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AusAID
Australian Agency for International Development
Australian Development Assistance Agency
Australian Development Assistance Bureau
Commence multi national cooperation strategies
Department for Development Policy
Department for International Development Cooperation
Develop international cooperation strategies
Establish international cooperation strategies
Establish multi national cooperation strategies
FINNIDA
Finnish International Development Agency
IDA
IFAD
International Development Association
International Fund for Agricultural Development
International development officer
International manager
International relations director
International relations officer
US Agency for International Development
USAID
United States Agency for International Development

Vertaling van "international developments have " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Department for Development Policy | Department for International Development Cooperation | Finnish International Development Agency | FINNIDA [Abbr.]

Direction générale de la coopération au développement | Organisme finlandais pour le développement international | FINNIDA [Abbr.]


International Development Strategy for the United Nations Development Decade [ International Development Strategy for the Third United Nations Development Decade | International Development Strategy for the Second United Nations Development Decade ]

Stratégie internationale du développement pour la Décennie des Nations Unies pour le développement [ Stratégie internationale du développement pour la troisième Décennie des Nations Unies pour le développement | Stratégie internationale du développement pour la deuxième Décennie des Nations Unies pour le développement ...[+++]


United States Agency for International Development | US Agency for International Development | USAID [Abbr.]

Agence des États-Unis pour le développement international | USAID [Abbr.]


Committee of International Environmental Development Institutions | Environmental Committee of the International Development Institutions

comité des institutions internationales de développement pour l'environnement | Comité des institutions internationales de développement sur l'environnement | CIDE [Abbr.]


Australian Agency for International Development [ AusAID | Australian International Development Assistance Bureau | Australian Development Assistance Bureau | Australian Development Assistance Agency ]

Australian Agency for International Development


international development officer | international relations director | international manager | international relations officer

chargé des relations internationales/chargée des relations internationales | chargée des relations internationales | chargé de mission aux relations internationales/chargée de mission aux relations internationales | chargé des relations internationales


Group of 77 on the International Development Strategy for the Third United Nations Development Decade

Groupe des 77 sur la stratégie internationale du développement pour la troisième décennie des Nations Unies pour le développement


International Development Association [ IDA ]

Association internationale de développement [ AID ]


International Fund for Agricultural Development [ IFAD ]

Fonds international de développement agricole [ FIDA ]


commence multi national cooperation strategies | establish multi national cooperation strategies | develop international cooperation strategies | establish international cooperation strategies

élaborer des stratégies de coopération internationale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Speaker, here we are three quarters of the way through International Development Week and this is the first question we have had regarding international development.

Monsieur le Président, la Semaine du développement international s'achève, et c'est la première question qu'on nous pose sur le développement international.


Over the course of International Development Week, Canadians will have the opportunity to learn more about Canada's role in international development and the significant contributions Canada makes to developing countries.

Au cours de la Semaine du développement international, les Canadiens auront l'occasion d'en apprendre plus sur le rôle du Canada en développement international et sur ses contributions importantes dans les pays en développement.


Recalls the Declaration on the Right to Development, adopted by United Nations General Assembly Resolution 41/128 of 4 December 1986, which recognises that the right to development is an inalienable human right and that States have the primary responsibility for the creation of conditions favourable to the realisation of the right to development, and must take steps to formulate international development policies with a view to fac ...[+++]

rappelle la déclaration sur le droit au développement, annexée à la résolution 41/128 adoptée par l'Assemblée générale des Nations unies le 4 décembre 1986, selon laquelle le droit au développement est un droit inaliénable de l'homme, les États ont la responsabilité première de la création des conditions favorables à la réalisation du droit au développement et le devoir de prendre des mesures pour formuler des politiques internationales de développement en vue de faciliter la pleine réalisation de ce droit; demande des mesures pour g ...[+++]


Over the years, the Canadian International Development Agency, the Department of Foreign Affairs and International Trade and DND have developed working relationships or partnerships with the centre.

Au fil des ans, l'Agence canadienne de développement international, le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international et le ministère de la Défense nationale ont développé des relations de travail ou des partenariats avec le centre.


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Recent international developments have resulted in a new and strengthened set of international legal instruments that are relevant for nuclear security and verification:

L’évolution récente de la situation sur le plan international a donné lieu à l’élaboration d’une série de nouveaux instruments juridiques renforcés portant sur les domaines de la sécurité et de la vérification nucléaires:


A Department of Foreign Affairs will now allow our diplomacy to focus on its foremost tasks: to promote the interests and values of Canada abroad; to develop its unique expertise, the product of over 80 years of remarkable history; to strengthen its international networks with a spirit of dialogue and collaboration with other government departments and actors on the international stage, International Trade Canada, the Canadian International Development Agency and the Department of National Defence, of course; but also the many othe ...[+++]

Un ministère des Affaires étrangères permettra à nos diplomates d'axer leurs efforts sur leurs tâches primordiales: promouvoir à l'étranger les intérêts et les valeurs du Canada; accroître son expertise exceptionnelle, acquise au cours d'une histoire remarquable de plus de 80 ans; renforcer ses réseaux internationaux dans un esprit de dialogue et de collaboration avec d'autres ministères et d'autres intervenants gouvernementaux qui agissent à l'étranger, à savoir Commerce international Canada, l'Agence canadienne de développement ...[+++]


This is an interesting question. As a former lawyer who has performed a lot of international development work, who has acted in an executive capacity for CIDA and whose own spouse spent five years working for CIDA, I find that an interesting comment when 1,100 employees of the Canadian International Development Agency and several thousand consultants do not believe they have a mandate.

Ayant passablement travaillé par le passé comme avocat dans le domaine du développement international, ayant exercé des fonctions de direction pour l'ACDI et ayant comme conjoint une personne qui a travaillé durant cinq ans pour l'ACDI, je trouve révélateur que l'on puisse supposer qu'une organisation comme l'Agence canadienne de développement international, qui compte 1 100 employés et emploie des milliers d'experts-conseils, puisse fonctionner sans mandat.


This approach is not only in line with the Commission's approach to governance at the European level as set out in its White Paper of July 2001 [2]; it is also justified by first, the specific nature of Directive 95/46 and second, the rapid pace of technological development in the information society and other international developments which have brought about significant changes since the Directive was finalised in 1995.

Cette approche n'est pas seulement conforme à celle adoptée par la Commission en matière de gouvernance européenne telle que décrite dans son Livre blanc de juillet 2001 [2]; elle se justifie également d'une part par la nature spécifique de la directive 95/46 et d'autre part par l'évolution rapide du progrès technologique dans la société de l'information et les autres développements internationaux qui ont entraîné des changements significatifs depuis que la directive a été finalisée en 1995.


The major global conferences of the nineties such as Rio (sustainable development), Beijing (role of women), Cairo (population), Copenhagen (social development), Rome (World Food Summit) and Istanbul (HABITAT) have helped to shape a set of international development targets, which have again been emphasised by the Millennium Declaration adopted by the Millennium Summit held in September 2000.

Les grandes conférences mondiales des années quatre-vingt-dix telles que celle de Rio (développement durable), de Pékin (rôle des femmes), du Caire (population), de Copenhague (développement social), de Rome (sommet mondial de l'alimentation) et d'Istanbul (Habitat) ont contribué à la formulation d'objectifs internationaux de développement, réaffirmés par la déclaration du millénaire adoptée par le Sommet du millénaire qui s'est tenue en septembre 2000.


Results can be delivered where countries 1) demonstrate strong commitment to adjust to international developments, 2) have favourable agronomic characteristics, and 3) already have highly commercially structured sectors.

Il est possible d’obtenir des résultats lorsque les pays 1) démontrent qu’ils sont fermement attachés à s’adapter aux développements internationaux, 2) possèdent des caractéristiques agronomiques favorables, et 3) disposent déjà de secteurs commercialement très structurés.


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