Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
IFI
INSTRAW
INTOSAI
IRA
ISI
ITI
International Reading Association
International Reading Dynamics Institute
International Reading Institute
International Statistical Institute
International financial institution
International reading survey
National Association for Remedial Teaching
QRA
Québec Reading Association
Swiss Center ITI
UN-INSTRAW
UNINSTRAW

Vertaling van "international reading institute " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
International Reading Dynamics Institute [ International Reading Institute ]

Institut international de lecture dynamique


International Reading Association [ IRA | International Council for the Improvement of Reading Instruction | National Association for Remedial Teaching ]

Association internationale pour la lecture


Québec Reading Association [ QRA | International Reading Association, Québec ]

Association québécoise pour la lecture


international reading survey

enquête internationale sur la lecture


international financial institution | IFI [Abbr.]

institution financière internationale | IFI [Abbr.]


Committee of International Environmental Development Institutions | Environmental Committee of the International Development Institutions

comité des institutions internationales de développement pour l'environnement | Comité des institutions internationales de développement sur l'environnement | CIDE [Abbr.]


International Statistical Institute [ ISI ]

Institut international de statistique


Swiss Center of the International Theater Institute ITI | Swiss Center ITI [ ITI ]

Centre Suisse Institut International du Théâtre IIT | Centre Suisse IIT/ ITI [ IIT | ITI ]


UN International Research and Training Institute for the Advancement of Women [ INSTRAW | UNINSTRAW | UN-INSTRAW | United Nations International Research and Training Institute for the Advancement of Women ]

Institut international de recherche et de formation pour la promotion de la femme [ Instraw ]


International Organization of Supreme Audit Institutions (1) | International Organisation of Supreme Audit Institutions (2) [ INTOSAI ]

Organisation internationale des institutions supérieures de contrôle des finances publiques (1) | Organisation Internationale des Institutions Supérieures de Contrôle des Finances Publiques (2) [ INTOSAI ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Emphasises that trialogues and the conciliation procedures (as explicitly listed in Article 294 TFEU) are a substantial phase of the legislative procedure, and not a separate ‘space to think’; believes especially that the current procedures as regards trilogues prior to a possible first reading agreement fail to ensure a satisfactory level of legislative transparency and access to documents both internally, to the Parliament, and externally in relation to citizens and public opinion; requests, therefore, that documents created i ...[+++]

29. souligne que les trilogues et les procédures de conciliation (comme les établit explicitement l'article 294 du traité FUE) représentent une étape non négligeable de la procédure législative et non pas un «espace de réflexion» distinct; estime notamment que les procédures actuelles échouent, dans le cas des trilogues intervenant en amont d'un éventuel accord en premier lecture, à assurer un niveau satisfaisant de transparence législative et d'accès aux documents, aussi bien à l'intérieur du Parlement que vis-à-vis de l'extérieur en relation avec les citoyens et l'opinion publique; demande, dès lors, que les documents élaborés dans c ...[+++]


The internal Commission rules on security must be read in conjunction with Regulation (EC) No 1049/2001 on public access to European Parliament, Council and Commission documents, which elaborates the right of anyone to have access to information of the three largest EU institutions.

Les règles internes de la Commission en matière de sécurité doivent être lues en liaison avec le règlement (CE) no 1049/2001 relatif à l'accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission, qui prévoit le droit de chacun d'avoir accès aux informations des trois principales institutions de l'UE.


amending Article 5 of the EU Common Position on Burma to read: 'Non-humanitarian aid or development programmes, including those funded by the World Bank, the Asian Development bank, and or any other international financial institutions in which Member States participate, shall be suspended',

en modifiant l'article 5 de la position commune sur la Birmanie comme suit: "Les programmes de développement ou d'aide non humanitaire, y compris ceux financés par la Banque mondiale, la banque asiatique pour le développement et /ou toute autre institution financière internationale auxquels participent des États membres, sont suspendus",


amending Article 5 of the Common Position 2004/370/CFSP on Burma to read: 'Non-humanitarian aid or development programmes, including those funded by the World Bank, the Asian Development bank, and or any other international financial institutions in which Member States participate, shall be suspended',

en modifiant l'article 5 de la position commune 2004/370/PESC sur la Birmanie comme suit: "Les programmes de développement ou d'aide non humanitaire, y compris ceux financés par la Banque mondiale, la Banque asiatique pour le développement et /ou toute autre institution financière internationale à laquelle participent des États membres, sont suspendus",


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The lack of compliance with the criteria of democracy and transparency undermines the foundations, the legitimacy and the credibility of international institutions, in a world in which we feel the need for strong and legitimate international institutions that promote involvement: one only has to read Aminata Toure’s book, which uncovers her tragic experience of the conduct of the World Bank in Mali.

Le non-respect des critères de démocratie et de transparence sape les fondements, la légitimité et la crédibilité des institutions internationales, dans un monde où nous ressentons le besoin d’institutions internationales fortes et légitimes qui promeuvent la participation: il suffit de lire l’ouvrage d’Aminata Toure, qui révèle son expérience tragique de la gestion de la Banque mondiale au Mali.


The lack of compliance with the criteria of democracy and transparency undermines the foundations, the legitimacy and the credibility of international institutions, in a world in which we feel the need for strong and legitimate international institutions that promote involvement: one only has to read Aminata Toure’s book, which uncovers her tragic experience of the conduct of the World Bank in Mali.

Le non-respect des critères de démocratie et de transparence sape les fondements, la légitimité et la crédibilité des institutions internationales, dans un monde où nous ressentons le besoin d’institutions internationales fortes et légitimes qui promeuvent la participation: il suffit de lire l’ouvrage d’Aminata Toure, qui révèle son expérience tragique de la gestion de la Banque mondiale au Mali.


Introduction of Government Bills Pursuant to Standing Orders 68(2) and 69(1), on motion of Mr. Manley (Minister of Industry), seconded by Mr. Peterson (Secretary of State (International Financial Institutions)), Bill C-85, An Act to implement the Agreement among the Government of Canada, Governments of Member States of the European Space Agency, the Government of Japan, the Government of the Russian Federation, and the Government of the United States of America concerning Cooperation on the Civil International Space Station and to make related amendments to other Acts, was introduced, read the first time, ordered to be printed and ordered for ...[+++]

Dépôt de projets de loi émanant du gouvernement Conformément aux articles 68(2) et 69(1) du Règlement, sur motion de M. Manley (ministre de l'Industrie), appuyé par M. Peterson (secrétaire d'État (Institutions financières internationales)), le projet de loi C-85, Loi portant mise en oeuvre de l'Accord conclu entre le gouvernement du Canada, les gouvernements d'États membres de l'Agence spatiale européenne, le gouvernement du Japon, le gouvernement de la Fédération de Russie et le gouvernement des États-Unis d'Amérique sur la coopération relative à la Stat ...[+++]


Pursuant to Standing Orders 68(2) and 69(1), on motion of Mr. Peterson (Secretary of State (International Financial Institutions)) for Mr. Martin (Minister of Finance), seconded by Mr. Gagliano (Minister of Public Works and Government Services), Bill C-67, An Act to amend the Bank Act, the Winding-up and Restructuring Act and other Acts relating to financial institutions and to make consequential amendments to other Acts, was introduced, read the first time, ordered to be printed and ordered for a second ...[+++]

Conformément aux articles 68(2) et 69(1) du Règlement, sur motion de M. Peterson (secrétaire d'État (Institutions financières internationales)), au nom de M. Martin (ministre des Finances), appuyé par M. Gagliano (ministre des Travaux publics et des Services gouvernementaux), le projet de loi C-67, Loi modifiant la Loi sur les banques, la Loi sur les liquidations et les restructurations et d'autres lois relatives aux institutions financières et apportant des modifications corrélatives à certaines lois, est déposé, lu une première fois ...[+++]


First Reading of Senate Public Bills Pursuant to Standing Order 69(2), on motion of Mr. Peterson (Secretary of State (International Financial Institutions)), seconded by Mr. Massé (President of the Treasury Board), Bill S-3, An Act to amend the Pension Benefits Standards Act, 1985 and the Office of the Superintendent of Financial Institutions Act, was read the first time and ordered for a second reading at the next sitting of the House.

Première lecture des projets de loi publics émanant du Sénat Conformément à l'article 69(2) du Règlement, sur motion de M. Peterson (secrétaire d'État (Institutions financières internationales)), appuyé par M. Massé (président du Conseil du Trésor), le projet de loi S-3, Loi modifiant la Loi de 1985 sur les normes de prestation de pension et la Loi sur le Bureau du surintendant des institutions financières, est lu une première fois et la deuxième lecture en est fixée à la prochaine séance de la Chambre.


Pursuant to Standing Orders 68(2) and 69(1), on motion of Mr. Peters (Secretary of State (International Financial Institutions)) for Mr. Martin (Minister of Finance), seconded by Mr. Manley (Minister of Industry, Minister for the Atlantic Canada Opportunities Agency and Minister of Western Economic Diversification), Bill C–82, An Act to amend certain laws relating to financial institutions, was introduced, read the first time, ordered to be printed and ordered for a second reading ...[+++]

Conformément aux articles 68(2) et 69(1) du Règlement, sur motion de M. Peters (secrétaire d’État (Institutions financières internationales), au nom de M. Martin (ministre des Finances), appuyé par M. Manley (ministre de l’Industrie, ministre de l’Agence de promotion économique du Canada atlantique et ministre de la Diversification de l’Économie de l’Ouest canadien), le projet de loi C–82, Loi modifiant la législation relative aux institutions financières, est déposé, lu une première fois, l’impression en est ordonnée et la deuxième l ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'international reading institute' ->

Date index: 2024-01-14
w