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Demand reduction and off-oil program
FIOOP
Federal Internal Off-Oil Program
Federal Off-Oil Program
Internal Off-Oil Program
Internal Retrofit
Off-oil Program

Vertaling van "internal off-oil program " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Federal Internal Off-Oil Program [ FIOOP | Internal Off-Oil Program | Internal Retrofit | Federal Off-Oil Program ]

Programme fédéral interne de remplacement du pétrole




demand reduction and off-oil program

programme de réduction de la demande et de remplacement du pétrole
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In response, a group of off oil programs were designed to expand the use of domestic natural gas in Canada.

Pour réagir à cette situation, le pays a mis au point un groupe de programmes de remplacement du pétrole afin de répandre l'usage de gaz naturel dans les résidences au Canada.


Mr. Julian Reed: It seems the Americans in 1979 somehow were able to do something within the boundaries of their constitution when they brought in the PURPA law, the Public Utility Regulatory Policies Act, which was an off-oil program that said to all utilities, private and public, that they had to purchase green electricity at a price not less than the cost of producing electricity from oil.

M. Julian Reed: Il semblerait qu'en 1979, les Américains ont en quelque sorte réussi à prendre des mesures dans les limites de leur constitution, lorsqu'ils ont adopté la loi PURPA, la Public Utility Regulatory Policies Act, qui était un programme de remplacement du pétrole en vertu duquel tous les services, publics et privés, devaient acheter de l'électricité écologique à un prix qui ne devait pas être inférieur au coût de production d'électricité à partir du pétrole.


I. whereas on 4 January 2015 a Libyan war plane from forces loyal to the internationally recognised government bombed a Greek-operated oil taker anchored off the coast killing two crewmen; whereas in December 2014 rockets controlled by Libya Dawn forces incinerated oil storage tanks at the largest oil port of Es Sridr;

I. considérant que, le 4 janvier 2015, un avion militaire libyen des forces loyales au gouvernement internationalement reconnu a bombardé un pétrolier grec en mouillage au large des côtes, faisant deux victimes parmi les membres d'équipage; qu'en décembre 2014, des roquettes tirées sous le contrôle des forces d'"Aube de la Libye" ont mis le feu à des réservoirs de stockage de pétrole dans le plus grand port pétrolier de Sidra;


(Return tabled) Question No. 224 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, and its impacts on Aboriginal communities: (a) what are all the studies, along with their dates and results, undertaken by the government concerning the (i) possible impacts of the oil sands industry on land, water, and wildlife, (ii) potential impacts on Aboriginal livelihoods, inherent and treaty rights, and constitutional rights; (b) which government accommodation and consultation policies regarding the oil sands have been designed in partnership with Aboriginal peoples to ensure that free, prior and informed consent is obtained, and how ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 224 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux et ses répercussions sur les collectivités autochtones: a) le gouvernement a-t-il mené des études sur les répercussions possibles de l’industrie des sables bitumineux sur (i) la terre, l’eau, la flore et la faune, (ii) les moyens de subsistance, les droits inhérents et issus de traité et les droits constitutionnels des Autochtones et, si oui, lesquelles, et quand et quels ont été leurs résultats; b) quelles politiques de consultation et de prise en compte des intérêts des Autochtones concernant les sables bitumineux le gouv ...[+++]


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In its Resolution of 21 November 2002 on the ‘Prestige’ oil tanker disaster off the coast of Galicia (8), the European Parliament called for stronger measures that can enter into force more rapidly, and stated that this new disaster has again underlined the need for effective action at international and Union level in order to significantly improve maritime safety.

Dans sa résolution du 21 novembre 2002 sur la catastrophe du pétrolier Prestige au large des côtes de Galice (8), le Parlement européen s’est prononcé en faveur de mesures plus énergiques pouvant entrer en vigueur plus rapidement et a déclaré que cette nouvelle catastrophe soulignait une fois de plus la nécessité de prendre des mesures efficaces au niveau international et au niveau de l’Union pour renforcer significativement la sécurité maritime.


(Return tabled) Question No. 159 Mr. Sean Casey: With respect to the considered cuts to Environment Canada: (a) which specific departments and programs are affected, and what was the process taken to determine whether or not to make cuts to a specific department and program, (i) what, if any, Environment Canada Research Scientists were consulted regarding the considered cuts, (ii) what scientists outside of Environment Canada were consulted, (iii) for each department and program specified in (a), what is the number of current full-time, part-time, and contract scientific positions, (iv) the number of full-time, part-time, and contract sc ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 159 M. Sean Casey: En ce qui concerne les réductions budgétaires envisagées pour Environnement Canada: a) quels directions et programmes particuliers sont touchés, et quel processus a-t-on suivi pour déterminer lesquels parmi les directions et les programmes seraient ciblés, (i) quels scientifiques, le cas échéant, a-t-on consultés à Environnement Canada relativement aux réductions budgétaires, (ii) quels scientifiques a-t-on consulté à l’extérieur d’Environnement Canada, (iii) pour chaque direction et programme identifié en a), combien de postes scientifiques à temps plein, à temps partiel et à contra ...[+++]


(9) In its resolution of 21 November 2002 on the "Prestige" oil tanker disaster off the coast of Galicia, the European Parliament called for stronger measures that could enter into force more rapidly and stated that this new oil tanker disaster had again underlined the need for effective action at international and EU level in order to significantly improve maritime safety.

(9) Dans sa résolution du 21 novembre 2002 sur la catastrophe du pétrolier Prestige au large des côtes de Galice, le Parlement européen se prononce en faveur de mesures plus énergiques pouvant entrer en vigueur plus rapidement et déclare que ce nouveau naufrage d'un pétrolier souligne une fois de plus la nécessité de prendre des mesures efficaces au niveau international et au niveau de l'UE pour renforcer notablement la sécurité maritime.


De Palacio, Loyola, Commission (ES) Mr President, ladies and gentlemen, the sinking of the Prestige oil tanker off the Galician coast on 18 November last clearly demonstrated, once again, the insufficiencies of international maritime safety legislation specifically regulating oil transport by sea.

De Palacio, Loyola, Commission. - (ES) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, le naufrage du pétrolier Prestige au large des côtes de la Galice le 18 novembre dernier a clairement mis en évidence, une fois de plus, les lacunes de la législation internationale en matière de sécurité maritime qui réglemente concrètement le transport maritime du pétrole.


(9) The European Parliament in its resolution on the Prestige oil tanker disaster off the coast of Galicia of 21 November 2002 called for stronger measures that can enter into force more rapidly, and stated that this new disaster has again underlined the need for effective action at international and EU level in order significantly to improve maritime safety.

(9) Dans sa résolution du 21 novembre 2002 sur la catastrophe du pétrolier Prestige au large des côtes de Galice, le Parlement européen se prononce en faveur de mesures plus énergiques pouvant entrer en vigueur plus rapidement et déclare que ce nouveau naufrage souligne une fois de plus la nécessité de prendre des mesures efficaces au niveau international et au niveau de l'Union européenne pour renforcer notablement la sécurité maritime.


For a time, the United Nations International Drug Control Program suggested that the total value of the illegal drug " industry" was approximately US $400 billion, greater than the oil industry.[9] The total value of cannabis obviously cannot be separated from that amount, even though we know that the largest number of persons who use drugs use cannabis.

Pendant un certain temps, le Programme des Nations Unies sur les drogues avançait que la valeur totale de « l’industrie » des drogues illicites équivalait à 400 milliards $ US, soit une valeur plus élevée que l’industrie pétrolière.[9] De ce montant, on ne peut évidemment extraire la valeur du cannabis, même si l’on sait par ailleurs que la consommation de cannabis concerne le plus grand nombre de personnes.




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Date index: 2023-09-01
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