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CIEM
Competition
EC competition
EC internal competition
EC open competition
ICB
ICN
Internal and external competitive examinations
Internal competition
International Competition Network
International Competition for Musical Performers Geneva
International call for tenders
International competition
International competitive bidding
International competitiveness
International meet
World-class competition

Vertaling van "international competition potentially " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


competition (EU) [ EC competition | EC internal competition | EC open competition ]

concours (UE) [ concours (CE) | concours externe (CE) | concours interne (CE) ]


international meet [ international competition ]

rencontre internationale [ compétition internationale ]


International Competition Network | ICN [Abbr.]

réseau international de la concurrence | RIC [Abbr.]


international competitive bidding [ ICB | international call for tenders ]

appel d'offres international [ AOI | appel à la concurrence internationale ]


international competition [ world-class competition ]

concurrence internationale [ concurrence sur les marchés internationaux ]


internal competition

concours interne | concours interne à l'institution


international competitiveness

compétitivité internationale


International Competition for Musical Performers Geneva [ CIEM ]

Concours International d'Exécution Musicale Genève [ CIEM ]


internal and external competitive examinations

concours internes et externes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ability to unlock the potential of this knowledge via nanotechnologies is crucial for giving new impetus to industries that are no longer competitive due to strong international competition, as well as cultivating new European knowledge-based industries.

La capacité de libérer, au travers des nanotechnologies, le potentiel que recèlent ces connaissances est cruciale pour redynamiser des industries qui ne sont plus compétitives en raison des pressions de la concurrence internationale, ainsi que pour faire naître de nouvelles industries européennes de la connaissance.


In phase three, the federal government could gradually open up the Canadian financial services market to international competition, potentially ahead of the schedule set out in the international, North American and American agreements, so as to secure reciprocal benefits from its trading partners.

Le gouvernement fédéral pourrait, lors d'une troisième étape, ouvrir graduellement le marché canadien des services financiers à la concurrence internationale et même devancer les accords internationaux nord-américains ou des trois Amériques, afin de retirer des bénéfices réciproques de ses partenaires commerciaux.


I will discuss four points: one, the pros and cons of capital gains tax reduction; two, effects on economic activity, jobs, entrepreneurship, productivity and potential output growth the latter being a proxy for the sustainable rate of economic growth, or potential standard of living for an economy or a country; three, effects on saving, investment and new business; and four, the role of capital gains tax reduction in enhancing international competitiveness in an increasingly globally competitive ...[+++]

J'aborderai quatre sujets: premièrement, le pour et le contre de la réduction de l'impôt sur les gains en capital; deuxièmement, ses effets sur l'activité économique, l'emploi, l'esprit d'entreprise, la productivité et la croissance de la production potentielle cette dernière étant une approximation du taux durable de croissance économique ou du niveau de vie potentiel d'une économie ou d'un pays; troisièmement, ses effets sur l'épargne, l'investissement et la création de nouvelles entreprises; quatrièmement, le rôle que la réduction de l'impôt sur les gains en capital joue dans l'augmentation ...[+++]


1. From 2008, Member States may apply emission allowance trading in accordance with this Directive to activities and to greenhouse gases which are not listed in Annex I, taking into account all relevant criteria, in particular the effects on the internal market, potential distortions of competition, the environmental integrity of the Community scheme and the reliability of the planned monitoring and reporting system, provided that inclusion of such activities and greenhouse gases is approved by the Commission

1. À compter de 2008, les États membres peuvent appliquer le système d’échange de quotas d’émission, conformément à la présente directive, à des activités et à des gaz à effet de serre qui ne sont pas énumérés à l’annexe I, en tenant compte de tous les critères pertinents, en particulier des incidences sur le marché intérieur, des distorsions potentielles de concurrence, de l’intégrité environnementale du système communautaire et de la fiabilité du système de surveillance et de déclaration qui est envisagé, pour autant que l’inclusion de telles activités et gaz à effet de serre soit approuvée par la Commission:


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Taking into account all relevant criteria, in particular the effects on the internal market, potential distortions of competition, the environmental integrity of the scheme and the reliability of the planned monitoring and reporting system, Member States may, from 2008, apply emission allowance trading in accordance with this Directive to:

À compter de 2008, les États membres peuvent, en tenant compte de tous les critères pertinents, en particulier des incidences sur le marché intérieur, des distorsions potentielles de concurrence, de l'intégrité environnementale du système et de la fiabilité du système de surveillance et de déclaration qui est envisagé, appliquer le système d'échange de quotas d'émission conformément à la présente directive:


1. From 2008, Member States may apply emission allowance trading in accordance with this Directive to activities and to greenhouse gases which are not listed in Annex I, taking into account all relevant criteria, in particular the effects on the internal market, potential distortions of competition, the environmental integrity of the Community scheme and the reliability of the planned monitoring and reporting system, provided that inclusion of such activities and greenhouse gases is approved by the Commission

1. À compter de 2008, les États membres peuvent appliquer le système d’échange de quotas d’émission, conformément à la présente directive, à des activités et à des gaz à effet de serre qui ne sont pas énumérés à l’annexe I, en tenant compte de tous les critères pertinents, en particulier des incidences sur le marché intérieur, des distorsions potentielles de concurrence, de l’intégrité environnementale du système communautaire et de la fiabilité du système de surveillance et de déclaration qui est envisagé, pour autant que l’inclusion de telles activités et gaz à effet de serre soit approuvée par la Commission:


1. From 2008, Member States may apply emission allowance trading in accordance with this Directive to activities, installations and greenhouse gases which are not listed in Annex I, provided that inclusion of such activities, installations and greenhouse gases is approved by the Commission in accordance with the procedure referred to in Article 23(2), taking into account all relevant criteria, in particular effects on the internal market, potential distortions of competition, the environmental integrity of the scheme and reliability of the planned monitoring and reporting system.

1. À compter de 2008, les États membres peuvent appliquer le système d'échange de quotas d'émission, conformément à la présente directive, à des activités, installations et gaz à effet de serre qui ne sont pas énumérés à l'annexe I pour autant que l'inclusion de telles activités, installations et gaz à effet de serre soit approuvée par la Commission conformément à la procédure visée à l'article 23, paragraphe 2, en tenant compte de tous les critères pertinents, en particulier les incidences sur le marché intérieur, les distorsions potentielles de concurrence, l'intégrité environnementale du système et la fiabilité du système de surveillance et de déclaration qui est envisagé.


The bill gives the Bank of Canada explicit powers in the oversight of clearing and settlement systems that are potential sources of systemic risk; the capacity to participate in aspects of these systems, including large-value transaction systems, and statutory recognition to what is called in the industry netting arrangements in payments and clearing and settlement systems so that Canadian participants, specifically in derivatives markets, have greater certainty that their transactions will close. Each of these measures will reduce the probability of systemic risk and enhance the international competitiveness of Canada's clearing and settlement systems.

Il donne à la Banque du Canada des pouvoirs explicites pour surveiller les systèmes de compensation et de règlement qui sont des sources possibles de risques systémiques, le pouvoir de participer à certains aspects des systèmes de compensation et règlement, tel que le système de paiement de gros effets, et la reconnaissance législative de ce qu'on désigne dans le secteur comme le règlement du montant net des transactions pour que les opérateurs canadiens, surtout sur les marchés des instruments dérivés, aient davantage l'assurance que leurs opérations seront bel et bien exécutées.


What potential contribution can bank mergers make to the international competitiveness of Canada's financial services sector and to the international competitiveness of other Canadian firms?

Que pourraient apporter les fusions de banques à la compétitivité internationale du secteur des services financiers du Canada et à la compétitivité internationale d'autres entreprises canadiennes?


Consequently, in order to reap the potential benefits of these new technologies and of trade in general, businesses and governments will need to be extremely competitive and to handle the challenges of the intense international competition and the pressures in favour of structural adjustment in the right way.

En conséquence, de façon à tirer profit des bienfaits éventuels de ces nouvelles technologies et du commerce en général, les entreprises et les États doivent être fortement concurrentiels et bien gérer les défis de la concurrence internationale intense et des pressions en faveur de l'ajustement structurel.




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Date index: 2021-05-09
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