Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Chunk-based learning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Jealousy
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning object portal
Learning object repository
Learning without a teacher
Learning-object portal
Learning-object repository
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Object-based learning
Object-centred education
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reflexive learning
Unconscious learning
Unsupervised learning

Traduction de «learning object » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learning-object portal [ learning object portal ]

portail d'objets d'apprentissage


object-centred education [ chunk-based learning | object-based learning ]

enseignement granulaire [ enseignement thématique | enseignement modulaire | apprentissage granulaire ]


learning-object repository [ learning object repository ]

dépôt d'objets d'apprentissage


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Définition: Syndrome dominé par une altération de la mémoire, récente et ancienne, avec conservation de la mémoire immédiate, par une réduction de la capacité à apprendre des informations nouvelles et par une désorientation temporelle. Il peut y avoir une confabulation marquée, mais la perception et les autres fonctions cognitives, y compris l'intelligence, sont habituellement intactes. Le pronostic dépend de l'évolution de la lésion sous-jacente. | Psychose ou syndrome de Korsakov non alcoolique


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Definition: ‘non-formal learning’ means learning which takes place through planned activities (in terms of learning objectives and learning time) where some form of learning support is present (e.g. a student-teacher relationship), but which is not part of the formal education and training system.

On entend par «éducation non formelle» un apprentissage se déroulant selon des activités planifiées (pour ce qui est des objectifs et du temps d’apprentissage) dans le cadre duquel une forme de support à l’apprentissage est présente (par exemple une relation étudiant-enseignant), mais qui ne fait pas partie du système formel d’éducation et de formation.


It is structured (in terms of learning objectives, learning time or learning support) and is intentional from the learner's perspective.

Il est structuré (en termes d'objectifs éducatifs, de durée et d'encadrement).


But for a program like social studies, there is no learning material for the small francophone population; we use materials from Quebec, Ontario or elsewhere, which only address half the learning objectives set by the department.

Mais pour un programme comme les études sociales, la petite population francophone n'a pas de matériel; nous avons plutôt des ressources du Québec, de l'Ontario ou d'ailleurs, qui répondent à la moitié de nos objectifs d'apprentissage fixés par le ministère.


Students will gain/experience all of the overall learning objectives, skill development and attitudes listed in the Learning Strategies outline provided by the Teachers Institute on Canadian Parliamentary Democracy.

L'élève doit atteindre tous les objectifs généraux d'apprentissage et développer les compétences et les attitudes énumérées dans le document sur les stratégies d'apprentissage émanant du Forum des enseignantes et des enseignants sur la démocratie parlementaire canadienne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With that first rich experience, we wanted to strengthen the learning objectives and operational objectives of a new platform to be developed.

Riches de cette première expérience, nous avons voulu consolider des objectifs d'apprentissage, des objectifs opérationnels d'une plateforme à venir.


Summative teacher evaluation (refer to learning objectives)

Évaluation sommative par l’enseignant (voir les objectifs d’apprentissage).


'non-formal learning' means learning which takes place through planned activities (in terms of learning objectives and learning time) where some form of learning support is present (e.g. a student-teacher relationship), but which is not part of the formal education and training system.

"éducation non formelle": un apprentissage se déroulant selon des activités planifiées (pour ce qui est des objectifs et du temps d'apprentissage) dans le cadre duquel une forme de support à l'apprentissage est présente (exemple: une relation étudiant-enseignant), mais qui ne fait pas partie du système formel d'éducation et de formation.


non-formal learning means learning which takes place through planned activities (in terms of learning objectives, learning time) where some form of learning support is present (e.g. student-teacher relationships); it may cover programmes to impart work skills, adult literacy and basic education for early school leavers; very common cases of non-formal learning include in-company training, through which companies update and improve the skills of their workers such as ICT skills, structured on-line learning (e.g. by making use of open educational resources), and courses organised by civil society organisations for their members, their ta ...[+++]

apprentissage non formel, un apprentissage dispensé sous forme d'activités planifiées (en termes d'objectifs d'apprentissage et de temps d'apprentissage), reposant sur une certaine forme de ressources ou d'accompagnement (relations étudiant-professeur, par exemple); il peut consister en des programmes d'acquisition d'aptitudes professionnelles, d'alphabétisation des adultes et de formation de base pour des jeunes en décrochage scolaire; l'apprentissage non formel consiste très souvent en des formations en entreprise par lesquelles les employeurs mettent à jour et améliorent les compétences de leurs travailleurs (par exemple dans le dom ...[+++]


Under the education partnerships programs, partners are working together, sharing expertise and services with the objectives of not just improving the learning environments but, importantly and objectively, through the framework to ensure that the appropriate facilities for first nations communities are available to them so that children can go to school in a nice facility and celebrate learning.

Grâce au Programme des partenariats en éducation, plusieurs partenaires collaborent et mettent en commun leur expertise et leurs services.


It seeks to help learners to reflect on their learning objectives, plan their learning and learn autonomously.

Son objectif est d'aider les apprenants à réfléchir à leurs objectifs, à planifier leur apprentissage et à apprendre de façon autonome.


w