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Assure correct gas pressure
Ensure correct gas pressure
Establish constant gas mixture flow
Fission gas pressure measuring system
Gas governor
Gas governor station
Gas pressure regulator
Gas pressure regulator station
Gas pressure welding
Gas regulator
Gas shock
Gas-filled shock absorber
Gas-pressure regulator
Gas-pressure shock absorber
Gas-pressurized shock absorber
Internal gas pressure
Pressure gas welding
Pressure reducing station
Pressure regulating station
Provide constant gas mixture flow

Vertaling van "internal gas pressure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


establish constant gas mixture flow | provide constant gas mixture flow | assure correct gas pressure | ensure correct gas pressure

assurer une bonne pression de gaz


gas-pressure shock absorber [ gas shock | gas-filled shock absorber | gas-pressurized shock absorber ]

amortisseur à gaz [ amortisseur à pression de gaz | amortisseur monotube à gaz sous pression ]


gas pressure welding [ pressure gas welding ]

soudage au gaz par pression [ soudage aux gaz par pression | procédé PGW ]


gas pressure welding | pressure gas welding

soudage aux gaz par pression


gas governor station | gas pressure regulator station | pressure regulating station

cabine de décompression | poste de détente


gas pressure regulator station | gas governor station | pressure reducing station

poste de détente | poste de détente du gaz


gas regulator [ gas-pressure regulator ]

régulateur de pression de gaz [ détendeur ]


gas pressure regulator | gas governor

tendeur-régulateur de gaz


fission gas pressure measuring system

système de mesure de la pression des gaz de fission
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) so that every component that is used to transport oil or gas from the seafloor to the production installation can withstand without failure the wellhead shut-in pressure, except where the component is equipped with an isolation valve at the seafloor and a pressure relief system at the platform to relieve the internal pressure of the component; and

b) à permettre à chaque élément utilisé dans le transport du pétrole ou du gaz du fond marin à l’installation de production de résister sans défaillance à la pression en tête de puits, sauf lorsque l’élément est muni d’une vanne d’isolement au fond marin et d’un système de décharge à la plate-forme pour réduire sa pression interne;


(c) a supercompressibility factor of one may be used if the pressure exerted by the gas within the meter expressed on the gauge pressure scale does not exceed 700 kPa in the International system of units or 100 psi in the Imperial system of units.

c) le facteur de surcompressibilité égal à un peut être utilisé pour un compteur dans lequel la pression exercée par le gaz, exprimée à l’échelle de pression manométrique, ne dépasse pas 700 kPa dans le Système international d’unités ou 100 lb/po dans le Système impérial d’unités.


(b) the supercompressibility factor for any meter for which the pressure exerted by the gas within the meter expressed on the gauge pressure scale does not exceed 207 kPa in the International system of units, or 30 psi in the Imperial system of units, may be established based on

b) le facteur de surcompressibilité pour un compteur dans lequel la pression exercée par le gaz, exprimée à l’échelle de pression manométrique, ne dépasse pas 207 kPa dans le Système international d’unités ou 30 lb/po dans le Système impérial d’unités peut être déterminé en fonction de ce qui suit :


(iv) heat recovery equipment used by the taxpayer, or by a lessee of the taxpayer, primarily for the purpose of conserving energy, or reducing the requirement to acquire energy, by extracting for reuse thermal waste that is generated directly in an industrial process (other than an industrial process that generates or processes electrical energy), including such equipment that consists of heat exchange equipment, compressors used to upgrade low pressure steam, vapour or gas, waste heat boilers and other ancillary equipment such as control panels, fans, instrume ...[+++]

(iv) du matériel de récupération de la chaleur que le contribuable ou son preneur utilise principalement pour économiser de l’énergie, ou pour réduire les besoins en énergie, par l’extraction, en vue de leur réutilisation, de déchets thermiques provenant directement d’un procédé industriel (sauf celui qui produit ou transforme de l’énergie électrique), y compris le matériel de ce type qui consiste en matériel d’échange thermique, en compresseurs servant à hausser la pression de la vapeur ou du gaz basse pression, en chaudières de récupération des chaleurs perdues et en matériel auxiliaire comme les panneaux de commande, les ventilateurs, ...[+++]


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102. Notes that some Member States (along with certain island and outermost regions), being energy islands or relatively weakly integrated into the European internal energy market, are still largely isolated from the European gas and electricity networks, often remain dependent on a single non-EU supplier (which is particularly precarious in the case of politically unstable or undemocratic regimes) and pay higher prices for energy, which adversely affects their competitiveness and economic and social development and makes them vulnerable to political and ...[+++]

102. fait observer que certains États membres (ainsi que certaines régions insulaires et ultrapériphériques), s'agissant d'îles énergétiques ou de pays peu intégrés au marché intérieur européen de l'énergie, restent largement isolés des réseaux européens de gaz et d'électricité, qu'ils dépendent souvent d'un fournisseur unique extraeuropéen (ce qui représente un risque élevé en cas de régimes non démocratiques ou politiquement instables) et qu'ils paient leur énergie plus cher, ce qui nuit à leur compétitivité et à leur développement socioéconomique et les rend vulnérables aux pressions ...[+++]


8. Calls on the EU and the Member States to ensure a connected internal energy market that can withstand external pressures and attempts to use energy supply and prices as a tool of foreign policy pressure; stresses, therefore, the need to increase resources for projects interlinking energy markets in the EU and to complete the European gas and electricity infrastructure networks by the end of 2015, in particular the Baltic interconnection plan, as set out in the EU's Third Energy Package;

8. demande à l'Union européenne et aux États membres de s'assurer de l'existence d'un marché intérieur de l'énergie connecté capable de résister aux pressions extérieures et aux tentatives de faire de l'approvisionnement énergétique et des prix de l'énergie des moyens de pression de la politique étrangère; souligne à ce titre la nécessité d'affecter davantage de ressources aux projets d'interconnexion des marchés énergétiques au sein de l'Union et d'achever les réseaux européens d'infrastructures pour le gaz et l'électricité avant la fin 2015, en particulier le plan d'interconnexion de la région de la Baltique, comme prévu ...[+++]


10. Calls on the EU and Member States to ensure a connected internal energy market that can withstand external pressures and attempts to use energy supply and prices as a tool of foreign policy pressure; stresses, therefore, the need to increase resources for projects interlinking energy markets in the EU and to complete the European gas and electricity infrastructure networks by the end of 2015, in particular the Baltic interconnection plan, as set out in the EU’s Third Energy Package;

10. demande à l'Union européenne et aux États membres de s'assurer de l'existence d'un marché intérieur de l'énergie connecté capable de résister aux pressions extérieures et aux tentatives de faire de l'approvisionnement énergétique et des prix de l'énergie des moyens de pression de la politique étrangère; souligne à ce titre la nécessité d'affecter davantage de ressources aux projets d'interconnexion des marchés énergétiques au sein de l'Union et d'achever les réseaux européens d'infrastructures pour le gaz et l'électricité avant la fin 2015, en particulier le plan d'interconnexion de la région de la Baltique, comme prévu ...[+++]


8. Calls on the EU and the Member States to ensure a connected internal energy market that can withstand external pressures and attempts to use energy supply and prices as a tool of foreign policy pressure; stresses, therefore, the need to increase resources for projects interlinking energy markets in the EU and to complete the European gas and electricity infrastructure networks by the end of 2015, in particular the Baltic interconnection plan, as set out in the EU’s Third Energy Package;

8. demande à l'Union européenne et aux États membres de s'assurer de l'existence d'un marché intérieur de l'énergie connecté capable de résister aux pressions extérieures et aux tentatives de faire de l'approvisionnement énergétique et des prix de l'énergie des moyens de pression de la politique étrangère; souligne à ce titre la nécessité d'affecter davantage de ressources aux projets d'interconnexion des marchés énergétiques au sein de l'Union et d'achever les réseaux européens d'infrastructures pour le gaz et l'électricité avant la fin 2015, en particulier le plan d'interconnexion de la région de la Baltique, comme prévu ...[+++]


10. Where relevant, Member States shall require transmission system operators and distribution system operators in their territory to publish technical rules in line with Article 6 of Directive 2003/55/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning the common rules for the internal market in natural gas , in particular regarding network connection rules that include gas quality, gas odoration and gas pressure requirements.

10. Le cas échéant, les États membres font obligation aux gestionnaires de réseaux de transport et de distribution basés sur leur territoire de publier des règles techniques conformément à l’article 6 de la directive 2003/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2003 concernant des règles communes pour le marché intérieur du gaz naturel , en particulier des règles de connexion au réseau comportant des prescriptions en matière de qualité, d’odoration et de pression du gaz.


133.Emphasises that the European Union must maintain and even reinforce the necessary pressure on third countries to deliver their share of global greenhouse gas reductions in the future; notes that a higher GHG reduction target within the EU will strengthen even further the EU’s position and bargaining power in the UNFCCC negotiations and stimulate the discussions on an international climate change agreement; emphasises that the EU has, on many previous occasions, managed to get other countries to raise their environmental requirem ...[+++]

133. souligne que l'Union européenne doit maintenir voire accentuer les pressions nécessaires sur les pays tiers pour qu'ils s'acquittent à l'avenir de leur part des efforts de réduction mondiale des émissions de gaz à effet de serre; constate qu'un relèvement de l'objectif de réduction des émissions de GES au sein de l'UE renforcera davantage la position et le pouvoir de négociation de l'Union dans les négociations de la CCNUCC et favorisera les discussions vers la conclusion d'un accord international sur le ch ...[+++]


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