Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AFL-CIO
Alcoholic hallucinosis
American Federation of Labor
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Congress of Industrial Organizations
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
IFIF
Industrial organisation
Industrial organization
Industrial organization principle
Jealousy
NIO
National industrial organizations
Paranoia
Principle of industrial organization
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
UN Industrial Development Organisation
UN Industrial Development Organization
UNIDO
United Nations Industrial Development Organisation
United Nations Industrial Development Organization

Traduction de «industry organizations have » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
American Federation of Labor and Congress of Industrial Organizations [ AFL-CIO | American Federation of Labor | Congress of Industrial Organizations ]

Fédération américaine du travail et Congrès des organisations industrielles


industrial organisation | industrial organization

organisation industrielle


national industrial organizations | NIO [Abbr.]

organisations industrielles nationales | OIN [Abbr.]


International Federation of Industrial Organizations and General Workers Unions | IFIF [Abbr.]

Fédération internationale des organisations syndicales de travailleurs des industries diverses


principle of industrial organization [ industrial organization principle ]

principe d'organisation industrielle


Horticulture Industry - Organizing for the Future - Human Resources - Issues and Opportunities [ Horticulture Industry - Organizing for the Future - Human Resources - Issues and Opportunities - National Report ]

Industrie horticole - Planifier pour l'avenir - Les ressources humaines - enjeux et possibilités [ Industrie horticole - Planifier pour l'avenir - Les ressources humaines - enjeux et possibilités - Rapport national ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


UN Industrial Development Organisation [ UNIDO | UN Industrial Development Organization | United Nations Industrial Development Organisation | United Nations Industrial Development Organization ]

Organisation des Nations unies pour le développement industriel [ ONUDI ]


Definition: The essential feature is a persistent preoccupation with the possibility of having one or more serious and progressive physical disorders. Patients manifest persistent somatic complaints or a persistent preoccupation with their physical appearance. Normal or commonplace sensations and appearances are often interpreted by patients as abnormal and distressing, and attention is usually focused upon only one or two organs or systems of the body. Marked depression and anxiety are often present, and may justify additional diagno ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle de ce trouble est une préoccupation persistante concernant la présence éventuelle d'un ou de plusieurs troubles somatiques graves et évolutifs, se traduisant par des plaintes somatiques persistantes ou par une préoccupation durable concernant l'apparence physique. Des sensations et des signes physiques normaux ou anodins sont souvent interprétés par le sujet comme étant anormaux ou pénibles. L'attention du sujet se concentre habituellement sur un ou deux organes ou systèmes. Il existe souvent ...[+++]


Definition: Includes a variety of disorders in which long-standing delusions constitute the only, or the most conspicuous, clinical characteristic and which cannot be classified as organic, schizophrenic or affective. Delusional disorders that have lasted for less than a few months should be classified, at least temporarily, under F23.-.

Définition: Comprend des troubles divers, caractérisés uniquement, ou essentiellement, par la présence d'idées délirantes persistantes et ne pouvant être classés parmi les troubles organiques, schizophréniques ou affectifs. Quand la durée d'un trouble délirant est inférieure à quelques mois, il doit être classé, au moins temporairement, en F23.-.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The banks not only affect policy through the Canadian Bankers Association or via direct intervention, but the banks in our industry also dominate many other related organizations such as CDS, CIPF, the IDA and the TSX. The banks have been very effective at making other industry organizations' agendas their agenda.

Non seulement les banques influent-elles sur la politique par l'intermédiaire de l'Association des banquiers canadiens ou par des interventions directes, mais elles dominent de plus nombre d'autres organisations dans notre secteur tels que la CDS, le FCPE, l'ACCOVAM et la Bourse de Toronto.


Scientists, environmental experts, non-governmental organizations, think tanks, business leaders, industrial organizations, municipalities, federal, provincial and territorial officials, government ministers at all levels, individual citizens and consumers have all been advancing ideas and debating possible solutions.

Les scientifiques, les spécialistes de l'environnement, les organisations non gouvernementales, les groupes de réflexion, les chefs d'entreprises, les organisations industrielles, les municipalités, les dirigeants territoriaux, provinciaux et fédéraux, les ministres à tous les niveaux, les particuliers et les consommateurs ont tous avancé des idées et proposé des solutions.


Over the last 10 years, a number of oil and gas industry organizations, particularly the American Petroleum Institute, the Society of Petroleum Engineers, and the International Association of Oil and Gas Producers, have published a wealth of information, recommended practices, and guidance on safety management systems, safety culture, and leadership.

Au cours des 10 dernières années, un certain nombre d'organisations du secteur du pétrole et du gaz, en particulier l'American Petroleum Institute, la Society of Petroleum Engineers et l'International Oil and Gas Producers, ont publié une pléthore de documents, de pratiques recommandés et d'avis concernant les systèmes de gestion de la sécurité, la culture de la sécurité, la sécurité des processus et le leadership.


Many organizations, including those industry organizations, have shown interest in the opportunity to provide this service to the fishers.

De nombreuses organisations, y compris les organisations de l'industrie, se sont dites intéressées par la possibilité d'offrir ce service aux pêcheurs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There is no EU legislation on the aquaculture sector at present, and it continues to be covered by a plethora of EU legislation and national rules which can vary significantly between states, creating a legal framework lacking in transparency and discriminatory situations and market distortions that do little to encourage investment in the sector. The Commission adopted an initial communication in 2002, which was the subject of a European Parliament legislative resolution of January 2003, has failed to increase the transparency of the regulatory framework. On the contrary, the Commission and Council ...[+++]

La récente communication de la Commission d'avril 2009, sur laquelle porte le présent rapport, constitue par conséquent une nouvelle occasion d'examiner l'opportunité d'un cadre communautaire spécifique pour le secteur de l'aquaculture, l'objectif final demeurant le développement organisé d'une aquaculture européenne durable, respectueuse des équilibres environnementaux, qui valorise le rôle économique des opérateurs de ce secteur et des communautés locales auxquelles ils appartiennent et offre plus de garanties aux consommateurs.


To tolerate the 0.9% of GMOs contamination proposed by the report (or the 0.1% that some proposed, which was accepted in plenary) means accepting GMOs contamination of organic products, which will undeniably have consequences for consumers, and which constitutes a serious, unacceptable threat to the organic production industry.

Tolérer la contamination jusqu’à 0,9 % par des OGM comme proposée par le rapport (ou celle de 0,1 % comme le proposent d’aucuns, un pourcentage adopté en plénière), cela revient à accepter la contamination des produits biologiques par les OGM, ce qui aura indéniablement des conséquences pour les consommateurs et qui constituera une menace grave et inacceptable pour l’industrie de la production biologique.


25. Suggests that any judgment regarding fraud pertaining to the organic nature of a product or production process be available throughout the European Union in order to avoid any recurrence of situations such as a person already convicted of fraud being able to find a new certificating body and having their certification reissued, or moving from one Member State to another in order to continue their fraudulent dealings, or operators in the industry having no knowledge of their fraudulent past;

25. propose que tout jugement concernant des fraudes à la qualité biologique d'un produit ou d'une production soit disponible dans toute l'Union, afin d'empêcher, comme cela s'est déjà produit dans le passé, qu'un fraudeur condamné puisse trouver un nouvel organisme certificateur et retrouve sa certification, ou encore qu'il passe d'un État membre à un autre pour recommencer son commerce frauduleux, ou enfin que des opérateurs de la filière ne puissent pas connaître son passé de fraudeur;


25. Suggests that any judgement regarding fraud pertaining to the organic nature of a product or production process be available throughout the European Union in order to avoid any recurrence of situations such as a person already convicted of fraud being able to find a new certificating body and having their certification reissued, or moving from one Member State to another in order to continue their fraudulent dealings, or operators in the industry having no knowledge of their fraudulent past;

25. propose que tout jugement concernant des fraudes à la qualité biologique d'un produit ou d'une production soit disponible dans toute l'Union européenne, afin d'empêcher, comme cela s'est déjà produit dans le passé, qu'un fraudeur condamné puisse trouver un nouvel organisme certificateur et retrouve sa certification, ou encore qu'il passe d'un État membre à un autre pour recommencer son commerce frauduleux, ou enfin que des opérateurs de la filière ne puissent pas connaître son passé de fraudeur;


An independent body, involving producers and supervising quality or arbitrating on doubts with regard to classification, would prevent the current phenomenon of producers' organizations tearing each other to pieces. The latter will have to seek to enhance their own effectiveness, linking it with the quality of tobacco both in terms of varieties and of human health, in order to beat the competition and to justify the future existence of the tobacco industry in Europe ...[+++]

Un organisme indépendant, au sein duquel seraient représentés les producteurs, doit être chargé de contrôler la qualité et d'arbitrer les litiges en matière de classification, d'empêcher l'éclatement des groupements de producteurs, dès que ceux-ci chercheront à consolider une production concurrentielle en mettant en avant la qualité tant du point de vue des variétés du tabac que de celui de la santé humaine.


Any project for the regional development of the Southern Mediterranean cannot ignore the functions of liaison and of strategic dialogue which industrial organizations have succeeded in creating at local, regional and international level.

Toute approche pour le développement régional de la zone située au sud de la Méditerranée ne peut ignorer les fonctions de liaison et de dialogue stratégique que les organisations d'entreprises assurent aux niveaux local, régional et international.


w