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Traduction de «lead to overburdening informal carers even » (Anglais → Français) :

20. Recognises the huge social and economic contribution made by family members acting as carers and volunteers (informal care), and the increasing responsibilities placed upon them by reductions in service provision or the rising costs thereof; considers that austerity measures should not lead to overburdening informal carers even further; stresses the importance of recognising the expertise of carers and guaranteeing high-quality work; calls for appropriate support and assistance for family members acting as carers in terms of combining care and career, and considers that time spent as a carer must be calculated into pension eligibi ...[+++]

20. reconnaît la contribution sociale et économique considérable apportée par les aidants familiaux et les volontaires (soins informels) et les responsabilités accrues qui leur incombent en raison de la réduction de l'offre de services ou de l'augmentation des coûts de ces derniers; estime que les mesures d'austérité ne devraient pas entraîner de charge encore plus lourde pour les soignants informels; souligne combien il importe de reconnaître l'expertise des soignants e ...[+++]


20. Recognises the huge social and economic contribution made by family members acting as carers and volunteers (informal care), and the increasing responsibilities placed upon them by reductions in service provision or the rising costs thereof; considers that austerity measures should not lead to overburdening informal carers even further; stresses the importance of recognising the expertise of carers and guaranteeing high-quality work; calls for appropriate support and assistance for family members acting as carers in terms of combining care and career, and considers that time spent as a carer must be calculated into pension eligibi ...[+++]

20. reconnaît la contribution sociale et économique considérable apportée par les aidants familiaux et les volontaires (soins informels) et les responsabilités accrues qui leur incombent en raison de la réduction de l'offre de services ou de l'augmentation des coûts de ces derniers; estime que les mesures d'austérité ne devraient pas entraîner de charge encore plus lourde pour les soignants informels; souligne combien il importe de reconnaître l'expertise des soignants e ...[+++]


20. Recognises the huge social and economic contribution made by family members acting as carers and volunteers (informal care), and the increasing responsibilities placed upon them by reductions in service provision or the rising costs thereof; considers that austerity measures should not lead to overburdening informal carers even further; stresses the importance of recognising the expertise of carers and guaranteeing high-quality work; calls for appropriate support and assistance for family members acting as carers in terms of combining care and career, and considers that time spent as a carer must be calculated into pension eligibi ...[+++]

20. reconnaît la contribution sociale et économique considérable apportée par les aidants familiaux et les volontaires (soins informels) et les responsabilités accrues qui leur incombent en raison de la réduction de l'offre de services ou de l'augmentation des coûts de ces derniers; estime que les mesures d'austérité ne devraient pas entraîner de charge encore plus lourde pour les soignants informels; souligne combien il importe de reconnaître l'expertise des soignants e ...[+++]


However, in practice, as the date on which the REACH Regulation will apply fully to all substances produced or placed on the market in quantities exceeding 1 tonne per year approaches, lead registrants require microenterprises and SMES in the sector to pay hefty sums or even a percentage of sales in return for the ‘letter of access’ to the information they have provided to the ECHA. This information should be public and available f ...[+++]

Dans la pratique, toutefois, à l’approche de la date à laquelle le règlement REACH entrera pleinement en application pour toutes les substances chimiques produites ou mises sur le marché en quantités supérieures à une tonne par an, les premiers déclarants exigent aujourd’hui des microentreprises et des PME du secteur le paiement de montants élevés, voire d’un pourcentage des ventes, en contrepartie des «lettres d’accès» à l’information qu’ils ont fournies à l’ECHA, alors qu’il conviendrait qu’elle soit publique et accessible gratuitement à ...[+++]


We have noticed also that all of these policies and implementations of policies, such as the HST, which have basically been done without proper information and consultation being shared with New Brunswick seniors and the community in general, is leading to stress, is leading to uncertainty in people's lives, and is actually causing depression and maybe even ill health in these people.

Nous avons également remarqué que la mise en oeuvre de toutes ces politiques, notamment la TVH, qui s'est faite sans que les personnes âgées du Nouveau-Brunswick et les membres de la collectivité en général en soient informés ou soient consultés comme cela aurait dû se faire, crée des tensions, un sentiment d'incertitude chez les gens et contribue en fait à la dépression et même à la mauvaise santé de ces personnes.


The communication of confidential information may seriously harm the commercial interests of undertakings, undermine the implementation of contracts, lead to market distortions and even be prejudicial to security of supply (notably as regards the necessity to preserve the bargaining power of EU gas suppliers in their negotiations with external producers).

La communication d'informations confidentielles risque de nuire gravement aux intérêts commerciaux des entreprises, d'entraver l'exécution des contrats, d'engendrer des distorsions du marché et même de porter atteinte à la sécurité de l'approvisionnement (notamment en ce qui concerne la nécessité de préserver la position de négociation des fournisseurs de gaz de l'Union dans leurs négociations avec les producteurs extérieurs).


Mr. Speaker, today we learned that the minister had given CSIS the go ahead to provide information to foreign intelligence agencies, even when doing so includes “substantial risk it will lead to torture”.

Monsieur le Président, nous avons appris aujourd'hui que le ministre a donné l'autorisation au Service canadien du renseignement de sécurité de communiquer de l'information à des organismes de renseignement étranger, et ce, même s'il y a un « grand risque que des gens soient soumis à la torture à cause de ces renseignements ».


But we can do even more. The Canadian Epilepsy Alliance, CEA, a national support and information network, has been leading efforts to gain Canadian and international support for Purple Day.

L'Alliance canadienne de l'épilepsie, l'ACE, est un réseau national de soutien et d'information qui dirige les efforts visant à obtenir des appuis en faveur de la Journée pourpre au Canada et dans le monde.


A completely voluntary scheme would lead to only some products being labelled, or supplied with standard product information, with the risk that this might result in confusion or even misinformation for some end-users.

Un système purement facultatif aurait pour conséquence que seuls quelques produits seraient étiquetés ou dotés d’informations uniformes relatives au produit, au risque de créer la confusion chez certains utilisateurs finals, voire d’entraîner une mauvaise information de ceux-ci.


is concerned about funds channelled through the United Nations International Drug Control Programme, asks for information and follow-up; notes that Commission audits have revealed the high risk of double payments to beneficiaries, once through the Commission and once more via UN agencies such as via the United Nations High Commission for Refugees; regrets that the World Food Programme has not allowed audit access, leading to the delay or even blockage of projects;

nourrit des préoccupations quant aux crédits acheminés par le Fonds du programme des Nations unies pour le contrôle international de la drogue demande des informations et un suivi; demande des informations et un suivi; constate que les audits de la Commission ont révélé un risque élevé de doubles paiements aux bénéficiaires, l'un par la Commission et l'autre par les agences des Nations unies, comme le Haut-Commissariat pour les réfugiés; regrette que le Programme alimentaire mondial ait refusé l'accès à des contrôleurs, retardant voire bloquant ainsi les projets;




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Date index: 2021-01-12
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