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Ascertain necessary human resources
Body parts
Department of Human Resources Development
Department of Human Resources and Labour
Determine necessary human resources
Direct human resources
Fragments
Fragments of body
HRDC
HRIS
HRM
Human Resources Development Canada
Human Resources and Labour
Human body fragments
Human remains
Human remains in an advanced stage of decomposition
Human resource management
Human resource management software
Human resource software
Human resources assistant
Human resources associate
Human resources executive assistant
Human resources information system
Human resources management
Human resources management software
Human resources plan
Human resources planning
Human resources secretary
Human resources software
Identify necessary human resources
Identifying necessary human resources
Manage hr
Manage human resources
Manpower planning
Oversee human resources
Personnel management
Planning of human resources
Remains
Severely decomposed human remains
Skeletal remains

Traduction de «human resources remain » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
human remains [ remains | body parts | fragments of body | human body fragments | fragments | skeletal remains ]

restes humains [ restes | parties de corps | fragments de corps | fragments humains | fragments ]


human resource management software | human resource software | human resources management software | human resources software | human resources information system | HRIS

logiciel de gestion des ressources humaines | logiciel de gestion du personnel


human remains in an advanced stage of decomposition [ severely decomposed human remains ]

restes humains en état de décomposition avancée [ restes humains en décomposition avancée ]


human resources associate | human resources secretary | human resources assistant | human resources executive assistant

assistante ressources humaines | assistant ressources humaines | assistant ressources humaines/assistante ressources humaines


ascertain necessary human resources | identifying necessary human resources | determine necessary human resources | identify necessary human resources

déterminer les ressources humaines nécessaires


Human Resources Development Canada [ HRDC | Department of Human Resources Development | Department of Human Resources and Labour | Human Resources and Labour ]

Développement des ressources humaines Canada [ DRHC | ministère du Développement des ressources humaines | ministère des Ressources humaines et du Travail | Ressources humaines et Travail ]


manage hr | oversee human resources | direct human resources | manage human resources

gérer les ressources humaines


human resources plan | human resources planning | manpower planning | planning of human resources

planification des ressources humaines | planification de la main-d'œuvre | planification des effectifs


Condition AND/OR status of human remains

condition et/ou état de la dépouille mortelle


human resources management | HRM | human resource management | personnel management

gestion des ressources humaines | GRH | gestion du personnel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Enforcement capacity and management of human resources remain weak.

Les capacités de mise en œuvre et la gestion des ressources humaines restent faibles.


human resources: the adaptability and skills of the workforce.As regards investments in human resources, large structural weaknesses remain both in the Union of Fifteen and in the new Member States.

les ressources humaines: adaptabilité et qualification de la main d'œuvre.En matière d'investissements dans les ressources humaines, de grosses faiblesses structurelles subsistent tant dans l'Union des Quinze que dans les nouveaux États membres.


However, to ensure that human resources remain here, Europe must focus on the following aspect: making researchers attractive offers, proposals which they cannot refuse.

Cependant, pour garantir que les ressources humaines restent ici, l’Europe doit se focaliser sur l’aspect suivant: faire des offres plus attrayantes aux chercheurs, des propositions qu’ils ne peuvent pas refuser.


16. Calls for further reforms of public administration, which still remains under-resourced and overtly politicised, and in particular for a review of the law on civil servants and state employees in order to establish a comprehensive and merit-based employment system, including transparent rules for hiring and laying down procedures for career advancement; underlines, equally, the need to strengthen human resources at the local level of administration and to provide sufficient financing for its functioning, in o ...[+++]

16. appelle à la poursuite de la réforme de l'administration publique, qui demeure sous-financée et ouvertement politisée, et invite notamment à réviser la législation sur les fonctionnaires et les employés de l'État, afin d'instaurer un régime de recrutement général basé sur le mérite, assurant la transparence des conditions de recrutement et des évolutions de carrière; souligne aussi la nécessité de renforcer les ressources humaines au niveau local de l'administration et de prévoir un financement suffisant pour son fonctionnement, afin d'assurer son efficacité et sa transparence, ce qui est particulièrement import ...[+++]


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16. Calls for further reforms of public administration, which still remains under-resourced and overtly politicised, and in particular for a review of the law on civil servants and state employees in order to establish a comprehensive and merit-based employment system, including transparent rules for hiring and laying down procedures for career advancement; underlines, equally, the need to strengthen human resources at the local level of administration and to provide sufficient financing for its functioning, in o ...[+++]

16. appelle à la poursuite de la réforme de l'administration publique, qui demeure sous-financée et ouvertement politisée, et invite notamment à réviser la législation sur les fonctionnaires et les employés de l'État, afin d'instaurer un régime de recrutement général basé sur le mérite, assurant la transparence des conditions de recrutement et des évolutions de carrière; souligne aussi la nécessité de renforcer les ressources humaines au niveau local de l'administration et de prévoir un financement suffisant pour son fonctionnement, afin d'assurer son efficacité et sa transparence, ce qui est particulièrement import ...[+++]


16. Calls for further reforms of public administration, which still remains under-resourced and overtly politicised, and in particular for a review of the law on civil servants and state employees in order to establish a comprehensive and merit-based employment system, including transparent rules for hiring and laying down procedures for career advancement; underlines, equally, the need to strengthen human resources at the local level of administration and to provide sufficient financing for its functioning, in o ...[+++]

16. appelle à la poursuite de la réforme de l'administration publique, qui demeure sous‑financée et ouvertement politisée, et invite notamment à réviser la législation sur les fonctionnaires et les employés de l'État, afin d'instaurer un régime de recrutement général basé sur le mérite, assurant la transparence des conditions de recrutement et des évolutions de carrière; souligne aussi la nécessité de renforcer les ressources humaines au niveau local de l'administration et de prévoir un financement suffisant pour son fonctionnement, afin d'assurer son efficacité et sa transparence, ce qui est particulièrement import ...[+++]


24. Commends the Government for its progress in the adoption of the legislation protecting human rights, and encourages it to swiftly adopt the remaining laws; notes, however, that the implementation of the legislative framework remains unsatisfactory and overall progress slow; calls for more active policies to fight discrimination on all grounds (ethnicity, religion, sexual orientation, disability and others) and to ensure gender balance as well as active participation by minorities in political life and administrative structures, ...[+++]

24. félicite le gouvernement des progrès réalisés dans l'adoption de la législation de protection des droits de l'homme et l'encourage à adopter rapidement les lois en suspens; constate cependant que la mise en œuvre du cadre législatif n'est toujours pas satisfaisante et que, dans l'ensemble, les progrès restent lents; demande la mise en place de politiques plus actives de lutte contre toutes les formes de discrimination (ethnique, religieuse, liée à l'orientation sexuelle, à un handicap et aux autres) et la garantie d'un équilibre entre les hommes et les femmes ainsi que d'une participation active des minorités à la vie politique et aux structures administratives, tant au niveau national que local; souligne l'importance de l'éducation ...[+++]


human resources: the adaptability and skills of the workforce.As regards investments in human resources, large structural weaknesses remain both in the Union of Fifteen and in the new Member States.

les ressources humaines: adaptabilité et qualification de la main d'œuvre.En matière d'investissements dans les ressources humaines, de grosses faiblesses structurelles subsistent tant dans l'Union des Quinze que dans les nouveaux États membres.


12. Ensure that adequate and high quality health and long-term care remains affordable and sustainable by promoting healthy and active life styles, good human resources for the care sector and a rational use of resources, notably through appropriate incentives for users and providers, good governance and coordination between care systems and institutions.

12. veiller à ce que des soins de santé et des soins de longue durée adéquats et de qualité restent abordables et viables en favorisant les modes de vie sains et actifs, la bonne qualité des ressources humaines du secteur des soins et une utilisation rationnelle des ressources, notamment par des mesures d’encouragement appropriées à l’intention des usagers et prestataires de soins, une bonne gouvernance et une coordination entre les systèmes et établissements de soins.


The Second Report on Economic and Social Cohesion adopted by the Commission in January 2001 shows that significant differences remain at the national and regional levels in terms of technological development and innovation, as well as in terms of human resources.

Le deuxième rapport sur la cohésion économique et sociale, adopté par la Commission en janvier 2001, montre qu'il reste des différences notables aux niveaux national et régional quant au développement technologique, à l'innovation et aux ressources humaines.


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