Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accumulated educational experience
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conservation educator
Consumer education
Consumer information
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Education - experience grid
Education-experience grid
Educational Experiments Act
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Educative experience
European education information network
Eurydice
Eurydice Network
Experimental school
Guest experience assistant
Jealousy
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Paranoia
Pilot school
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Schools engagement officer
Zoo educator

Traduction de «informal educational experience » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

pédagogie nouvelle [ école expérimentale | école ouverte | école parallèle | école pilote | expérience pédagogique | innovation pédagogique | recherche pédagogique ]




Educational Experiments Act

Loi sur l'expérimentation scolaire




education - experience grid

quadrillage, scolarité - expérience


education-experience grid

grille d'instruction et d'expérience


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


guest experience assistant | schools engagement officer | conservation educator | zoo educator

animatrice en parc zoologique | animateur en parc zoologique | animateur en parc zoologique/animatrice en parc zoologique


Education information network in the European Community | European education information network | Eurydice Network | Eurydice [Abbr.]

Réseau d'Information sur l'Education dans la Communauté Européenne | EURYDICE [Abbr.]


consumer information [ consumer education | consumer education(UNBIS) ]

information du consommateur [ éducation du consommateur ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment, where girls and boys can learn about their r ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes doit compléter l'éducation civique aux valeurs démocratiques, et qu'elle doit être intégrée à un environnement d'apprentissage basé sur les ...[+++]


4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment, where girls and boys can learn about their r ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes doit compléter l'éducation civique aux valeurs démocratiques, et qu'elle doit être intégrée à un environnement d'apprentissage basé sur les ...[+++]


4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment, where girls and boys can learn about their r ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes doit compléter l'éducation civique aux valeurs démocratiques, et qu'elle doit être intégrée à un environnement d'apprentissage basé sur les ...[+++]


13. Calls on the Commission to monitor closely the concrete measures implemented by Member States to support entrepreneurship among young people, to devote special attention to the promotion and publication of information about results and to encourage and support institutions and organisations in exchanging good practices, sharing ideas, knowledge and experience, and forming cross-sectoral strategic partnerships; encourages the Commission and the Member States to develop benchmarks, models and common instruments and projects in orde ...[+++]

13. demande à la Commission de suivre de près les mesures concrètes mises en œuvre par les États membres afin d'encourager l'entrepreneuriat chez les jeunes, de prêter une attention particulière à la mise en avant et à la publication d'informations sur les résultats et de stimuler et soutenir l'échange de bonnes pratiques, d'idées, de connaissances et d'expériences entre les institutions et les organisations, ainsi que la création par celles-ci de partenariats stratégiques intersectoriels; encourage la Commission et les États membres ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I therefore agree with maintaining these programmes and the budgetary approach that is proposed, because it is of crucial importance that we continue to promote the creation of a European educational area through informal educational experiences amongst young people, including physical mobility in particular, to promote lifelong learning, foreign language learning, greater use of new technologies in education and to promote cooperation at European level between the various Education providers concerned.

Je soutiens donc le maintien de ces programmes et l’enveloppe budgétaire proposée, dans la mesure où il importe décidément de continuer à encourager la réalisation d’un espace d’éducation européen à travers la réalisation d’expériences d’éducation informelle entre les jeunes, qui incluent notamment : la mobilité physique, l’apprentissage tout au long de la vie, l’apprentissage des langues étrangères, l’utilisation accrue des nouvelles technologies dans le domaine de l’éducation et la promotion de la coopération au niveau européen entr ...[+++]


The aim of these projects will be to provide young people from the Union with an informal educational experience and to bring them into contact with other cultures and languages and to experience new ideas and projects in an intercultural civil society context.

Ces projets viseront à apporter aux jeunes de l'Union européenne une expérience d'éducation informelle et à les faire entrer en contact avec d'autres cultures et d'autres langues, en côtoyant des idées et des projets nouveaux dans un contexte de société civile interculturelle.


The aim of these projects will be to provide young people with informal educational experience and to bring them into contact with other cultures and languages and to experience new ideas and projects in an intercultural civil society context.

Ces projets viseront à apporter une expérience d'éducation informelle aux jeunes et à les faire entrer en contact avec d'autres cultures et d'autres langues, en côtoyant des idées et des projets nouveaux dans un contexte de société civile interculturelle.


(33) Whereas the promotion of active citizenship and the acquisition of informal education experience, on the one hand, and the contribution of young people to cooperation between the Community and third countries, on the other, are important objectives of the 'European Voluntary Service for Young People` programme;

(33) considérant que la promotion d'une citoyenneté active ainsi que l'acquisition d'une expérience d'éducation informelle, d'une part, et la contribution des jeunes à la coopération entre la Communauté et les pays tiers, d'autre part, constituent d'importants objectifs du programme «Service volontaire européen pour les jeunes»;


1. This programme, based on intensified cooperation between the Member States, offers young people aged in principle between 18 and 25 an attested informal educational experience, at transnational level, involving both the acquisition of skills and abilities and the demonstration of responsible citizenship in order to help them to become actively integrated into society.

1. Le présent programme, fondé sur une coopération intensifiée entre les États membres, propose aux jeunes âgés en principe de 18 à 25 ans une expérience formatrice informelle, donnant lieu à une attestation, au niveau transnational, s'articulant à la fois autour de l'acquisition de compétences et d'aptitudes et de l'exercice d'une citoyenneté responsable en vue de renforcer leur intégration active dans la société.


It is intended, while respecting equal opportunities for men and women, to encourage mobility and solidarity among young people as part of active citizenship, to promote, and give them the chance of acquiring, informal educational experience in a variety of sectors of activity, which may be one of the foundations of their future development, and to promote, through their participation in transnational activities of benefit to the community, an active contribution on their part to the ideals of democracy, tolerance and solidarity in the context of European integration and to cooperation between the European Community and third countries.

II est destiné, dans le respect de l'égalité des chances entre hommes et femmes, à stimuler la mobilité et la solidarité des jeunes dans le cadre d'une citoyenneté active, à favoriser une expérience d'éducation informelle dans plusieurs secteurs d'activité et à permettre aux jeunes d'acquérir cette expérience, qui pourra être un des fondements de leur orientation future, à favoriser, par leur participation à des activités transnationales d'utilité collective, leur contribution active au service des idéaux de démoc ...[+++]


w