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Crankshaft journal
Duty to interfere
EC Official Journal
EU Official Journal
Electromagnetic Interference With Powered Wheelchairs
End journal
Instructor in journalism
Interference
Interference with contractual relations
Interference with economic relations
Journal for radial load
Journalism
Journalism lecturer
Main bearing journal
Main journal
Media studies professor
Media studies teacher
Neck journal
Official Journal of the European Union
Official Journal of the Office
Official Journal of the Office for Harmonisation
Press
Right to interfere

Vertaling van "interfere with journalism " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Official Journal of the European Union Intellectual Property Office | Official Journal of the Office | Official Journal of the Office for Harmonisation

Journal Officiel de l'Office | Journal officiel de l'Office de l'harmonisation


EU Official Journal [ EC Official Journal | Official Journal of the European Union ]

Journal officiel UE [ Journal officiel CE | Journal officiel de l'Union européenne ]


crankshaft journal | main bearing journal | main journal

tourillon de vilebrequin


end journal | journal for radial load | neck journal

portée à charge radiale | portée d'arbre à charge radiale | portée radiale | tourillon


interference [ duty to interfere | right to interfere ]

ingérence [ devoir d'ingérence | droit d'ingérence ]


interference with contractual relations [ interference with economic relations ]

délits commerciaux [ atteinte aux rapports contractuels ]


Electromagnetic Interference With Powered Wheelchairs

Incidence du brouillage électromagnétique sur les fauteuils roulants automoteurs


press [ journalism | Journalism(STW) ]

presse [ journalisme ]


instructor in journalism | media studies teacher | journalism lecturer | media studies professor

enseignant-chercheur en journalisme | enseignant-chercheur en journalisme/enseignante-chercheuse en journalisme | enseignante-chercheuse en journalisme


Aviation security: digest of current ICAO policies and action on the subject of unlawful interference with international civil aviation and its facilities

Sûreté de l'aviation : recueil des politiques et mesures adoptées par l'OACI au sujet de l'intervention illicite dans l'aviation civile internationale et ses installations et services
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The defence of concentration that used to be made — the claim that kindly corporations did not interfere with journalism — had some basis in truth in the early days.

La défense de la concentration proposée dans le passé — à savoir que les bonnes entreprises ne s'ingéraient pas dans le journalisme — a été mise en pièces par l'impétuosité sans retenue de Black et de Asper.


It is clear from previous rulings, such as that given on November 14, 1975 (Journals, pp. 861-2), that the Chair was not disposed to interfere with the use of the allotted day “except on the clearest and most certain procedural grounds”.

Il ressort clairement des décisions antérieures, telle que celle du 14 novembre 1975 (Journaux, p. 861-2), que la présidence n’était pas disposée à s’ingérer dans le mode d’utilisation des jours désignés, « sauf pour des raisons de procédure des plus évidentes et des plus impérieuses ».


24. Emphasizes the need to promote ethical journalism in media; calls upon the European Commission to propose a legal instrument (e.g. by means of a recommendation such as the recommendation of 20 December 2006 on the protection of minors and human dignity and on the right of reply in relation to the competitiveness of the European audiovisual and online information services industry) to ensure that the Member States oblige the media sector to develop professional standards and ethical codes which include the obligation to indicate a ...[+++]

24. souligne la nécessité de promouvoir le journalisme éthique dans les médias; invite la Commission à proposer un instrument législatif (par exemple par la voie d'une recommandation, telle que la recommandation du 20 décembre 2006 sur la protection des mineurs et de la dignité humaine et sur le droit de réponse en liaison avec la compétitivité de l'industrie européenne des services audiovisuels et d'information en ligne) afin de faire en sorte que les États membres obligent le secteur des médias à élaborer des normes professionnelles et des codes d'éthique incluant l'obligation d'indiquer la différence entre les faits et les opinions d ...[+++]


10. Reiterates that free and independent media are a necessary precondition for the development of a stable democracy; notes the existence of a wide variety and mix of public and private media outlets in the country; expresses concern, however, at the politicisation of the media and interference in their work; is worried about the economic dependence and the concentration of political power of the media, which often result in a lack of editorial independence and in poor standards of journalism ...[+++]

10. rappelle que des médias libres et indépendants sont un préalable indispensable à la mise en place d'une démocratie stable; constate qu'il existe un éventail large et varié de médias publics et privés dans le pays; fait cependant part de son inquiétude face à la politisation des médias et aux ingérences dans leur travail; exprime son inquiétude face à la dépendance économique et à la concentration du pouvoir politique dans les médias, qui se traduit souvent par un manque d'indépendance rédactionnelle et par un journalisme de piètre qualité; se déclare préoccupé par la détérioration notable de la liberté des médias dans le pays, co ...[+++]


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11. Reiterates that free and independent media are a necessary precondition for the development of a stable democracy; notes the existence of a wide variety and mix of public and private media outlets in the country; expresses concern, however, at the politicisation of the media and interference in their work; is worried about the economic dependence and the concentration of political power of the media, which often result in a lack of editorial independence and in poor standards of journalism ...[+++]

11. rappelle que des médias libres et indépendants sont un préalable indispensable à la mise en place d'une démocratie stable; constate qu'il existe un éventail large et varié de médias publics et privés dans le pays; fait cependant part de son inquiétude face à la politisation des médias et aux ingérences dans leur travail; exprime son inquiétude face à la dépendance économique et à la concentration du pouvoir politique dans les médias, qui se traduit souvent par un manque d'indépendance rédactionnelle et par un journalisme de piètre qualité; se déclare préoccupé par la détérioration notable de la liberté des médias dans le pays, co ...[+++]


4. Calls on the Hungarian authorities to restore independence of media governance, with a parity based political composure and participation of journalists associations, while restricting media governance to the audiovisual field, removing its control over press and the internet; restore constitutional safeguards for media pluralism and true judicial overview by appeals to ordinary courts; limit the state interference with freedom of expression concerning balanced coverage to television only; protect investigative ...[+++]

4. invite les autorités hongroises à rétablir l'indépendance de la gouvernance des médias par l'intermédiaire d'une représentation politique paritaire et de la participation d'associations de journalistes, tout en limitant exclusivement à l'audiovisuel la gouvernance des médias et en levant le contrôle qu'elles exercent sur la presse et l'internet; les invite également à rétablir les garde-fous constitutionnels relatifs au pluralisme des médias et un véritable contrôle judiciaire par l'intermédiaire d'un droit de recours auprès de juridictions ordinaires, à limiter exclusivement à la télévision les interférences étatiques qui affectent ...[+++]


35. Joins its voice to the criticism, expressed in Chinese lawyers' journals, that Article 126 of the Chinese Constitution should also include a prohibition on interference by the CCP or the Chinese Government in the course of justice;

35. joint ses critiques à celles formulées dans les organes des juristes chinois selon lesquelles l'article 126 de la Constitution chinoise devrait prévoir aussi l'interdiction de toute ingérence du Parti ou du gouvernement chinois dans le fonctionnement de la justice;


While Australia is a federal state, the administration of the criminal justice system is primarily a matter of individual state and territory responsibility.< $F Margaret Otlowski, " Mercy Killing Cases in the Australian Criminal Justice System" (1993) 17 Criminal Law Journal 10 p. 11.> There are three sources of criminal law in Australia: the criminal codes of Queensland, Western Australia, the Northern Territory, and Tasmania; the common law which applies with little legislative interference in Victoria and South Australia; and the Crimes Act 1900 which applies in New S ...[+++]

L'Australie est un État fédéral, mais l'administration du système de justice criminelle relève principalement de chaque État et territoire.< $FMargaret Otlowski, «Mercy Killing Cases in the Australian Criminal Justice System» (1993) 17 Criminal Law Journal 10, p. 11.> Il existe en Australie trois sources de droit criminel, soit : les codes criminels du Queensland, de l'Australie-Occidentale, du Territoire du Nord et de la Tasmanie, la common law, qui est appliquée avec un minimum d'ingérence législative dans les États de Victoria et d'Australie-Méridionale, et la Crimes Act 1900 qui a cours en Nouvelle-Galles du Sud et dans le Territoir ...[+++]




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Date index: 2021-12-31
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