Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapt production levels
Adapt the levels of production
Alcoholic hallucinosis
Amend production levels
Business strategy
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Company-wide strategy
Companywide strategy
Corporate level strategy
Corporate strategy
Corporate-level strategy
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Service-wide level requirements
UN high-level panel on system-wide coherence
Vary production level
Varying average price levels
Widely varying density and temperature
Women vary widely in age and situation

Vertaling van "levels vary widely " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adapt the levels of production | amend production levels | adapt production levels | vary production level

adapter les niveaux de production


Limb body wall complex (LBWC) is a syndrome with features of severe multiple congenital anomalies. Clinical manifestations vary widely and include limb defects and visceral malformations, spinal abnormalities, absent diaphragm, bowel atresia and rena

syndrome LBWC (limb body wall complex)


women vary widely in age and situation

femmes sont d'âge et de situation variés


widely varying density and temperature

densité et température variables dans de larges intervalles


corporate strategy | business strategy | corporate level strategy | corporate-level strategy | companywide strategy | company-wide strategy

stratégie d'entreprise | stratégie globale de l'entreprise | stratégie globale | stratégie de l'entreprise | stratégie des affaires | stratégie d'affaires | stratégie de groupe | stratégie du groupe | stratégie corporative


varying average price levels

taux moyens d'évolution des prix


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


UN high-level panel on system-wide coherence

Groupe de haut niveau sur la cohérence du système des Nations unies


service-wide level requirements

exigences générales de la fonction publique


Interdepartmental Liaison Committee, Canada-Wide Standards for Particulate Matter and Grould-Level Ozone

Comité de liaison interministériel, Normes pancanadiennes visant les matières particulaires et l'ozone troposphérique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is difficult to prescribe in detail how measurement networks should be designed, because distributions of sources and air pollution levels vary widely throughout Europe.

Il est difficile de prescrire en détail comment les réseaux de mesure devraient être conçus, car la répartition des sources de pollution et les niveaux de pollution atmosphérique varient considérablement dans l'Europe entière.


Structural performance levels vary widely: there is a concentration of activity in the most efficient ports because many do not have the necessary facilities or easy access.

Les performances structurelles sont très variables: les ports les plus efficaces concentrent une grande partie de l’activité parce que les autres ne disposent pas des installations nécessaires ou ne sont pas aisément accessibles.


5. Levels of RD investment in the Member States still vary widely, both as a % of GDP and in absolute figures.

Les niveaux d'investissement en RD des États membres demeurent très dispersés, en % du PIB comme en chiffres absolus.


Levels of actual activity during on-call time vary widely between sectors and between Member States.

Les niveaux d’activité réelle durant les temps de garde varient très largement selon les secteurs et les États membres.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The level of entrepreneurship and its nature vary widely between Member States, and the reasons for low enthusiasm for an entrepreneurial career are therefore diverse.

Le taux de création d’entreprises et la nature de ces dernières varient fortement d’un État membre à l’autre; le faible enthousiasme que suscite la carrière de chef d’entreprise tient donc à des raisons diverses.


55. Notes that the involvement of the social partners and civil society organisations in policy-making and implementation varies widely across the Member States, but that generally the trend is towards the use of a wider mix of instruments to pursue policy objectives; believes that the quality of the social and institutional recognition which the social partners enjoy should at national level be further enhanced and more substantial in nature, since it is an important determinant of the quality of their contribution; stresses in particular, however, that the quality of social dialogue varies greatly from country to ...[+++]

55. constate que la participation des partenaires sociaux et des organisations de la société civile dans l'élaboration et la mise en œuvre des politiques varie fortement selon les États membres mais que, en règle générale, la tendance est à l'utilisation d'un ensemble large d'instruments en vue de poursuivre les objectifs stratégiques; estime que la qualité de la reconnaissance sociale et institutionnelle dont bénéficient les partenaires sociaux doit être renforcée et revêtir un caractère plus substantiel au niveau national puisqu'elle est un facteur important de la qualité de leur contribution; tient cependant à souligner en particuli ...[+++]


55. Notes that the involvement of the social partners and civil society organisations in policy-making and implementation varies widely across the Member States, but that generally the trend is towards the use of a wider mix of instruments to pursue policy objectives; believes that the quality of the social and institutional recognition which the social partners enjoy should at national level be further enhanced and more substantial in nature, since it is an important determinant of the quality of their contribution; stresses in particular, however, that the quality of social dialogue varies greatly from country to ...[+++]

55. constate que la participation des partenaires sociaux et des organisations de la société civile dans l'élaboration et la mise en œuvre des politiques varie fortement selon les États membres mais que, en règle générale, la tendance est à l'utilisation d'un ensemble large d'instruments en vue de poursuivre les objectifs stratégiques; estime que la qualité de la reconnaissance sociale et institutionnelle dont bénéficient les partenaires sociaux doit être renforcée et revêtir un caractère plus substantiel au niveau national puisqu'elle est un facteur important de la qualité de leur contribution; tient cependant à souligner en particuli ...[+++]


55. Notes that the involvement of the social partners and civil society organisations in policy-making and implementation varies widely across the Member States, but that generally the trend is towards the use of a wider mix of instruments to pursue policy objectives; believes that the quality of the social and institutional recognition which the social partners enjoy should at national level be further enhanced and more substantial in nature, since it is an important determinant of the quality of their contribution; stresses in particular, however, that the quality of social dialogue varies greatly from country to ...[+++]

55. constate que la participation des partenaires sociaux et des organisations de la société civile dans l'élaboration et la mise en œuvre des politiques varie fortement selon les États membres mais que, en règle générale, la tendance est à l'utilisation d'un ensemble large d'instruments en vue de poursuivre les objectifs stratégiques; estime que la qualité de la reconnaissance sociale et institutionnelle dont bénéficient les partenaires sociaux doit être renforcée et revêtir un caractère plus substantiel au niveau national puisqu'elle est un facteur important de la qualité de leur contribution; tient cependant à souligner en particuli ...[+++]


The level of funding required varies widely according to the area concerned.

L'importance en termes financiers dépend fortementndu domaine.


14. Regrets that both the statutory powers, the human resources available and the real level of independence of the NRAs, and consequently their efficiency, vary widely from one Member State to another; insists on the role of the NRAs in guaranteeing effective application of the principles sanctioned at Community and national level, and in ensuring the development of competition in the national reference market; notes however with satisfaction that the existence of a mechanism for solving cross-border disputes h ...[+++]

14. déplore que tant les pouvoirs établis par la loi, les ressources humaines disponibles et le niveau réel d'indépendance des ARN et partant leur efficacité, diffèrent sensiblement d'un État membre à l'autre; insiste sur le rôle des ARN en tant que garantes de la mise en œuvre effective des principes ratifiés aux niveaux communautaire et national et pour assurer le développement de la concurrence sur le marché national de référence; note toutefois avec satisfaction que l'existence d'un mécanisme de règlement des conflits transfrontaliers a permis de résoudre ces litiges de façon satisfaisante et dans des délais raisonnables et que les ...[+++]


w