Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A-V block
AVB
Atrioventricular block
B blocker
Beta adrenergic blocking agent
Beta adrenergic receptor blocking agent
Beta blocker
Beta blocking agent
Beta-adrenergic blocker
Beta-adrenergic blocking agent
Beta-adrenergic blocking drug
Beta-adrenergic receptor blocking agent
Beta-adrenoceptor blocking agent
Beta-adrenoceptor blocking drug
Beta-blocker
Beta-blocking agent
Beta-r
Beta-receptor blocking agent
Block
Block flying hours
Block time
Block to block time
Cardiac block
Chock to chock time
Flight time
Heart block
Helmert Blocking
Helmert Blocking Method
Helmert Blocking method
Helmert Blocking technique
Helmert block method
Helmert blocking
Helmert blocking method
Helmert blocking technique
Internal blocking
Internal congestion
S-A block
SA block
Sinoatrial block
Sinoatrial exit block
Sinoatrial heart block
Sinoauricular block
Sinuatrial block
Sinus block
Sinus exit block

Traduction de «internal blocking » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
internal blocking | internal congestion

blocage interne


internal blocking | internal congestion

blocage interne


internal blocking [ internal congestion ]

blocage interne


Atrioventricular block, type I and II Möbitz block, type I and II Second-degree block, type I and II Wenckebach's block

Bloc (de) (du):auriculoventriculaire, type I et II | Möbitz, type I et II | second degré, type I et II | Wenckebach


sinoatrial block | sinoauricular block | sinus block | sinus exit block | sinoatrial exit block | sinoatrial heart block | sinuatrial block | SA block | S-A block

bloc sino-auriculaire | BSA | bloc sino-atrial


Helmert blocking method [ Helmert blocking technique | Helmert blocking | Helmert block method | Helmert Blocking method | Helmert Blocking Method | Helmert Blocking technique | Helmert Blocking ]

méthode Helmert de calcul par bloc [ méthode Helmert de blocage | méthode des groupes de Helmert | partage en blocs de Helmert ]


atrioventricular block | A-V block | block | cardiac block | heart block | AVB [Abbr.]

blocage | blocage cardiaque | blocage du coeur


beta blocker [ B blocker | beta blocking agent | beta-adrenoceptor blocking agent | beta-adrenoceptor blocking drug | beta-adrenergic receptor blocking agent | beta adrenergic blocking agent | beta-adrenergic blocking drug | beta-adrenergic blocker | beta-receptor blocking agent | beta-r ]

bêta-bloquant [ bêtabloquant | bêta-bloqueur | agent bêta-bloquant ]


beta adrenergic blocking agent | beta-adrenergic blocking agent | beta-receptor blocking agent | beta blocker | beta-blocker | beta adrenergic receptor blocking agent | beta-adrenergic receptor blocking agent | beta blocking agent | beta-blocking agent

bêta-bloquant | bêtabloquant | bétabloquant | adrénolytique bêta | agent bêta-adrénolytique | agent bêta adrénolytique | agent de blocage des récepteurs bêta-adrénergiques | bloqueur des récepteurs bêta-adrénergiques | inhibiteur bêta-adrénergique | bêtabloqueur | bétabloqueur | bêta-bloqueur | bêta-adrénolytique | ß-bloquant


block flying hours | block time | block to block time | chock to chock time | flight time

heures bloc | temps de vol
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018R0302R(01) - EN - Corrigendum to Regulation (EU) 2018/302 of the European Parliament and of the Council of 28 February 2018 on addressing unjustified geo-blocking and other forms of discrimination based on customers' nationality, place of residence or place of establishment within the internal market and amending Regulations (EC) No 2006/2004 and (EU) 2017/2394 and Directive 2009/22/EC (OJ L 60 I, 2.3.2018) // Corrigendum to Regulation (EU) 2018/302 of the European Parliament ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018R0302R(01) - EN - Rectificatif au règlement (UE) 2018/302 du Parlement européen et du Conseil du 28 février 2018 visant à contrer le blocage géographique injustifié et d'autres formes de discrimination fondée sur la nationalité, le lieu de résidence ou le lieu d'établissement des clients dans le marché intérieur, et modifiant les règlements (CE) n° 2006/2004 et (UE) 2017/2394 et la directive 2009/22/CE (JO L 60 I du 2.3.2018) // Rectificatif au règlement (UE) 2018/302 du Parlement européen et du Conseil du 28 février 2018 visant à contrer le  ...[+++]


Corrigendum to Regulation (EU) 2018/302 of the European Parliament and of the Council of 28 February 2018 on addressing unjustified geo-blocking and other forms of discrimination based on customers' nationality, place of residence or place of establishment within the internal market and amending Regulations (EC) No 2006/2004 and (EU) 2017/2394 and Directive 2009/22/EC (OJ L 60 I, 2.3.2018)

Rectificatif au règlement (UE) 2018/302 du Parlement européen et du Conseil du 28 février 2018 visant à contrer le blocage géographique injustifié et d'autres formes de discrimination fondée sur la nationalité, le lieu de résidence ou le lieu d'établissement des clients dans le marché intérieur, et modifiant les règlements (CE) n° 2006/2004 et (UE) 2017/2394 et la directive 2009/22/CE (JO L 60 I du 2.3.2018)


Pursuant to Article 83 of the Chicago Convention, Member States that establish a functional airspace block will have to register agreements or arrangements for functional airspace blocks and any subsequent amendment thereto with the International Civil Aviation Organisation (ICAO).

Conformément à l'article 83 de la convention de Chicago, les États membres qui créent un bloc d'espace aérien fonctionnel devront enregistrer à l'OACI les accords ou arrangements concernant les blocs d'espace aérien fonctionnels et toute modification ultérieure de ces derniers.


the cost-benefit analysis demonstrates an overall positive financial result (net present value and/or internal rate of return) for the establishment or modification of the functional airspace block.

l'analyse coûts-bénéfices démontre que la création ou la modification du bloc d'espace aérien fonctionnel a un résultat financier globalement positif (valeur actuelle nette et/ou taux de rentabilité interne).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Pursuant to Article 83 of the Chicago Convention, Member States that establish a functional airspace block will have to register agreements or arrangements for functional airspace blocks and any subsequent amendment thereto with the International Civil Aviation Organisation (ICAO).

Conformément à l'article 83 de la convention de Chicago, les États membres qui créent un bloc d'espace aérien fonctionnel devront enregistrer à l'OACI les accords ou arrangements concernant les blocs d'espace aérien fonctionnels et toute modification ultérieure de ces derniers.


The Member States concerned shall provide the list of existing regional agreements concluded in compliance with the framework established by Annex 11 to the Convention on International Civil Aviation which are of relevance with respect to the establishment and operations of the functional airspace block.

Les États membres concernés doivent fournir la liste des accords régionaux existants qui ont été conclus conformément au cadre établi par l'annexe 11 à la convention relative à l'aviation civile internationale et qui présentent un intérêt en ce qui concerne la création et l'exploitation du bloc d'espace aérien fonctionnel.


the cost-benefit analysis demonstrates an overall positive financial result (net present value and/or internal rate of return) for the establishment or modification of the functional airspace block;

l'analyse coûts-bénéfices démontre que la création ou la modification du bloc d'espace aérien fonctionnel a un résultat financier globalement positif (valeur actuelle nette et/ou taux de rentabilité interne);


These include emissions trading, as introduced by the European Union, on the basis of emission limitations and project based mechanisms as building blocks to a truly international carbon market, the rules for monitoring and reporting on emissions, and a multi-lateral compliance regime.While continuing to promote the concept of targets and timetables, the scope of international negotiations has to be broadened so as to concretely link climate change issues with research, development, deployment and diffusion of new technologies, improving energy efficiency and developing low-carbon sources of ener ...[+++]

Il s'agit entre autre du système d'échange de droits d'émission, tel qu'introduit par l'Union européenne, sur la base des limitations d'émission, et des mécanismes de projet qui forment les éléments constitutifs d'un marché du carbone véritablement international, de même que la réglementation relative à la surveillance et à la communication des émissions, et un régime multilatéral de conformité.Tout en continuant à promouvoir le concept d'objectifs et d'échéances, il faut élargir la portée des négociations internationales afin d'établir un lien concret entre les questions de changement climatique et la recherche, le développement, le dép ...[+++]


The most important railway noise source identified in the document is rail freight, and it proposes two key measures: noise emission limits for interoperable vehicles, and retrofitting of existing cast-iron block braked freight wagons with composite brake blocks - which can reduce noise emissions by 8 dB(A) to 10 dB(A) (in October 2003, the UIC (International Union of Railways) gave approval to the use in international traffic of wagons equipped with 'K' type composite brake blocks).

Le document identifie le fret ferroviaire comme étant la source de bruit ferroviaire la plus importante, et il propose deux mesures clés : la fixation de limites d'émissions sonores pour les véhicules interopérables, et la pose de semelles de freins en matériau composite sur les wagons de marchandises freinés par semelles de fonte - modification permettant de réduire de 8 dB(A) à 10 dB(A) les émissions sonores (en octobre 2003, l'UIC - Union internationale des chemins de fer a donné son 'approbation pour l'utilisation, dans le trafic international, de wagons équipés de semelles de freins composites de type K).


The most important railway noise source identified in the document is rail freight, and it proposes two key measures: noise emission limits for interoperable vehicles, and retrofitting of existing cast-iron block braked freight wagons with composite brake blocks - which can reduce noise emissions by 8 dB(A) to 10 dB(A) (in October 2003, the UIC (International Union of Railways) gave approval to the use in international traffic of wagons equipped with 'K' type composite brake blocks).

Le document identifie le fret ferroviaire comme étant la source de bruit ferroviaire la plus importante, et il propose deux mesures clés : la fixation de limites d'émissions sonores pour les véhicules interopérables, et la pose de semelles de freins en matériau composite sur les wagons de marchandises freinés par semelles de fonte - modification permettant de réduire de 8 dB(A) à 10 dB(A) les émissions sonores (en octobre 2003, l'UIC - Union internationale des chemins de fer a donné son 'approbation pour l'utilisation, dans le trafic international, de wagons équipés de semelles de freins composites de type K).


w