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Access prime time
Accident caused by prime mover
Bank prime rate
Base layer
Base rate
Best rate
Early prime
First coat
Indirect initiation
Indirect priming
Inverse initiation
Inverse priming
Lower layer
MLR
Minimum Lending Rate
PRIME
PRIME approach
Prime
Prime access
Prime business loan rate
Prime business rate
Prime coat
Prime coat of paint
Prime interest rate
Prime lending rate
Prime rate
Primer
Priming coat
Priming coat of paint
Priming colour
Priming from hole bottom
Priming paint

Vertaling van "kibaki and prime " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
prime rate [ prime interest rate | prime lending rate | prime | prime business rate | prime business loan rate | bank prime rate ]

taux préférentiel [ taux d'intérêt préférentiel | taux de base ]


base layer | first coat | lower layer | prime coat | prime coat of paint | priming coat | priming coat of paint

couche de fond | couche primaire | première couche


indirect initiation | indirect priming | inverse initiation | inverse priming | priming from hole bottom

amorcage posterieur


primer | priming coat | priming colour | priming paint

peinture d'apprêt | peinture d'impression


Accident caused by prime mover

accident causé par le moteur principal


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfunctions meeting the criteria for two or more of F80.-, F81.- and F82.

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certai ...[+++]


Promoting Responsible Industrial Merit through Entrepreneurship (PRIME approach) [ PRIME | PRIME approach ]

Promotion de la responsabilité et du mérite dans l'industrie grâce à l'esprit d'entreprise (module PRIME) [ PRIME | module PRIME ]


early prime [ access prime time | prime access ]

avant-soirée [ début de pointe ]


prime rate | MLR | Minimum Lending Rate | prime lending rate | base rate | bank prime rate | best rate

taux de base | taux minimum | taux d'intérêt préférentiel | taux préférentiel | taux de base bancaire


prime rate | bank prime rate | prime

taux préférentiel | taux d'intérêt préférentiel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
He will meet with President Mwai Kibaki and Prime Minister Raila Odinga, as well as Finance Minister Robinson Githae and Minister of Development of Northern Kenya and Other Arid Lands Mohammed Elmi.

Il rencontrera le président Mwai Kibaki et le Premier ministre Raila Odinga, ainsi que le ministre des finances, Robinson Githae, et le ministre pour le développement du nord du Kenya et d’autres terres arides, Mohammed Elmi.


4. Calls on the Kenyan Government to initiate stakeholder consultations in order to build a consensus on how to better regulate the communications industry without interfering with press freedom; asks President Kibaki and Prime Minister Odinga to do their utmost to guarantee that any updated version of the new media Act will be compatible with the principles of freedom of expression and information;

4. invite le gouvernement kenyan à engager une consultation des parties intéressées afin de parvenir à un consensus sur les moyens permettant de mieux régir le secteur des communications sans interférer avec la liberté de la presse; demande au Président Kibaki et au Premier ministre Odinga de faire tout ce qui est en leur pouvoir pour garantir que toute version révisée de la nouvelle loi relative aux médias sera compatible avec les principes de la liberté d'expression et d'information;


5. Underlines the need to address the culture of impunity in Kenya in order to bring those responsible for the post-election violence a year ago to justice; calls for the setting-up of an independent commission, consisting of local and international legal experts, to carry out investigations and prosecutions; notes that President Kibaki and Prime Minister Odinga have agreed in theory to create such a commission, but that it has yet to be formed;

5. souligne la nécessité de se pencher sur la question de la culture d'impunité au Kenya, en sorte de pouvoir traduire en justice les responsables des violences post-électorales commises voici un an; demande la constitution d'une commission indépendante composée d'experts juridiques locaux et internationaux et chargée des enquêtes et poursuites; constate que si le Président Kibaki et le Premier ministre Odinga sont convenus, en théorie, de créer une telle commission, celle-ci doit encore être mise en place;


4. Calls on the Kenyan Government to initiate stakeholder consultations in order to build consensus on how to better regulate the communications industry without interfering with press freedom; asks President Kibaki and Prime Minister Odinga to do their utmost to guarantee that any updated version of the new media bill will be compatible with the principles of freedom of expression and information;

4. invite le gouvernement kenyan à engager une consultation des parties intéressées afin de parvenir à un consensus sur les moyens permettant de mieux régir le secteur des communications sans interférer avec la liberté de la presse; demande au Président Kibaki et au Premier ministre Odinga de faire tout ce qui est en leur pouvoir pour garantir que toute version révisée de la nouvelle loi relative aux médias sera compatible avec les principes de la liberté d'expression et d'information;


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4. Calls on the Kenyan Government to initiate stakeholder consultations in order to build a consensus on how to better regulate the communications industry without interfering with press freedom; asks President Kibaki and Prime Minister Odinga to do their utmost to guarantee that any updated version of the new media Act will be compatible with the principles of freedom of expression and information;

4. invite le gouvernement kenyan à engager une consultation des parties intéressées afin de parvenir à un consensus sur les moyens permettant de mieux régir le secteur des communications sans interférer avec la liberté de la presse; demande au Président Kibaki et au Premier ministre Odinga de faire tout ce qui est en leur pouvoir pour garantir que toute version révisée de la nouvelle loi relative aux médias sera compatible avec les principes de la liberté d'expression et d'information;


5. Underlines the need to address the culture of impunity in Kenya in order to bring those responsible for the post-election violence a year ago to justice; calls for the setting-up of an independent commission, consisting of local and international legal experts, to carry out investigations and prosecutions; notes that President Kibaki and Prime Minister Odinga have agreed in theory to create such a commission, but that it has yet to be formed;

5. souligne la nécessité de se pencher sur la question de la culture d'impunité au Kenya, en sorte de pouvoir traduire en justice les responsables des violences post-électorales commises voici un an; demande la constitution d'une commission indépendante composée d'experts juridiques locaux et internationaux et chargée des enquêtes et poursuites; constate que si le Président Kibaki et le Premier ministre Odinga sont convenus, en théorie, de créer une telle commission, celle-ci doit encore être mise en place;




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Date index: 2023-10-04
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