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Asylum policy officer
Border force official
Customs and excise official
European immigration Liaison Officer
Government policy manager
ILO
IMES
Immigrant visa
Immigration guard
Immigration liaison officer
Immigration liaison officers network
Immigration officer
Immigration policy analyst
Immigration policy officer
Immigration visa
U.S. Non-Immigrant Visa
USNIV
United States Non-Immigrant Visa

Vertaling van "immigration visa officers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canadian Immigration, Visa office

bureau des visas-Immigration Canada


government policy manager | immigration policy analyst | asylum policy officer | immigration policy officer

chargé de mission dans le domaine de l'immigration | chargé de mission dans le domaine de l'immigration/chargée de mission dans le domaine de l'immigration | chargée de mission dans le domaine de l'immigration




United States Non-Immigrant Visa [ USNIV | U.S. Non-Immigrant Visa ]

visa américain de non-immigrant


European immigration Liaison Officer | ILO [Abbr.]

Agents de liaison chargés de l’immigration | Officiers de liaison Immigration | OLI [Abbr.]


immigration liaison officer | ILO [Abbr.]

officier de liaison Immigration | OLI [Abbr.]


immigration liaison officers network

réseau d'officiers de liaison Immigration


passport and visa office at the Ministry of Foreign Affairs

Service des passeports et visas du Ministère des Affaires étrangères


border force official | customs and excise official | immigration guard | immigration officer

policier aux frontières | policier aux frontières/policière aux frontières | policière aux frontières


Federal Office of Immigration, Integration and Emigration [ IMES ]

Office fédéral de l'immigration, de l'intégration et de l'émigration [ IMES ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 841 Ms. Rathika Sitsabaiesan: With regard to applications received by Citizenship and Immigration Canada (CIC) since December 2011: (a) broken down by visa office, (i) how many Parent and Grandparent Super Visa applications have been received, (ii) how many applications for the Parent and Grandparent Super Visa have been denied, (iii) how many applications for the Parent and Grandparent Super Visa have been approved; (b) broken down by visa office, (i) how many family class Permanent Residency application ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 841 Mme Rathika Sitsabaiesan: En ce qui concerne les demandes reçues par Citoyenneté et Immigration Canada (CIC) depuis décembre 2011: a) par bureau des visas, (i) combien de demandes de super visa pour parents et grands-parents a-t-on reçues, (ii) combien de demandes de super visa pour parents et grands-parents a-t-on rejetées, (iii) combien de demandes de super visa pour parents et grands-parents a-t-on agréées; b) par bureau des visas, (i) combien de demandes de résidence permanente de la catégo ...[+++]


developing the Immigration Liaison Officers' (ILO) networks and common visa application centres.

développant les réseaux d'officiers de liaison «immigration» (OLI) ainsi que les centres communs de traitement des demandes de visa.


For the first time with this Pact, the European Union or the Member States of the European Union will share objectives, will have a common position on this issue, in particular, with regard to the creation of an asylum office, to the biometric visa objective, and to the action required of the European Union when too much pressure is put on a State, especially in the field of immigration.

Pour la première fois avec ce Pacte, l’Union européenne ou les États membres de l’Union européenne partageront des objectifs, auront une position commune sur cette question, notamment autour de la création d’un bureau de l’asile, autour de l’objectif des visas biométriques, autour encore de l’action nécessaire de l’Union européenne lorsqu’il y a une pression trop forte sur un État, en particulier en matière d’immigration.


– (PT) Mr President, Commissioner, Mr President-in-Office of the Council, ladies and gentlemen, in the Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs, Parliament debated the agreements on facilitating visas and the readmission of illegal immigrants concluded between the EU and the Russian Federation.

- (PT) Monsieur le Président, Madame la Commissaire, Monsieur le Président en exercice du Conseil, Mesdames et Messieurs, la commission des libertés civiles, de la justice et des affaires intérieures du Parlement européen s’est penchée sur l’accord visant à faciliter la délivrance des visas et sur l’accord de réadmission des immigrés clandestins, accords conclus entre l’UE et la Fédération de Russie.


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– (PT) Mr President, Commissioner, Mr President-in-Office of the Council, ladies and gentlemen, in the Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs, Parliament debated the agreements on facilitating visas and the readmission of illegal immigrants concluded between the EU and the Russian Federation.

- (PT) Monsieur le Président, Madame la Commissaire, Monsieur le Président en exercice du Conseil, Mesdames et Messieurs, la commission des libertés civiles, de la justice et des affaires intérieures du Parlement européen s’est penchée sur l’accord visant à faciliter la délivrance des visas et sur l’accord de réadmission des immigrés clandestins, accords conclus entre l’UE et la Fédération de Russie.


The elements for information exchange must include at least the following: early warning system on illegal immigration and facilitator networks; network of immigration liaison officers; information on the use of visas and border and travel documents in relation to illegal immigration; return-related issues.

Les éléments destinés à l'échange d'informations portent au moins sur les aspects suivants: le système d'alerte rapide relatif à l'immigration clandestine et aux filières des passeurs; le réseau des officiers de liaison chargés de l'immigration; les informations sur l'utilisation des visas, les documents de frontière et de voyage relatifs à l'immigration clandestine; les problèmes liés au retour.


Member States must ensure and demonstrate adequately that asylum-seekers have effective access to their asylum procedures and any restrictions on entry, such as visa requirements, the fight against forged documents, carriers’ sanctions, the increase in the effectiveness of immigration liaison officers, the conclusion of readmission agreements or other similar restrictive measures, do not obstruct this access in practice.

Les États membres doivent garantir – et apporter la preuve – que les demandeurs d’asile ont effectivement accès à leurs procédures d’asile et que cet accès n’est pas entravé en pratique par les mesures de restriction à l’entrée sur leur territoire telles que les prescriptions en matière de visas, la lutte contre les faux documents, les sanctions à l’égard des transporteurs, l’augmentation de l’efficacité des officiers de liaison en matière d’immigration, la conclusion d’ac ...[+++]


You said earlier that you felt the immigration visa officers were ill-equipped to deal with making these decisions, whether or not a worker should be allowed to enter the country; yet when you say that, what comes to mind, many times we have heard that when statutory changes are proposed that would limit judicial discretion, it is problematic because judges are on the front line.

Vous avez dit tout à l'heure que vous estimiez que les agents d'immigration chargés des visas étaient mal équipés pour prendre ce type de décision, que l'on autorise ou non un travailleur à entrer au pays. Quand vous affirmez cela, ce qui nous vient à l'esprit, et que nous avons maintes fois entendu, c'est que quand on propose des changements au texte législatif qui limitent les pouvoirs discrétionnaires des tribunaux, la mesure devient problématique parce que les juges sont en première ligne.


Similarly, would the immigration visa officers not be the ones best equipped?

De la même manière, est-ce que les agents d'immigration qui se chargent des visas ne seraient pas les mieux équipés?


In the Baker decision, the majority of the Supreme Court determined that the undertaking by Canada in the Convention on the Rights of the Child, specifically article 3, which represents the best interests of the child should be considered by an administrative official. In this case, it was an immigration visa officer.

À la majorité, la Cour a tranché qu'un fonctionnaire administratif, un agent des visas dans ce cas particulier, doit tenir compte des obligations imposées au Canada par la Convention relative aux droits de l'enfant, et plus précisément par l'article 3, qui porte sur le meilleur intérêt de l'enfant.


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