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Authorities audit
Authorities auditing
Blanket legislative authority
Branch of the legislative authority
Compliance audit
Compliance auditing
Compliance with legislative authorities audit
Compliance with legislative authorities auditing
Defence of legislative authority
Defence of statutory authority
Federal
Legal authority
Legislative authorities audit
Legislative authorities auditing
Legislative authority
Legislative authority defence
Legislative power
Statutory authority
Statutory authority defence
Veterinary legislation
Veterinary regulations

Traduction de «legislative authority over » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
legislative authorities audit [ legislative authorities auditing | compliance with legislative authorities audit | compliance with legislative authorities auditing | compliance audit | compliance auditing | authorities audit | authorities auditing ]

audit de la conformité aux autorisations légales [ audit de la conformité aux autorisations législatives | vérification de la conformité aux autorisations légales | vérification de la conformité aux autorisations législatives ]


legislative power [ legislative authority(GEMET) ]

pouvoir législatif


defence of statutory authority [ defence of legislative authority | statutory authority defence | legislative authority defence ]

defense de pouvoir d'origine législative


legal authority | legislative authority

autorisation de la loi | autorisation légale


legislative authority [ statutory authority | legal authority ]

autorisationgale [ autorisation législative | autorisation de la loi | autorisation du législateur ]




branch of the legislative authority

branche de l'autorité législative


legal authority | legislative authority

autorisation légale


blanket legislative authority

autorisation légale générale


veterinary legislation [ veterinary regulations | [http ...]

législation vétérinaire [ réglementation vétérinaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Welcomes the opening of negotiations for a new interinstitutional agreement on better law making; takes the view that this should lead to improvements in the quality of the Commission’s legislative drafting, the strengthening of its impact assessment of draft laws, including economic, social, environmental and SME-related impact assessments and, where appropriate, the use of regulations rather than directives in accordance with the principles of subsidiarity and proportionality; expects the Commission to treat the two branches of the legislative authority equally i ...[+++]

3. se félicite de l'ouverture des négociations en vue d'un nouvel accord interinstitutionnel "Mieux légiférer"; estime que cela devrait permettre d'améliorer la qualité de la rédaction des propositions législatives de la Commission, de renforcer son évaluation de l'impact des projets d'actes législatifs, notamment sur le plan économique, social et environnemental, et par rapport aux PME et, le cas échéant, d'utiliser des règlements plutôt que des directives conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité; attend de ...[+++]


3. Welcomes the opening of negotiations for a new interinstitutional agreement on better law making; takes the view that this should lead to improvements in the quality of the Commission’s legislative drafting, the strengthening of its impact assessment of draft laws, including economic, social, environmental and SME-related impact assessments and, where appropriate, the use of regulations rather than directives in accordance with the principles of subsidiarity and proportionality; expects the Commission to treat the two branches of the legislative authority equally i ...[+++]

3. se félicite de l'ouverture des négociations en vue d'un nouvel accord interinstitutionnel "Mieux légiférer"; estime que cela devrait permettre d'améliorer la qualité de la rédaction des propositions législatives de la Commission, de renforcer son évaluation de l'impact des projets d'actes législatifs, notamment sur le plan économique, social et environnemental, et par rapport aux PME et, le cas échéant, d'utiliser des règlements plutôt que des directives conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité; attend de ...[+++]


3. Welcomes the opening of negotiations for a new interinstitutional agreement on better law making; takes the view that this should lead to improvements in the quality of the Commission’s legislative drafting, the strengthening of its impact assessment of draft laws, including economic, social, environmental and SME-related impact assessments and, where appropriate, the use of regulations rather than directives in accordance with the principles of subsidiarity and proportionality; expects the Commission to treat the two branches of the legislative authority equally i ...[+++]

3. se félicite de l'ouverture des négociations en vue d'un nouvel accord interinstitutionnel "Mieux légiférer"; estime que cela devrait permettre d'améliorer la qualité de la rédaction des propositions législatives de la Commission, de renforcer son évaluation de l'impact des projets d'actes législatifs, notamment sur le plan économique, social et environnemental, et par rapport aux PME et, le cas échéant, d'utiliser des règlements plutôt que des directives conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité; attend de ...[+++]


During the debates over globalization and on the FTAA project, we have expressed our deep concern over the gradual loss of political authority of individual states to major economic interests. We also expressed our concerns about the ongoing shift of legislative authority—your power as members of Parliament—to the executive authority of the government and the Cabinet.

Nous avons dit, à l'occasion des débats sur la mondialisation et sur le projet de la ZLEA, notre profonde inquiétude face à, d'une part, l'effritement du pouvoir politique des États au profit des grands intérêts économiques et, d'autre part, l'affaiblissement constant du pouvoir législatif, donc de votre pouvoir de députés, de parlementaires, au profit du pouvoir exécutif du gouvernement et du Conseil des ministres.


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The Supreme Court of Canada has held that federal jurisdiction in relation to labour relations essentially depends on Parliament's legislative authority over a particular economic activity: " [Federal] jurisdiction over labour matters depends on legislative authority over the operation, not over the person of the employer" .

La Cour suprême du Canada a déjà rappelé que la compétence fédérale, en matière de relations du travail, dépend essentiellement du pouvoir législatif que possède le Parlement sur une activité économique donnée : « [.] la compétence [fédérale] en matière de travail relève du pouvoir législatif sur l’exploitation et non sur la personne de l’employeur ».


Authority to legislate in relation to food safety falls under two main federal heads of power, or powers assigned to the federal government under section 91 of the Constitution Act, 1867.8 Section 91(27) grants Parliament jurisdiction over criminal law, and section 91(2) provides Parliament with exclusive legislative authority over the regulation of trade and commerce.

Le pouvoir de légiférer en matière de salubrité des aliments relève de deux grands chefs de compétence fédérale, ou pouvoirs attribués au gouvernement fédéral en vertu de l’article 91 de la Loi constitutionnelle de 18678. Le paragraphe 91(27) accorde au Parlement les pouvoirs en matière de droit criminel et le paragraphe 91(2) lui confère un pouvoir législatif exclusif sur la réglementation du commerce.


The federal authority under class 24 of section 91—your federal legislative authority—over lands reserved for the Indians creates a barrier to the application of provincial laws regarding the division of matrimonial property; it's a barrier on the reserve lands, which are within federal legislative authority.

Le pouvoir conféré au gouvernement fédéral au point 24 de l'article 91 — votre pouvoir de légiférer — concernant les terres réservées aux Indiens empêche l'application des lois provinciales à la division des biens matrimoniaux; c'est un obstacle qui s'applique aux terres de réserve, lesquelles relèvent du pouvoir de légiférer du gouvernement fédéral.


When it issued its ruling, its findings were that the provision in the draft bill authorizing same sex marriage is within Parliament's exclusive legislative authority over legal capacity for civil marriage under subsection 91(26) of the Constitution Act, 1867.

Dans cette décision, elle constate que la disposition de l'avant-projet de loi autorisant le mariage entre conjoints de même sexe relève du pouvoir exclusif du Parlement de légiférer quant au caractère légal des mariages civils aux termes du paragraphe 91(26) de la Loi constitutionnelle de 1867.


Art. 1 'delegating powers': the Amsterdam Treaty has extended the field of application of the codecision procedure under art. 251 of the EC Treaty (formerly art. 189b) and this implies, in the absence of any changes to art. 202 of the EC Treaty (formerly art. 145 which refers only to acts adopted by Council and not to acts adopted jointly by the European Parliament and the Council), that competence to delegate implementing powers to the Commission and control over executive activity must be shared equally by the legislative authority (the Euro ...[+++]

Article 1 "pouvoir de délégation": le traité d'Amsterdam a étendu le champ d'application de la procédure de codécision prévue à l'article 251 du traité CE (ancien article 189B) ce qui implique, en l'absence de modifications de l'article 202 du traité CE (ancien article 145 qui ne se réfère qu'aux actes adoptés par le Conseil et non aux actes adoptés conjointement par le Parlement européen et le Conseil), que la compétence de déléguer des pouvoirs d'exécution à la Commission et le contrôle des activités de l'exécutif doivent être partagés également entre le pouvoir législatif (Parlement européen et Conseil).


The controversy over the introduction of the Ciba-Geigy genetically modified maize into the EU market, which was finally authorised after a marathon series of commitology procedures, has brought into sharp focus the issue of the Commission's deployment of delegated powers of implementation to make what might appear to critics to be political decisions, which should be in the hands of the EU's political and legislative authorities: the Co ...[+++]

La controverse à propos de l'introduction du maïs génétiquement modifié de l'entreprise Ciba-Geigy sur le marché de l'UE, qui a été finalement autorisée à l'issue d'une série marathon de procédures de comitologie, a amené à se concentrer sur la question de l'exercice par la Commission de la délégation de pouvoirs d'exécution pour prendre ce qui pourrait apparaître aux critiques comme étant des décisions politiques qui devraient être entre les mains des autorités politique et législative de l'UE, à savoir le Conseil et le Parlement.


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