Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advise on healthy lifestyle
Advise on healthy lifestyles
Advise patient on health and lifestyle issues
Advise patients on health and lifestyle issues
Association advertising
CF Health and Lifestyle Information Survey
CFHLIS
Canadian Forces Health and Lifestyle Information Survey
Collective advertising
Cooperative advertising
Deceptive advertising
Educate a patient on health and lifestyle issues
Employee Fitness and Lifestyle Project
False advertising
Give healthy lifestyle advice
Group advertising
Inform patients on health and lifestyle issues
Joint advertising
Junk e-mail
Lifestyle advertising
Misleading advertising
Promote a healthy lifestyle
Report on the Employee Fitness and Lifestyle Project
Spam
Subliminal advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Traduction de «lifestyle advertising » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


educate a patient on health and lifestyle issues | inform patients on health and lifestyle issues | advise patient on health and lifestyle issues | advise patients on health and lifestyle issues

conseiller des patients sur les questions de santé et d’hygiène de vie


give healthy lifestyle advice | promote a healthy lifestyle | advise on healthy lifestyle | advise on healthy lifestyles

donner des conseils sur une bonne hygiène de vie


implement an adapted lifestyle to perform at the highest level in sport | perform sports at the highest level adapting lifestyle | adapt lifestyle to perform at the highest level in sport | plan lifestyle around performing sports at the highest levels

adapter son style de vie pour atteindre le plus haut niveau en sport


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


Report on the Employee Fitness and Lifestyle Project [ Employee Fitness and Lifestyle Project ]

Rapport du Projet de conditionnement physique et de mode de vie des employés [ Projet de conditionnement physique et de mode de vie des employés ]


Canadian Forces Health and Lifestyle Information Survey [ CFHLIS | CF Health and Lifestyle Information Survey ]

Sondage d'information sur la santé et les habitudes de vie des Forces canadiennes [ SISH | Sondage d'information sur la santé et les habitudes de vie des FC ]


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Senator Lynch-Staunton: Would you agree that, as defined, lifestyle advertising can be applied to any kind of tobacco advertising; that all tobacco advertising could be described as lifestyle advertising because it suggests a form of lifestyle just by using the product itself?

Le sénateur Lynch-Staunton: Convenez-vous que, selon la définition, la publicité de style de vie peut s'appliquer à n'importe quelle publicité de tabac; que toute publicité de tabac peut être décrite comme une publicité de style de vie, car elle associe une forme de style de vie à la consommation du produit lui-même?


We are particularly concerned about issues arising in connection with lifestyle advertising and the added notion that lifestyle advertising, as it may on some reasonable interpretation, apply or become interesting to kids.

Nous nous préoccupons plus particulièrement des problèmes qui seront rattachés à la publicité de style de vie et à la nouvelle notion qui veut, selon une interprétation raisonnable, qu'elle s'applique aux enfants ou qu'ils s'y intéressent.


24. Asks the Commission to set out clear rules requiring ‘opt-in’ by users for their data from hardware used for health, exercise or any other tracking purposes to be used for advertising, marketing or lifestyle purposes; stresses that users must be able to easily stop such practices without losing access to the other functions of the hardware or software related to it;

24. prie la Commission de fixer des règles claires exigeant le consentement préalable des utilisateurs avant que toutes données les concernant provenant du matériel utilisé à des fins de santé, d'entraînement ou toute autre finalité liée à leur traçage, ne soient exploitées dans un but publicitaire ou commercial ou pour la promotion d'un mode de vie; souligne que les utilisateurs doivent avoir la possibilité de mettre aisément un terme à de telles pratiques sans pour autant perdre leur accès à d'autres fonctions du matériel ou du logiciel concerné;


24. Underlines that children and young people, who increasingly suffer the consequences of sedentariness and obesity, are more sensitive to advertising for food with high fat, salt and sugar content; welcomes self-regulatory initiatives and codes of conducts launched by businesses to limit children and young people's exposure to food advertising (such as the ones launched in the framework of the Commission's Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health), and calls on all stakeholders to effectively educate and inform children and young people and their caregivers about the importance of balanced nutrition and an active ...[+++]

24. souligne que les enfants et les jeunes, qui souffrent de plus en plus des conséquences de la sédentarité et de l'obésité, sont plus sensibles à la publicité pour les aliments riches en graisses, en sel et en sucres; salue les initiatives d'autoréglementation et les codes de conduite mis en place par certaines entreprises pour limiter l'exposition des enfants et des jeunes à la publicité pour les aliments (par exemple les initiatives lancées dans le cadre de la plate-forme d'action de l'Union sur l'alimentation, l'activité physique et la santé), et demande à l'ensemble des parties prenantes d'éduquer et d'informer efficacement les enfants, les jeunes et les personnes qui en ont la charge sur l'importance d'une alimentation équilibrée et d'un mode de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Underlines that children and young people, who increasingly suffer the consequences of sedentariness and obesity, are more sensitive to advertising for food with high fat, salt and sugar content; welcomes self-regulatory initiatives and codes of conducts launched by businesses to limit children and young people’s exposure to food advertising (such as the ones launched in the framework of the Commission’s Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health), and calls on all stakeholders to effectively educate and inform children and young people and their caregivers about the importance of balanced nutrition and an active ...[+++]

24. souligne que les enfants et les jeunes, qui souffrent de plus en plus des conséquences de la sédentarité et de l'obésité, sont plus sensibles à la publicité pour les aliments riches en graisses, en sel et en sucres; salue les initiatives d'autoréglementation et les codes de conduite mis en place par certaines entreprises pour limiter l'exposition des enfants et des jeunes à la publicité pour les aliments (par exemple les initiatives lancées dans le cadre de la plate-forme d'action de l'Union sur l'alimentation, l'activité physique et la santé), et demande à l'ensemble des parties prenantes d'éduquer et d'informer efficacement les enfants, les jeunes et les personnes qui en ont la charge sur l'importance d'une alimentation équilibrée et d'un mode de ...[+++]


We all know that the role of the media in formulating knowledge is gaining ever more ground: the power of advertising can conjure healthy eating, sport, regular exercise, basically a healthy lifestyle, into a fashionable model to follow.

Nul d'entre nous n'ignore que le rôle des médias dans le façonnage des connaissances gagne de plus en plus de terrain: grâce au pouvoir de la publicité, il est possible de placer l'alimentation saine, le sport, une activité physique régulière, bref un mode de vie sain, sous un jour nouveau, pour en faire un modèle tendance.


Advertising and marketing today are not just about trying to sell goods or products, but about selling a whole lifestyle, a form of culture.

Aujourd'hui, la publicité et le marketing ne vendent pas simplement des marchandises ou des produits, mais tout un style de vie, une forme de culture.


7. in clause 22, on page 8 by replacing lines 36 to 41 with the following: " " lifestyle advertising" means advertising, including advertising that uses images of or allusions to glamour, recreation, excitement, vitality, risk or daring, that portrays as attractive a way of life and that is likely to induce in young persons the impression that the use of a tobacco product is compatible with or befits that way of life" .

« «publicité de style de vie» Toute publicité, y compris celle qui fait appel à des images de prestige, de loisirs, d'enthousiasme, de vitalité, de risque ou d'audace ou fait allusion à ces sujets, celle qui présente comme attrayante une certaine façon de vivre et qui est susceptible de donner aux jeunes l'impression que l'usage d'un produit du tabac cadre bien avec ce genre de vie ou lui convient».


These court tested options are incorporated in this bill. They include: a partial ban on advertising that allows product information and brand preference advertising; a ban on lifestyle advertising; measures to prohibit advertising aimed at children and adolescents; and health labelling requirements with attribution.

Le projet de loi renferme ces options éprouvées par les tribunaux, par exemple: une interdiction partielle de la publicité qui autoriserait la diffusion de renseignements sur les produits et la publicité sur les marques préférées, une interdiction de la publicité sociétale, des mesures interdisant la publicité destinée aux enfants et aux adolescents, et l'inscription de messages relatifs à la santé, attribuables à une autorité, sur les emballages de produits du tabac.


" " lifestyle advertising" means advertising, including advertising that uses images of or allusions to glamour, recreation, excitement, vitality, risk or daring, that portrays as attractive a way of life and that is likely to induce in young persons the impression that the use of a tobacco product is compatible with or befits that way of life" .

« « publicité de style de vie » Toute publicité, y compris celle qui fait appel à des images de prestige, de loisirs, d'enthousiasme, de vitalité, de risque ou d'audace ou fait allusion ces sujets, celle qui présente comme attrayante une certaine façon de vivre et qui est susceptible de donner aux jeunes l'impression que l'usage d'un produit du tabac cadre bien avec ce genre de vie ou lui convient».


w