une augmentation de leurs déficits;


There are two key reference values, which, when breached, constitute criteria on the basis of which the opening of an Excessive Deficit Procedure (EDP) can be warranted: one for the general government deficit (3% of Gross Domestic Product) and one for gross government debt (60% of GDP).

Il existe deux grandes valeurs de référence qui, lorsqu'elles ne sont pas respectées, constituent les critères qui peuvent justifier l’ouverture d’une procédure pour déficit excessif (PDE): 3 % du PIB pour le déficit public, et 60 % du PIB pour la dette publique brute.


Germany planned a general government deficit of 3.7% of GDP for 2009 and a general government gross debt of 74.2% of GDP, above the EU's reference values of 3% and 60% of GDP respectively.

L'Allemagne avait prévu un déficit public de 3,7% du PIB pour 2009 et une dette publique brute de 74,2% du PIB, qui étaient supérieurs aux valeurs de référence de l'UE, à savoir 3% et 60% respectivement.


The Council notes that the present update maintains the budgetary targets of the previous programme update, i.e. the general government balance is projected to improve from an estimated deficit of 1.4 per cent of GDP in 2000 to a balanced position in 2004, while the general government consolidated gross debt should be brought to below 50 per cent of GDP by the end of the programme period.

Le Conseil note que cette actualisation maintient les objectifs budgétaires du programme actualisé précédent, c'est-à-dire que, selon les projections, le solde des administrations publiques devrait s'améliorer, le déficit estimé de 1,4 % du PIB en 2000 laissant la place à une situation d'équilibre en 2004, tandis que la dette brute consolidée des administrations publiques devrait être ramenée à moins de 50 % du PIB d'ici à la fin de la période couverte par le programme.


The general government surplus for 1999 is now estimated at 2.3% of GDP compared to 1.2% initially projected, while the general government gross debt was reduced further to about 4.3% of GDP.

L'excédent des administrations publiques pour 1999 est désormais estimé à 2,3 % du PIB contre 1,2 % initialement prévu, tandis que le ratio de la dette publique brute s'est encore contracté pour atteindre environ 4,3 % du PIB.


The Council noted that the Finnish Government expects to bring the general government deficit well below the 3% of GNP reference value already in 1996 and to achieve surpluses in subsequent years when the general government gross debt ratio should be declining.

Le Conseil a noté que le gouvernement finlandais espère amener le déficit public nettement en-decà de la valeur de référence de 3 % du PNB dès 1996 et réaliser des excédents les années suivantes, grâce à une baisse du ratio d'endettement public brut.




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Date index: 2021-06-20
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