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Aid to disadvantaged groups
Aid to low-income groups
Charity
Group musicians accordingly
Income bracket
Income group
Income range
Income support
Incoming group file
Location of the income
Low income group
Low-income group
Low-income people
Low-income population group
Lower income group
NISA Strategy Group
Net Income Stabilization Account Strategy Group
Place musicians according to instrument group
Place of the income
Position musicians
Position the musicians
Share in group net income
Supplementary benefit

Vertaling van "income groups—in place " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
aid to disadvantaged groups [ aid to low-income groups | charity | income support | supplementary benefit ]

aide aux défavorisés [ aide aux économiquement faibles | charité ]


location of the income | place of the income

lieu du revenu


lower income group [ low-income group | low-income population group ]

groupe à faible revenu


place musicians according to instrument group | position the musicians | group musicians accordingly | position musicians

placer des musiciens


Definition: A heterogeneous group of disorders characterized by the acute onset of psychotic symptoms such as delusions, hallucinations, and perceptual disturbances, and by the severe disruption of ordinary behaviour. Acute onset is defined as a crescendo development of a clearly abnormal clinical picture in about two weeks or less. For these disorders there is no evidence of organic causation. Perplexity and puzzlement are often present but disorientation for time, place and person is not persistent or severe enough to justify a diagnosis of organically caused delirium (F05.-). Complete recovery usually occurs within a few months, often ...[+++]

Définition: Groupe hétérogène de troubles caractérisés par la survenue aiguë de symptômes psychotiques tels que des idées délirantes, des hallucinations, des perturbations des perceptions et par une désorganisation massive du comportement normal. Une survenue aiguë est définie comme étant l'apparition, allant crescendo, d'un tableau clinique manifestement pathologique, en deux semaines au plus. Ces troubles ne comportent aucun élément en faveur d'une étiologie organique. Ils s'accompagnent souvent d'une perplexité ou d'une hébétude, mais les perturbations de l'orientation dans le temps, dans l'espace ...[+++]


income bracket | income range | income group

tranche de revenu | palier de revenu | classe de revenu


low income group [ low-income people ]

groupe économiquement faible [ bas-salariés | les gagne-petit ]


share in group net income

bénéfice net part du groupe | BNPG [Abbr.]




NISA Strategy Group [ Net Income Stabilization Account Strategy Group ]

Groupe de stratégie du CSRN [ Groupe de stratégie du compte de stabilisation du revenu net ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These are: (a) The countryside: eliminating differences in economic opportunities and quality of life enjoyed by urban and rural population in the context of integrated rural development; (b) The elderly: securing income support for those on low pensions and promoting accessibility to all social services; (c) Promoting access in employment: emphasis is placed on five population groups (Women, Older workers, Young people, Disabled people and Immigrants), while it considers critical the objectives of making work pay and transforming undeclared labour into regular employment; (d) Quality of governance: entailing four priority issues: strategic intervention; structured dialogue with civil society; decentralisation of actions; range and qu ...[+++]

Ce sont: a) les campagnes: gommer les différences d'opportunités économiques et de qualité de vie entre populations urbaines et rurales dans le cadre d'un développement rural intégré; b) les personnes âgées: assurer une garantie de ressources aux personnes bénéficiant de pensions de retraite faibles et faciliter leur accès à l'ensemble des services sociaux; c) la promotion de l'accès à l'emploi: la priorité est donnée à cinq catégories de population (femmes, travailleurs âgés, jeunes, personnes handicapées et migrants), alors que l'on estime primordial que le travail fournisse des moyens de subsistance et que le travail au noir se transforme en emplois déclarés; d) la qualité de gestion: cet axe comporte quatre priorités: intervention st ...[+++]


For the identification of the most vulnerable groups or individuals, the Netherlands have put in place an innovative risk model that links characteristics of poverty and social exclusion to risk factors such as income situation, position on the labour market, health and living conditions.

Pour faciliter l'identification des groupes ou des personnes les plus vulnérables, les Pays-Bas ont mis en place un modèle innovant de détermination des risques qui associe les caractéristiques de la pauvreté et de l'exclusion sociale à des facteurs de risque comme la situation des revenus, la position sur le marché du travail, la santé et les conditions de vie.


104. Calls on the Commission to link the European Semester more closely to the Europe 2020 social objectives; takes the view that NRPs should report on progress on national poverty targets, demonstrating the contribution made to the commonly agreed Europe 2020 poverty headline target; calls on the Commission to issue CSRs on fighting poverty to all Member States in the future; calls on the Member States to have in place specific social inclusion and anti-discrimination measures with a view to reducing poverty, targeting those groups at greatest risk of social exclusion; calls on the Member States to implement a comprehensive active inclusion strategy by providing a minimum income and a social security system, in accordance with their ow ...[+++]

104. invite la Commission à relier plus étroitement le semestre européen aux objectifs sociaux d'Europe 2020; est d'avis que les programmes nationaux de réforme devraient rendre compte des progrès accomplis par rapport aux objectifs nationaux de lutte contre la pauvreté et démontrer la contribution apportée à la réalisation du grand objectif commun convenu en la matière au titre de la stratégie Europe 2020; invite la Commission à inscrire, à l'avenir, la lutte contre la pauvreté dans les recommandations par pays de tous les États membres; exhorte les États membres à mettre en œuvre des mesures spécifiques d'intégration sociale et de lutte contre les discriminations en vue de réduire la pauvreté, en ciblant les groupes les plus exposés au ...[+++]


104. Calls on the Commission to link the European Semester more closely to the Europe 2020 social objectives; takes the view that NRPs should report on progress on national poverty targets, demonstrating the contribution made to the commonly agreed Europe 2020 poverty headline target; calls on the Commission to issue CSRs on fighting poverty to all Member States in the future; calls on the Member States to have in place specific social inclusion and anti-discrimination measures with a view to reducing poverty, targeting those groups at greatest risk of social exclusion; calls on the Member States to implement a comprehensive active inclusion strategy by providing a minimum income and a social security system, in accordance with their ow ...[+++]

104. invite la Commission à relier plus étroitement le semestre européen aux objectifs sociaux d'Europe 2020; est d'avis que les programmes nationaux de réforme devraient rendre compte des progrès accomplis par rapport aux objectifs nationaux de lutte contre la pauvreté et démontrer la contribution apportée à la réalisation du grand objectif commun convenu en la matière au titre de la stratégie Europe 2020; invite la Commission à inscrire, à l'avenir, la lutte contre la pauvreté dans les recommandations par pays de tous les États membres; exhorte les États membres à mettre en œuvre des mesures spécifiques d'intégration sociale et de lutte contre les discriminations en vue de réduire la pauvreté, en ciblant les groupes les plus exposés au ...[+++]


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50. Calls on the Commission to link the European Semester more closely to the Europe 2020 social objectives; takes the view that NRPs should report on progress on national poverty targets, demonstrating the contribution made to the commonly agreed Europe 2020 poverty headline target; calls on the Commission to issue CSRs on fighting poverty to all Member States in the future; calls on the Member States to have in place specific social inclusion and anti-discrimination measures with a view to reducing poverty, targeting those groups at greatest risk of social exclusion; calls on the Member States to implement a comprehensive active inclusion strategy by providing a minimum income and a social security system, in accordance with their own ...[+++]

50. invite la Commission à relier plus étroitement le semestre européen aux objectifs sociaux d'Europe 2020; est d'avis que les programmes nationaux de réforme devraient rendre compte des progrès accomplis par rapport aux objectifs nationaux de lutte contre la pauvreté et démontrer la contribution apportée à la réalisation du grand objectif commun convenu en la matière au titre de la stratégie Europe 2020; invite la Commission à inscrire, à l'avenir, la lutte contre la pauvreté dans les recommandations par pays de tous les États membres; exhorte les États membres à mettre en œuvre des mesures spécifiques d'intégration sociale et de lutte contre les discriminations en vue de réduire la pauvreté, en ciblant les groupes les plus exposés au ...[+++]


N. whereas ongoing political instability and conflict in Somalia have virtually destroyed any prospects of sustainable economic development in the region; whereas the lack of stable democratic and economic prospects for the population, particularly the young, together with the absence of democracy, the rule of law, governance or human security, provide fertile ground for encouraging criminal activities, including piracy and drug smuggling, while helping sustain terrorist groups such as Al-Shabaab; whereas, regrettably, piracy is for many Somalis their only profitable and viable source of income and means to a higher standard of living; whereas it is essential to address such issues in a comprehensive fashion building on all the EU’s exte ...[+++]

N. considérant que l'instabilité politique et le conflit qui persistent en Somalie ont pratiquement anéanti toute chance de développement économique durable dans la région; que le manque de perspectives démocratiques et économiques stables pour la population, notamment pour les jeunes, conjugué à l'absence de démocratie, d'un état de droit, de gouvernance et de sécurité humaine, fournit un terrain propice au développement d'activités criminelles, y compris la piraterie et le trafic de drogues, et contribue au maintien de groupes terroristes tels qu'Al-Chabab; que, malheureusement, la piraterie est, pour nombre de Somaliens, l'unique source profitable et durable de revenus et le seul moyen d'accéder à un niveau de vie plus élevé; qu'il es ...[+++]


46. Points out that the emphasis should be placed on persons needing expensive or long-term health care, persons and groups of persons facing particular access problems, such as ethnic minorities and persons on low incomes, on care for persons suffering from chronic illnesses and the development of open support structures for the rehabilitation, social integration and support of persons with physical or mental disabilities and the elderly, so as to avoid institutionalisation and to help them live independently;

46. fait observer qu'il faudra accorder une attention particulière aux personnes qui nécessitent une aide coûteuse ou des soins de santé de longue durée, aux personnes et aux catégories de population confrontées à des difficultés particulières d'accès – minorités ethniques, personnes à revenu faible –, à la prise en charge des personnes atteintes de maladie chronique et à la mise sur pied de structures ouvertes de soutien à la réhabilitation, à l'intégration sociale et à l'aide aux handicapés physiques ou mentaux et aux personnes âgées, pour leur éviter d'être hébergés dans des institutions et leur permettre de mener une existence autonome;


These are: (a) The countryside: eliminating differences in economic opportunities and quality of life enjoyed by urban and rural population in the context of integrated rural development; (b) The elderly: securing income support for those on low pensions and promoting accessibility to all social services; (c) Promoting access in employment: emphasis is placed on five population groups (Women, Older workers, Young people, Disabled people and Immigrants), while it considers critical the objectives of making work pay and transforming undeclared labour into regular employment; (d) Quality of governance: entailing four priority issues: strategic intervention; structured dialogue with civil society; decentralisation of actions; range and qu ...[+++]

Ce sont: a) les campagnes: gommer les différences d'opportunités économiques et de qualité de vie entre populations urbaines et rurales dans le cadre d'un développement rural intégré; b) les personnes âgées: assurer une garantie de ressources aux personnes bénéficiant de pensions de retraite faibles et faciliter leur accès à l'ensemble des services sociaux; c) la promotion de l'accès à l'emploi: la priorité est donnée à cinq catégories de population (femmes, travailleurs âgés, jeunes, personnes handicapées et migrants), alors que l'on estime primordial que le travail fournisse des moyens de subsistance et que le travail au noir se transforme en emplois déclarés; d) la qualité de gestion: cet axe comporte quatre priorités: intervention st ...[+++]


For the identification of the most vulnerable groups or individuals, the Netherlands have put in place an innovative risk model that links characteristics of poverty and social exclusion to risk factors such as income situation, position on the labour market, health and living conditions.

Pour faciliter l'identification des groupes ou des personnes les plus vulnérables, les Pays-Bas ont mis en place un modèle innovant de détermination des risques qui associe les caractéristiques de la pauvreté et de l'exclusion sociale à des facteurs de risque comme la situation des revenus, la position sur le marché du travail, la santé et les conditions de vie.


Furthermore the emphasis is more on increasing the number of childcare places but few Member States address the affordability of childcare for parents of low income groups (cf. Chapter 3.1).

De plus, les États membres insistent sur la nécessité d'accroître le nombre de places dans les structures de garde d'enfants, mais peu d'entre eux s'interrogent sur la possibilité pour les parents à faibles revenus de financer ce type de services (cf. chapitre 3.1).




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Date index: 2021-02-02
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