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Active component of the current
Active current
Active intermediary host
Actual current
Asthma - currently active
Current Activities Forum
Current active component
Current activity status
Currently active population
Effective current
Host currently active
Inactive record
Near-current record
Semi-active record
Semi-current record
Total labor force
Total labour force
Useful current
Watted current
Wattful current

Vertaling van "host currently active " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


active component of the current [ current active component ]

composante active du courant






current activity status

situation au regard de l'activité du moment


currently active population | total labor force | total labour force

population active totale


active current | actual current | effective current | useful current

courant actif | courant watté


active current | wattful current | watted current

courant actif | courant watté


semi-current record | semi-active record | near-current record | inactive record

document semi-actif | document semi-vivant


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The existing administrative procedures that must be satisfied before a fund can be marketed in another Member State – notably detailed ex-ante verification of fund documentation by the host authority and the current 2 month maximum waiting period - will be scaled back. Documentation and other exchanges shall take place on a regulator-to-regulator basis. Supervisory-cooperation mechanisms will be introduced to ensure speedy resolution of identified problems. Host supervisors should focus compliance with local marketing and advertising rules on the intermediaries directly responsible for those activities ...[+++]

Les procédures administratives qui doivent actuellement être suivies avant qu'un fonds puisse être commercialisé dans un autre État membre (notamment la vérification détaillée ex ante de la documentation du fonds par l'autorité d'accueil et le délai d'attente de 2 mois maximum - seront allégées. Les échanges de documents et autres se feront d'autorité réglementaire à autorité réglementaire. Des mécanismes de supervision et de coopération seront introduits pour assurer une résolution rapide des problèmes décelés. Les autorités de surveillance du pays d'accueil devraient se concentrer sur la question de savoir si la réglementation locale e ...[+++]


OLG and its affiliated companies currently employ more than 18,000 people throughout the province, generating over $3.8 billion in economic activity that includes contributions to charities, hospitals, amateur sports and municipalities that host OLG gaming sites.

La société et ses entreprises affiliées emploient actuellement plus de 18 000 personnes dans toute la province et suscitent une activité économique dont la valeur dépasse les 3,8 milliards de dollars. La société fait notamment des contributions aux organismes de bienfaisance, aux hôpitaux, aux associations de sport amateur et aux municipalités qui accueillent ses sites de jeu.


Kabel Deutschland has no mobile network and is therefore not active in the wholesale market for mobile access and call origination services; its very limited market shares in the retail market would be unlikely to modify Vodafone's current incentives to host mobile virtual network operators.

Kabel Deutschland n’a pas de réseau mobile et n’est donc pas actif sur le marché de gros des services d’accès et de départ d’appel pour la téléphonie mobile et il y a peu de risques que la part de marché très limitée que l'entreprise détient sur le marché de détail dissuade Vodafone de continuer d'accueillir des opérateurs de réseaux mobiles virtuels.


In Jordan, the planned activities with the United Nations Children's Fund (UNICEF), for a total of €5.4 million, will contribute to ensuring safe and appropriate services for Syrians living in Jordan, by providing up to 15,000 vulnerable Syrian children in host communities with access to free formal education for the current and next school years, and other relevant education and psychosocial support services.

En Jordanie, les activités prévues avec le Fonds des Nations unies pour l'enfance (UNICEF), pour un montant total de 5,4 millions €, contribueront à fournir aux Syriens vivant en Jordanie des services sûrs et appropriés, en permettant à 15 000 enfants syriens vulnérables dans les communautés d'accueil d’accéder à l’éducation formelle gratuite pour la présente année scolaire et les suivantes, ainsi qu’à d’autres services adéquats en matière d’éducation et de soutien psychosocial.


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With the slogan “Mon livre, mon uniVERT”, the Outaouais book fair offered its visitors of all ages a number of activities and a variety of events to encourage literacy and promote current literature. Activities included quizzes, comic book quizzes, seminars, book launches, discussions and a series of events called “Tout le salon en parle”, hosted by distinguished guest Richard Petit and his Fou du Salon.

« Mon livre, mon uniVERT », proposait aux visiteurs de tous âges plusieurs activités ainsi qu'une large gamme d'événements pour promouvoir la lecture et les nouveautés littéraires telles que jeux-questionnaires, jeu-questionnaire-BD, conférences, lancements de livres, causeries et une série d'entrevues intitulée « Tout le salon en parle », animées par l'invité d'honneur, Richard Petit, et son Fou du salon.


On top of the treaties themselves, current jurisprudence of the European Court of Justice, to which Commissioner McCreevy has just referred insistently and very significantly, systematically protects businesses that provide services on the basis of the country of origin principle, and consistently criticises the rules of the host country that are accused of hindering the activities of those businesses.

Au-delà des traités eux-mêmes, la jurisprudence courante de la Cour de Justice européenne, à laquelle le Commissaire McCreevy vient de faire des références insistantes et tout à fait significatives, protège systématiquement les entreprises prestataires de services attachées au principe du pays d’origine et s’élève toujours contre les règles du pays d’accueil accusées de gêner les activités de ces entreprises.


The existing administrative procedures that must be satisfied before a fund can be marketed in another Member State – notably detailed ex-ante verification of fund documentation by the host authority and the current 2 month maximum waiting period - will be scaled back. Documentation and other exchanges shall take place on a regulator-to-regulator basis. Supervisory-cooperation mechanisms will be introduced to ensure speedy resolution of identified problems. Host supervisors should focus compliance with local marketing and advertising rules on the intermediaries directly responsible for those activities ...[+++]

Les procédures administratives qui doivent actuellement être suivies avant qu'un fonds puisse être commercialisé dans un autre État membre (notamment la vérification détaillée ex ante de la documentation du fonds par l'autorité d'accueil et le délai d'attente de 2 mois maximum - seront allégées. Les échanges de documents et autres se feront d'autorité réglementaire à autorité réglementaire. Des mécanismes de supervision et de coopération seront introduits pour assurer une résolution rapide des problèmes décelés. Les autorités de surveillance du pays d'accueil devraient se concentrer sur la question de savoir si la réglementation locale e ...[+++]


These include: * the refusal of financial service providers to sell financial services to non-residents * limits imposed by host Member States on the range of services that can be offered (e.g. one Member State does not allow interest-bearing current accounts) * poor quality of service * lack of information and professional advice (particularly concerning the banking sector) * fraudulent activities of unregulated intermediaries (wh ...[+++]

Celles-ci comprennent: * refus des prestataires de services financiers de vendre des services financiers à des non-résidents; * limites imposées par les Etats membres d'accueil à la gamme des services qui peuvent être offerts (par exemple, un Etat membre interdit que les comptes courants puissent produire un d'intérêt); * qualité de service médiocre; * manque d'information et de conseils professionnels (particulièrement concernant le secteur bancaire); * activités frauduleuses de la part d'intermédiaires non réglementés (qui prélèvent souvent des commissions excessives et offrent peu d'information sur les produits qu'ils proposent); * difficultés dans le respect des contrats (tant nationaux que transfrontaliers) et dans l'interprétatio ...[+++]




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Date index: 2024-03-22
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