1. Calls on the Member States, together with regional and local authorities, to use all existing EU-level funding resources, such as the European Social Fund, the European Youth Employment Initiative, the EU Programme for Em
ployment and Social Innovation (EaSI), the Erasmus for Young Entrepreneurs programme and the EU programme for the Competitiveness of Enterprises and Small and Medium-Sized Enterprises (COSME), to encourage and support initiatives which pursue more effective and better-targeted links between businesses and the education sector, which foster an entr
epreneurial culture among ...[+++] young people – regardless of socio-economic background or gender – so as to encourage them to develop creativity, initiative and sense of responsibility, and which reverse the perception that entrepreneurship is a residual career option; calls on the Commission to look into how such funding is actually used, and to make it easily accessible and simple to use; highlights the need for investment in education and infrastructure in order to address the digital divide in the Union; 1
. invite les États membres, ainsi que les autorités régionales et locales, à utiliser toutes les ressources disponibles au niveau de l'Union, par exemple le Fonds social européen, l'initiative européenne pour l'emploi des jeunes, le programme de l'Union européenne
pour l'emploi et l'innovation sociale (EaSI), le programme "Erasmus pour les jeunes entrepreneurs et le programme de l'Union pour la compétitivité des entreprises et les petites et moyennes entreprises (COSME), afin d'encourager et de soutenir les initiatives destinées à établir des liens plus
...[+++]fructueux et mieux ciblés entre les entreprises et le secteur de l'éducation, de sorte à diffuser une culture de l'entrepreneuriat chez les jeunes – sans distinction d'origine socio-économique ou de genre – et de les pousser ainsi à développer leur créativité et leur sens de l'initiative et des responsabilités, tout en inversant la perception selon laquelle l'entrepreneuriat est un choix professionnel par défaut; demande à la Commission d'évaluer l'utilisation réelle de ces financements et de les rendre plus accessibles et plus faciles d'utilisation; insiste sur la nécessité d'investir dans l'éducation et les infrastructures pour réduire la fracture numérique à l'intérieur de l'Union;