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Asiatic stem borer
Bloat of onion
Brown ring disease of hyacinth
Bulb eelworm
CSC
Cancer stem cell
Carry out stem cell transplantation
Clover sickness
Conduct stem cell transplantation
Embryonic stem cells
Form operational strategies for law enforcement
Model working strategies for law enforcement
Neoplastic stem cell
Onion bloat
Outline working strategies for law enforcement
PBSCT
Paddy stem borer
Perform stem cell transplantation
Peripheral blood stem cell grafting
Peripheral blood stem cell transplant
Peripheral blood stem cell transplantation
Peripheral stem cell transplantation
Plan operational strategies for law enforcement
Rice stem borer
Ring disease of bulbs
Segging of oats
Stem Christiania
Stem Christie
Stem Christy
Stem and bulb eelworm
Stem and bulb nema
Stem and bulb nematode
Stem and bulb nematode disease
Stem band
Stem cell
Stem cells
Stem disease of clover and alfalfa
Stem disease of rye
Stem eelworm
Stem iron
Stem iron nose
Stem nematode
Stem turn
Stem-Christiania
Striped rice borer
Striped stem borer
Transplant stem cells
Tulip-root of oats
Tumor stem cell
Tumor-initiating cell
Tumoral stem cell
Undifferentiated biological cells

Vertaling van "laws to stem " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bloat of onion | Brown ring disease of hyacinth | bulb eelworm | clover sickness | onion bloat | ring disease of bulbs | segging of oats | stem and bulb eelworm | stem and bulb nema | stem and bulb nematode disease | stem disease of clover and alfalfa | stem disease of rye | stem eelworm | stem nematode | tulip-root of oats

anguillule commune des tiges | anguillule des bulbes | anguillule des céréales et des bulbes | anguillule des tiges | anguillulose de la tige et des bulbes | anneau brun nématique | avoine poireauté | enflure nématique | maladie circulaire de la jacinthe | maladie vermiculaire de la luzerne | maladie vermiculaire de l'avoine | maladie vermiculaire de l'oignon | seigle oignonne


stem Christiania | stem-Christiania | stem Christie | stem Christy | stem turn

stem-christiania | stem christiania | stem | virage en stem | virage stem


carry out stem cell transplantation | conduct stem cell transplantation | perform stem cell transplantation | transplant stem cells

réaliser une transplantation de cellules souches


peripheral blood stem cell transplantation | PBSCT | peripheral stem cell transplantation | peripheral blood stem cell transplant | peripheral blood stem cell grafting

greffe de cellules souches du sang périphérique | greffe de cellules souches périphériques


rice stem borer | paddy stem borer | striped stem borer | Asiatic stem borer | striped rice borer

pyrale du riz


cancer stem cell [ CSC | neoplastic stem cell | tumor stem cell | tumor-initiating cell | tumoral stem cell ]

cellule souche cancéreuse [ cellule souche tumorale | cellule initiatrice de tumeur | cellule souche néoplasique ]




embryonic stem cells | stem cell | stem cells | undifferentiated biological cells

cellules souches


stem and bulb nematode | stem eelworm | stem nematode

anguillule (commune) des tiges | anguillule des bulbes | nématode des tiges et des bulbes


outline working strategies for law enforcement | plan operational strategies for law enforcement | form operational strategies for law enforcement | model working strategies for law enforcement

élaborer des stratégies opérationnelles pour l'application de lois
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Even where countries have made efforts (such as new laws) to stem production, they find themselves hampered by difficulties in controlling industries which can switch production rapidly and where there may be local enforcement weaknesses.

Même lorsque des pays se sont efforcés d'endiguer cette production (en adoptant de nouvelles lois, par exemple), ils se sont heurtés à des difficultés pour contrôler des secteurs industriels capables de redéployer rapidement leur production et qui peuvent ne pas respecter la loi en raison des carences locales dans son application.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62017CA0058 - EN - Case C-58/17: Judgment of the Court (Sixth Chamber) of 18 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Verwaltungsgericht Berlin — Germany) — INEOS Köln GmbH v Bundesrepublik Deutschland (Reference for a preliminary ruling — Environment — Scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the European Union — Directive 2003/87/EC — Article 10a — Transitional rules for harmonised free allocation of emission allowances — Period 2013-2020 — Decision 2011/278/EU — Article 3(h) — Concept of ‘process emissions sub-installation’ — Emissions stemming from the combustion ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62017CA0058 - EN - Affaire C-58/17: Arrêt de la Cour (sixième chambre) du 18 janvier 2018 (demande de décision préjudicielle du Verwaltungsgericht Berlin — Allemagne) — INEOS Köln GmbH / Bundesrepublik Deutschland (Renvoi préjudiciel — Environnement — Système d’échange de quotas d’émission de gaz à effet de serre dans l’Union européenne — Directive 2003/87/CE — Article 10 bis — Règles transitoires concernant l’allocation harmonisée de quotas d’émission à titre gratuit — Période 2013-2020 — Décision 2011/278/UE — Article 3, sous h) — Notion de «sous-installation avec émissions de proc ...[+++]


Therefore the Commission asks the Council of Ministers for a mandate to negotiate a special legal framework, which would take into account fundamental principles stemming from international and EU energy law.

La Commission sollicite donc du Conseil des ministres un mandat pour négocier un cadre juridique spécial qui tienne compte des principes fondamentaux du droit international et du droit de l'UE dans le domaine de l'énergie.


The obligation stems from primary EU law as interpreted by the Court of Justice of the EU in cases C-330/03of 19 January 2006 "Collegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos v Administración del Estado” and C-575/11of 27 June 2013 "Eleftherios-Themistoklis Nasiopoulos v Ipourgos".

Celle-ci découle du droit primaire de l’Union tel qu’interprété par la Cour de justice de l’Union européenne dans ses arrêts dans les affaires C-330/03 «Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos contre Administración del Estado» et C-575/11 «Eleftherios-Themistoklis Nasiopoulos contre Ypourgos Ygeias kai Pronoias», rendus respectivement le 19 janvier 2006 et le 27 juin 2013.


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This is a necessary, though not sufficient, condition if we are to move towards a European judicial area in the belief that European democracy must be based on law and, conversely, that the law must stem from democracy.

C’est une condition, certes pas suffisante, mais nécessaire, pour aller vers un espace judiciaire européen dès lors que nous avons la conviction que la démocratie européenne doit s’appuyer, notamment, sur le droit et, inversement, que le droit doit être issu de la démocratie.


This is a necessary, though not sufficient, condition if we are to move towards a European judicial area in the belief that European democracy must be based on law and, conversely, that the law must stem from democracy.

C’est une condition, certes pas suffisante, mais nécessaire, pour aller vers un espace judiciaire européen dès lors que nous avons la conviction que la démocratie européenne doit s’appuyer, notamment, sur le droit et, inversement, que le droit doit être issu de la démocratie.


127. The applicant claims that the obligation on the institutions to notify each decision affecting the rights or interests of the persons concerned and to mention the means of obtaining redress and the time-limits involved stems from the general principles of Community law and from the Guide to the obligations of officials and other servants of the European Parliament (OJ 2000 C 97, p. 1, ‘the Guide to Obligations’).

127 Le requérant fait valoir que l’obligation incombant aux institutions de notifier chaque décision affectant les droits ou intérêts des personnes concernées et de mentionner les voies de recours et les délais respectifs résulte des principes généraux du droit communautaire et du guide sur les obligations des fonctionnaires et agents du Parlement européen (JO 2000, C 97, p. 1, ci-après le « guide des obligations »).


This indeterminate mistrust is quite unrelated to the degree of autonomy accorded by law and stems instead from the desire to maintain a defensive stance in the face of outside behests, which would put those who did not wish to embrace changes in a difficult position.

Cette crainte, d'ordre général, n'a rien à voir avec le degré d'autonomie reconnu de droit, mais elle favorise une attitude défensive face à tout ce qui est imposé de l'extérieur, qui placerait ceux qui ne veulent pas se rallier aux changements dans une situation difficile.


Nevertheless, the Soares report reiterates the need for the statute and the legal framework adopted for Macau to be fully respected, both with regard to fundamental rights and to the other rights and principles of democratic law that stem from the Joint Sino-Chinese Declaration of 1987 and the Basic Law of 1993, the thrust of which it would be useful to summarise.

Toutefois, le rapport Soares réitère la nécessité du respect total du statut et du cadre juridique adoptés pour Macao, en ce qui concerne les droits fondamentaux et les autres droits et principes de légalité démocratique qui découlent de la déclaration conjointe sino-portuguaise de 1987 et de la loi fondamentale de 1993, dont le rapport reprend à juste titre l'articulation.


On the other hand, the fact that the field of criminal law, which stems from a royal prerogative of the State, involves one of the most sensitive aspects of national sovereignty, makes the establishment of effective activity in this area particularly difficult.

D'un autre côté, le fait que le domaine du droit pénal, qui ressortit à une prérogative régalienne de l'État, touche à l'un des aspects les plus sensibles de la souveraineté nationale, rend particulièrement difficile la mise sur pied d'une action efficace dans ce domaine.


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