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Age at accession to the labour force
Age at entry into the labour force
Agricultural labor
Agricultural labor force
Agricultural labour
Agricultural labour force
Agricultural worker
Agricultural workers
Attachment to the labor force
Attachment to the labour force
Become re-absorbed into the labour force
Compulsory labour
Density of labour force
Employees
Farm employee
Farm labourer
Farm worker
Forced labour
Forced or compulsory labour
Lab
Labor force activity
Labor force attachment
Labor force behaviour
Labor force participation
Labor force pattern
Labor market activity
Labour force
Labour force activity
Labour force attachment
Labour force behaviour
Labour force participation
Labour force pattern
Labour force per unit of area
Labour market activity
Labour market attachment
Labour market behaviour
Labour per unit of area
Manpower
Manpower per unit of area
Re-enter the labor force
Re-enter the labour force
Reenter the labor force
Reenter the labour force
Slavery
Structure of the labour force
Worker

Vertaling van "labour force who " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
density of labour force | labour force per unit of area | labour per unit of area | manpower per unit of area

main-d'oeuvre par unité de surface


agricultural labour force [ agricultural worker | farm employee | farm labourer | farm worker | Agricultural workers(ECLAS) ]

main-d'œuvre agricole [ main-d'oeuvre agricole | ouvrier agricole | salarié agricole | travailleur agricole ]


labour force [ manpower | structure of the labour force | worker | employees(UNBIS) ]

main-d'œuvre [ main-d'oeuvre | structure de la main-d'oeuvre | structure de la main-d'œuvre | travailleur ]


compulsory labour | forced labour | forced or compulsory labour

travail forcé | travail forcé ou obligatoire | travail obligatoire


labour force activity [ labor force activity | labour force participation | labor force participation | labour market activity | labor market activity | labour force attachment | labor force attachment | attachment to the labour force | attachment to the labor force | labour market attachment | lab ]

activité [ activité sur le marché du travail | participation au marché du travail | participation à la vie active | liens avec le marché du travail ]


slavery [ forced labour | Forced labour(STW) ]

esclavage [ travail forcé ]


agricultural labor | agricultural labor force | agricultural labour | agricultural labour force

main-d'oeuvre agricole


re-enter the labour force [ re-enter the labor force | reenter the labour force | reenter the labor force | become re-absorbed into the labour force ]

réintégrer le marché du travail [ revenir sur le marché du travail | réintégrer la population active | rentrer sur le marché du travail ]


labour force behaviour [ labour force pattern | labour market behaviour | labor force behaviour | labor force pattern ]

comportement de la population active [ comportement de la main-d'œuvre ]


age at entry into the labour force | age at accession to the labour force

âge d'entrée dans la vie active | âge d'entrée en activité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There are marked differences between the Member States in the proportion of their labour force who have received computer training.

Il y a de grandes différences entre les États membres en ce qui concerne le pourcentage de la main-d'oeuvre qui a bénéficié d'une formation à l'utilisation des ordinateurs.


77.9 (1) Pilot Project No. 13 is established for the purpose of testing the labour market impact of decreasing, for new entrants and re-entrants to the labour force who have access to employment programs established under Part II of the Act, the number of hours of insurable employment required for them to qualify for benefits.

77.9 (1) Est établi le projet pilote n 13 visant à vérifier les répercussions qu’auraient, sur le marché du travail, la réduction du nombre d’heures d’emploi assurable requis pour que les personnes qui deviennent ou redeviennent membres de la population active et qui ont accès aux programmes de prestations d’emploi selon la partie II de la Loi puissent remplir les conditions requises afin de recevoir des prestations.


77.5 (1) Pilot Project No. 9 is established for the purpose of testing the labour market impact of decreasing, for new entrants and re-entrants to the labour force who have access to employment programs established under Part II of the Act, the number of hours of insurable employment required in order for them to qualify for benefits.

77.5 (1) Est établi le projet pilote n 9 visant à vérifier les répercussions qu’auraient, sur le marché du travail, la réduction du nombre d’heures d’emploi assurable requis pour que les personnes qui deviennent ou redeviennent membres de la population active et qui ont accès aux programmes de prestations d’emploi selon la partie II de la Loi puissent remplir les conditions requises afin de recevoir des prestations.


It is mostly the people in the labour force who pay for public services.

Ce sont majoritairement les gens qui font partie de la population active qui paient les services publics.


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We are therefore not proposing that the level of benefits be re-established, that the number of hours required for eligibility be reduced, or that we increase the length of time that benefits are available for the new generation of workers or for people who are currently in the labour force who do not use the plan.

Nous ne proposons donc pas le rétablissement du niveau des prestations, la réduction du nombre d'heures par rapport à l'admissibilité ou l'augmentation de l'échelle de durée des prestations pour la nouvelle génération de travailleurs ou pour les gens présentement sur le marché du travail qui font peu ou pas appel au régime.


Main reason for economically inactive persons who receive a pension to quit working (%)’ Eurostat (2013), ‘EU labour force survey.

Principale raison évoquée par les personnes inactives qui perçoivent une pension pour ne plus rester dans la vie active (%)» Eurostat (2013), ‘EU labour force survey.


We have shown how social co-ops, which are basically cooperatives that use the co-op model to train and employ people who are marginalized or otherwise not integrated into the labour force, are a key way of not only integrating and reintegrating people into the labour force who otherwise would be left out, but also improving and expanding the quality and the range of services they need to have a decent quality of life.

Nous avons démontré de quelle façon les coopératives sociales — essentiellement, des coopératives qui utilisent le modèle co-op pour former et employer des personnes marginalisées ou qui ne sont pas intégrées à la main-d'oeuvre, pour quelque raison que ce soit — jouent un rôle clé dans l'intégration dans la main-d'oeuvre de personnes qui seraient, sinon, restées dans la marge, ou dans leur réintégration, mais aussi de quelle façon elles permettent d'améliorer et d'élargir la qualité et la gamme de services dont ces personnes ont besoin pour avoir une qualité de vie décente.


Demographic developments in the Union must also be taken into account in workforce development strategies, given the bleak prospect that in the near future there will be fewer young workers in the labour force (who tend on the whole to be more skilled and mobile), and a greater proportion of older workers (who tend to be less mobile and less skilled) (Annex II, pt.9).

L'évolution démographique de l'Union doit également être prise en considération dans les stratégies de développement de la main-d'oeuvre, compte tenu de la perspective peu enthousiasmante de voir diminuer la proportion de jeunes travailleurs (généralement plus qualifiés et mobiles) et augmenter le nombre de travailleurs âgés (qui ont tendance à être moins mobiles et moins qualifiés) dans un proche avenir (annexe II, point 9).


Continuing to achieve good levels of education is particularly important for women, who may temporarily withdraw from the labour force for child bearing and family rearing, and for whom a good level of education is essential for them to rejoin the labour market.

Le maintien d'un bon niveau d'éducation est particulièrement important pour les femmes, qui peuvent être amenées à se retirer provisoirement de la population active pour cause de maternité ou pour s'occuper de leur famille, afin que celles-ci puissent revenir sur le marché de l'emploi par la suite.


The experience of the recent past in which some sectors have been consistently reporting labour shortages (e.g. the IT sector, health services, construction) shows that it is not necessarily easy to solve these shortages by tapping into the local labour force. One way to do this would be to make more use of the possibilities provided under the WTO General Agreement on Trade in Services (GATS) to negotiate commitments allowing for the temporary entry of people who are coming to provide a service (so-called "Mode 4").

L'expérience des dernières années, au cours desquelles certains secteurs ont constamment connu ces pénuries (informatique, santé, construction), montre toutefois qu'il ne suffit pas de recourir à la population active locale pour y remédier Une solution consisterait à exploiter davantage les possibilités ouvertes par l'accord général OMC sur le commerce des services (GATS) de négocier des engagements autorisant l'entrée temporaire de personnes venant fournir des prestations (ce qu'on appelle le "mode 4").


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