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Adoption by reference of provincial laws
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Assess referred healthcare users
Assess system parameters against reference values
Assessing system parameters against reference values
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Law referred to the Constitutional council
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Sending bank's reference
Sending bank's transaction reference
System parameter checking against reference values
Transaction reference

Vertaling van "law referred " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
law referred to the Constitutional council

loi déférée au Conseil constitutionnel


Reference Centre for French Language Common Law Documentation

Centre de référence de la documentation juridique de langue française en matière de Common Law


assessing system parameters against reference values | system parameter checking against reference values | assess system parameters against reference values | check system parameters against reference values

vérifier des paramètres système par rapport à des valeurs de référence


assemble reference materials for artwork | collect reference materials for artwork | gather reference material for artwork | gather reference materials for artwork

rassembler des documents de référence sur une œuvre d'art


conducts assessments of referred patients | examine referred patients | assess referred healthcare users | assess referred healthcare users

évaluer des patients adressés par un autre service


document information | document reference | document reference information | reference | reference information

référence | référence de document | renseignements de référence


sender transaction reference | sender's ref | sending bank's reference | sending bank's transaction reference | transaction reference

référence de transaction | référence de transaction de l'expéditeur


Extensive drug resistance (XDR) is defined as non-susceptibility to at least one agent in all but two or fewer epidemiologically significant antimicrobial categories. Non-susceptibility refers to either a resistant, intermediate or non-susceptible re

bactérie ultrarésistante aux médicaments antimicrobiens


reference inquiry [ reference check | reference investigation | check of references | check on references | background check | personal investigation | qualifications investigation ]

contrôle des références [ vérification des références ]


adoption by reference of provincial laws

adoption par renvois de lois provinciales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(i) ‘serious transnational crime’ means the offences under national law referred to in Article 2(2) of Council Framework Decision 2002/584/JHA if they are punishable by a custodial sentence or a detention order for a maximum period of at least three years under the national law of a Member State, and if:

(i) "infractions transnationales graves": les infractions en droit national visées à l'article 2, paragraphe 2, de la décision-cadre 2002/584/JAI du Conseil, si elles sont passibles, dans le droit interne de l'État membre, d'une peine privative de liberté ou d'une mesure de sûreté d'une durée maximale d'au moins trois ans, et si:


(a) in the particular year, or in the particular affiliate’s taxation year (referred to in this paragraph as the “PATY”) ending in the FAPI year and one or more taxation years of the particular affiliate each of which follows the PATY and the latest of which is the particular year, all losses of the particular affiliate and the other corporations referred to in paragraph (1.3)(a) for their taxation years ending in the FAPI year would, on the assumption that the particular affiliate and each of those other corporations had no foreign accrual property income for any taxation year, reasonably be considered to have been fully deducted (under the tax law referred to in par ...[+++]

a) au cours de l’année donnée, ou au cours de l’année d’imposition de la société affiliée donnée (appelée « année considérée » au présent alinéa) se terminant dans l’année REATB et d’une ou de plusieurs de ses années d’imposition dont chacune suit l’année considérée et dont la dernière correspond à l’année donnée, il serait raisonnable de considérer que toutes les pertes de la société affiliée et des autres sociétés mentionnées à l’alinéa (1.3)a) pour leurs années d’imposition se terminant dans l’année REATB, à supposer que ni la société affiliée donnée ni aucune de ces autres sociétés n’avaient de revenu étranger accumulé, tiré de biens pour une année d’imposition quelconque, avaient été entièrement déduites (se ...[+++]


3. If a panel constituted under section 2 is not completely satisfied that a law referred to it for review complies with the Act and any regulations and standards made under the Act, the panel shall refer the law for review by the Commission as a whole.

3. Si l’un des comités visés à l’article 2 a des doutes quant à la conformité du texte législatif avec la Loi ou ses règlements ou les normes établies en vertu de celle-ci, il le renvoie pour examen devant la Commission constituée de tous les commissaires.


2 (1) On receipt of a property taxation law referred to in paragraph 10(a) of the Act that was submitted to the Commission for approval, the Commission may refer the law to a panel composed of one or more Commissioners to conduct a review of it under section 31 of the Act.

2 (1) La Commission peut, sur réception de tout texte législatif relatif à l’imposition foncière visé à l’alinéa 10a) de la Loi qui lui est transmis pour agrément, charger un comité, constitué d’au moins un commissaire, d’en faire l’examen en application de l’article 31 de la Loi.


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9 (1) If the by-laws of a bank provide that, in the case of an amendment to the by-laws referred to in paragraph 218(1)(a), (b) or (e) of the Act, the holders of shares of a class or series are not entitled to vote separately as a class or series on the amendment, and if the proposal deals exclusively with matters in the corresponding provision of these Regulations and does not deal with other matters referred to in section 6, the holders of shares of a class or series are not entitled to vote separately as a class or series on the proposal.

9 (1) Si les règlements administratifs de la banque prévoient qu’en cas de modifications visées aux alinéas 218(1)a), b) ou e) de la Loi les détenteurs d’actions d’une catégorie ou d’une série n’ont pas le droit de voter séparément sur les modifications et si la proposition porte exclusivement sur un objet prévu dans une disposition correspondante du présent règlement et ne porte pas sur un autre objet prévu à l’article 6, les détenteurs d’actions d’une catégorie ou d’une série n’ont pas le droit de voter séparément sur la proposition.


6 Clause 12 carried, on division. On Clause 13, Gerald Keddy moved, That Bill C-11, in Clause 13, be amended (a) by replacing line 13 on page 5 with the following: " 18 (1) The Corporation shall by by-law pro-" (b) by adding after line 23 on page 5 the following: " (2) The by-law referred to in subsection (1) shall, as a minimum standard, provide that a pension shall be paid to a person referred to in that subsection who has been employed for 20 years or more by the Corporation and who becomes unemployed as a result of the reduction or closure of any of the Corporation's coal mining operations or any of its related works or undertakin ...[+++]

6 Peter Mancini propose, Que le projet de loi C-11 , à l'article 13, soit modifié a) par substitution à la ligne 12, page 5, de ce qui suit : « 18 (1) La Société peut, par règlement adminis- » « 18 (1) La Société peut, par règlement adminis- » b) par adjonction après la ligne 19, page 5, de ce qui suit : « (2) Le règlement administratif doit prévoir que toute personne choisie par la Devco Pensioners' Association est membre du comité ou conseil chargé de gérer la caisse de retraite».


For this purpose, the Authority shall contribute to ensuring the consistent, efficient and effective application of the Community law referred to in Article 1(2) above, fostering supervisory convergence and providing opinions to the European Parliament, the Council, and the Commission.

À cette fin, l'Autorité contribue à assurer l'application cohérente, efficiente et efficace du droit communautaire au sens de l'article 1, paragraphe 2, ci-dessus, à favoriser la convergence en matière de surveillance et à fournir des avis au Parlement européen, au Conseil et à la Commission.


Does the UK Air Navigation Order 2005 constitute a breach of the EU age discrimination law? (Reference to Air Navigation Order: Basic Commercial Pilot's Licence (Aeroplanes) (3) He shall not— (e) fly such an aeroplane on a flight for the purpose of public transport after he attains the age of 60 years unless the aeroplane is fitted with dual controls and carries a second pilot who has not attained the age of 60 years and who holds an appropriate licence under this Order entitling him to act as pilot in command or co-pilot of that aeroplane; )

La loi du Royaume-Uni de 2005 sur la navigation aérienne est-elle contraire à la législation de l’UE relative à la discrimination fondée sur l’âge (cette loi de 2005 prévoit, en ce qui concerne le titulaire d’une licence normale de pilotage (aéronef), 3) qu’il ne peut .e) piloter à des fins de transport public après avoir atteint l’âge de 60 ans, à moins que l’appareil ne soit équipé de doubles commandes et ait à son bord un second pilote n’ayant pas atteint l’âge de 60 ans et qui soit titulaire d’une licence appropriée au sens de la présente loi, l’autorisant à exercer les activités de co-pilote ou de pilote de l’appareil)?


The law referred to in the question is one of those under examination, a process which has not yet been completed. The Commission is therefore unable to give a final assessment today, but wishes to draw attention to a passage in the German-Czech declaration of 1997, in which the Czechs express regret for excesses in connection with the expulsion of the Sudeten Germans and furthermore regret the fact that Law No 115 of 8 May 1946 made it possible to regard these excesses as not being illegal, and that, in consequence of this, these acts were not punished.

L'examen n'étant pas clôturé, la Commission ne peut livrer aucune évaluation définitive mais souhaiterait cependant attirer l'attention sur un passage de la déclaration germano-tchèque de 1997, dans lequel la partie tchèque déplorait expressément les excès liés à l'expulsion des Allemands des Sudètes et regrettait en outre que la loi 115 du 8 mai 1946 ait permis de ne pas juger ces excès illégaux et, par conséquent, interdit de punir de tels faits.


The Commission does, however, have certain reservations concerning the interpretation of the case law referred to in the question, if this interpretation leads one to believe that only fees which are determined by professional bodies or associations of all members of a given profession can be subject to competition law. What is important however is that the existing, clear, objective and justified criteria of general interest, which are determined by the state, are met.

La Commission exprime bien entendu certaines réserves quant à l’exposé de la jurisprudence citée dans la question, dans la mesure où cet exposé suppose que seuls des honoraires fixés par des fédérations professionnelles ou des associations de tous les membres d’un corps de métier donné peuvent être soumis aux règles de concurrence. La considération de critères existants, clairs, objectifs et justifiés de l’intérêt général, fixés par les autorités publiques, est toutefois déterminante.


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