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Alcoholic hallucinosis
Base period
Base time
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Common-emitter input time constant
Compulsory attendance hours
Core hours
Core period
Core time
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Fixed hours
Fixed period
Input base delay
Input base time
Jealousy
Minimum base time
Paranoia
Period of compulsory attendance
Personnel - Pay Input and Time Summary
Personnel - Pay Input and Time Summary Form
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Real time input
Real-time input
Reference time
Time base
Time-base generator
Timing based facility
Timing-based crisis prevention facility
Timing-based crisis-lending facility
Timing-based lending facility

Vertaling van "input base time " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
common-emitter input time constant | input base delay | input base time

retard d'entrée de base


real-time input [ real time input ]

entrée en temps réel


Personnel - Pay Input and Time Summary [ Personnel - Pay Input and Time Summary Form ]

Formulaire d'entrée personnel - paye et récapitulation du temps [ Formule d'entrée personnel - paye et récapitulation du temps ]


time base | time-base generator

générateur de base de temps | oscillateur de base de temps


core time [ base period | base time | core period | fixed period | period of compulsory attendance | fixed hours | compulsory attendance hours | core hours ]

plage fixe [ tronc commun | temps bloqué | période de base | période bloquée | heures obligatoires | plage obligatoire ]








Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as man ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


timing-based crisis-lending facility | timing-based lending facility | timing-based crisis prevention facility | timing based facility

facilité de crédit ponctuelle | facilité de crédit ponctuelle pour la prévention des crises | facilité financière ponctuelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to ensure sustainable food production, knowledge-based farming (including precision farming and agro-ecological approaches) should be promoted, thus ensuring that agricultural inputs are used in the right quantity, in the right place and at the right time.

Pour une production alimentaire durable, il convient de promouvoir une agriculture fondée sur les connaissances (notamment l’agriculture de précision et l’approche agro-écologique), qui garantit un emploi opportun des intrants agricoles, en quantités adéquates et sur les surfaces qui le justifient.


260. Supports the Commission's continuing efforts to shift from an input-based to a performance- and impact-oriented approach and urges the adoption of specific, measurable, achievable, relevant and timed benchmarks for all programmes in Heading 4 as advocated by the Court of Auditors; expresses its hope that these programmes will not be affected by the same shortcomings as those audited in this year's report;

260. soutient la poursuite de l'action de la Commission visant à passer d'une approche fondée sur les intrants à une approche axée sur les résultats et les incidences et demande instamment l'adoption d'indicateurs spécifiques, mesurables, réalistes, pertinents et assortis d'échéances pour tous les programmes relevant de la rubrique 4, comme le préconise la Cour des comptes; formule l'espoir que ces programmes ne seront pas affectés par les mêmes lacunes que les programmes contrôlés dans le rapport de cette année;


4. Supports the Commission's continuing efforts to shift from an input-based to a performance- and impact-oriented approach and urges the adoption of specific, measurable, achievable, relevant and timed benchmarks for all programmes in Heading 4 as advocated by the Court of Auditors; expresses its hope that these programmes will not be affected by the same shortcomings as those audited in this year's report;

4. soutient la poursuite de l'action de la Commission visant à passer d'une approche fondée sur les intrants à une approche axée sur les résultats et les incidences et demande instamment l'adoption d'indicateurs spécifiques, mesurables, réalistes, pertinents et assortis d'échéances pour tous les programmes relevant de la rubrique 4, comme le préconise la Cour des comptes; formule l'espoir que ces programmes ne seront pas affectés par les mêmes lacunes que les programmes contrôlés dans le rapport de cette année;


264. Supports the Commission's continuing efforts to shift from an input-based to a performance- and impact-oriented approach and urges the adoption of specific, measurable, achievable, relevant and timed benchmarks for all programmes in Heading 4 as advocated by the Court of Auditors; expresses its hope that these programmes will not be affected by the same shortcomings as those audited in this year's report;

264. soutient la poursuite de l'action de la Commission visant à passer d'une approche fondée sur les intrants à une approche axée sur les résultats et les incidences et demande instamment l'adoption d'indicateurs spécifiques, mesurables, réalistes, pertinents et assortis d'échéances pour tous les programmes relevant de la rubrique 4, comme le préconise la Cour des comptes; formule l'espoir que ces programmes ne seront pas affectés par les mêmes lacunes que les programmes contrôlés dans le rapport de cette année;


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28. Highlights in this context the positive impact of secondary metals, which help to significantly reduce energy and raw material input; calls therefore on the Commission to facilitate the development and functioning of secondary metal markets; encourages the establishment of a circular economy at every base metals production plant in order to link the exploitation of by-products and recycled metals with the aim of increasing their competitiveness; calls for it to be made mandatory to establish a circular economy ...[+++]

28. souligne dans ce contexte l'incidence positive des métaux secondaire, qui contribuent à réduire de manière significative l'utilisation d'énergie et de matières premières; demande par conséquent à la Commission de faciliter le développement et le fonctionnement des marchés des métaux secondaires; encourage la mise en place d'une économie circulaire sur chaque site de production de métaux de base afin de conjuguer la valorisation des coproduits et des métaux recyclés dans l'objectif d'accroître leur compétitivité; demande que la ...[+++]


30. Highlights in this context the positive impact of secondary metals, which help to significantly reduce energy and raw material input; calls therefore on the Commission to facilitate the development and functioning of secondary metal markets; encourages the establishment of a circular economy at every base metals production plant in order to link the exploitation of by-products and recycled metals with the aim of increasing their competitiveness; calls for it to be made mandatory to establish a circular economy ...[+++]

30. souligne dans ce contexte l'incidence positive des métaux secondaire, qui contribuent à réduire de manière significative l'utilisation d'énergie et de matières premières; demande par conséquent à la Commission de faciliter le développement et le fonctionnement des marchés des métaux secondaires; encourage la mise en place d'une économie circulaire sur chaque site de production de métaux de base afin de conjuguer la valorisation des coproduits et des métaux recyclés dans l'objectif d'accroître leur compétitivité; demande que la ...[+++]


NRAs should identify an adequate reference time period over which to assess whether the margin between the retail price of the flagship product and the price of the relevant NGA-based wholesale access input allows for the recovery of the downstream costs (including a reasonable percentage of common costs) calculated on the basis of (i) and (ii) above.

Les ARN devraient définir une période de référence adéquate au cours de laquelle déterminer si la marge entre le prix de détail du produit phare et le prix de l’intrant d’accès de gros NGA pertinent permet de récupérer les coûts en aval (y compris un pourcentage raisonnable des coûts communs) calculés sur la base des points i) et ii) ci-dessus.


NRAs should identify the most relevant regulated inputs used or expected to be used by access seekers at the NGA-based wholesale layer that is likely to be prevalent within the time-frame of the current market review period in view of the SMP operator’s rollout plans, chosen network topologies and take-up of wholesale offers.

Les ARN devraient définir les intrants réglementés les plus pertinents, utilisés ou censés être utilisés par les demandeurs d’accès au niveau de gros NGA, susceptibles de prévaloir durant la période d’analyse de marché en cours compte tenu des plans de déploiement de l’opérateur PSM, des topologies de réseau choisies et de l’adoption des offres de gros.


(a)where different products are produced one after the other in the same production line, inputs, outputs and corresponding emissions shall be attributed sequentially based on the usage time per year for each sub-installation.

a)lorsque différents produits sont fabriqués successivement dans la même chaîne de production, les intrants, les extrants et les émissions correspondantes sont attribués de manière séquentielle, sur la base du temps d’utilisation annuel pour chaque sous-installation.


where different products are produced one after the other in the same production line, inputs, outputs and corresponding emissions shall be attributed sequentially based on the usage time per year for each sub-installation.

lorsque différents produits sont fabriqués successivement dans la même chaîne de production, les intrants, les extrants et les émissions correspondantes sont attribués de manière séquentielle, sur la base du temps d’utilisation annuel pour chaque sous-installation.


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