Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Cambridge Literacy Council
Computer literacy
Core Literacy
Cut by chip removal
Cut by stock removal
Deportation
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
Discharge of waste
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Explain digital literacy
Expulsion
Garbage disposal
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Literacy Council of Kitchener-Waterloo
Literacy Group of Waterloo Region
Literacy education
Literacy teaching
Literacy work
Machine by stock removal
Media literacy
Refoulement
Refusal of entry
Removal
Removal order
Remove metal
Remove stock
Return decision
Shape by stock removal
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice
Waste disposal
Waste removal
Work by stock removal

Vertaling van "literacy be removed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


literacy education | literacy teaching | literacy work

alphabétisation


cut by chip removal | cut by stock removal | machine by stock removal | remove metal | remove stock | shape by stock removal | work by stock removal

travailler par enlèvement | travailler par enlèvement de copeaux | travailler par enlèvement de matière | travailler par enlèvement de métal


Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]

Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]


removal [ deportation | expulsion | refoulement | refusal of entry | removal order | return decision | deportation(UNBIS) | refoulement(UNBIS) ]

éloignement [ décision d’éloignement | expulsion | expulsion administrative | expulsion du territoire | refoulement à la frontière ]


waste disposal [ discharge of waste | garbage disposal | waste removal ]

élimination des déchets [ destruction des déchets | déversement de déchet | évacuation des déchets | rejet des déchets ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
13. Stresses that there is a close correlation between a woman’s level of education and the nutritional status of her family; urges, therefore, that the gender barriers to education and literacy be removed in order to give women greater access to education;

13. souligne qu'il existe un lien étroit entre le niveau d'instruction de la mère et l'état nutritionnel de sa famille; invite donc instamment à éliminer les obstacles à l'alphabétisation et à l'instruction, liés à la dimension de genre, afin d'améliorer l'accès des femmes au système éducatif;


13. Stresses that there is a close correlation between a woman’s level of education and the nutritional status of her family; urges, therefore, that the gender barriers to education and literacy be removed in order to give women greater access to education;

13. souligne qu'il existe un lien étroit entre le niveau d'instruction de la mère et l'état nutritionnel de sa famille; invite donc instamment à éliminer les obstacles à l'alphabétisation et à l'instruction, liés à la dimension de genre, afin d'améliorer l'accès des femmes au système éducatif;


13. Stresses that there is a close correlation between a woman’s level of education and the nutritional status of her family; urges, therefore, that the gender barriers to education and literacy be removed in order to give women greater access to education;

13. souligne qu'il existe un lien étroit entre le niveau d'instruction de la mère et l'état nutritionnel de sa famille; invite donc instamment à éliminer les obstacles à l'alphabétisation et à l'instruction, liés à la dimension de genre, afin d'améliorer l'accès des femmes au système éducatif;


Underlines the importance of ensuring gender mainstreaming in the education sector by promoting digital literacy and the participation of women and girls in ICT education and training through the inclusion of coding, new media and technologies in education curricula at all levels, as well as extra-curricular, informal and non-formal education, and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to reduce and remove digital skills gaps, and to encourage girls and young women to embark on careers in the sc ...[+++]

souligne l'importance de veiller à intégrer la dimension d'égalité entre les hommes et les femmes dans le secteur de l'éducation en promouvant la culture numérique ainsi que l'éducation et la formation des femmes et des filles dans le domaine des TIC grâce à l'intégration du codage, des nouveaux médias et des nouvelles technologies dans les programmes d'enseignement à tous les niveaux, ainsi que dans les activités périscolaires et l'éducation informelle et non formelle, et dans tous les types d'enseignement et de formation, y compris pour le personnel enseignant, afin de réduire et de supprimer les déficits en compétences numériques et d ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The petitioners point out that removing the GST on books and audiovisual materials for literacy training in fact complements existing tax relief given to organizations that conduct literacy work.

Les pétitionnaires soulignent que la suppression de la TPS sur les livres et le matériel audiovisuel servant à l'alphabétisation compléterait en fait les allégements fiscaux qui sont accordés aux organismes chargés de promouvoir l'alphabétisation.


18. Supports measures facilitating life-long learning, but stresses that steps must be taken to avoid the danger of creating ‘information poverty’; IT skills to achieve digital literacy should be developed widely and potential obstacles to effective life-long learning analysed in order to remove new forms of insecurity and marginalisation;

18. soutient les mesures facilitant la formation tout au long de la vie, mais souligne que des actions doivent être entreprises pour éviter les risques d’émergence d’une forme de pauvreté par manque d’information; considère qu’il conviendrait de largement développer les compétences en technologies de l'information afin de parvenir à la culture numérique et d’analyser les obstacles potentiels à la formation efficace tout au long de la vie pour éliminer toute nouvelle forme d’insécurité et de marginalisation;


Four strategic policy approaches can be identified which seem to hold out particularly hopeful ways forward: early intervention to prevent educational disadvantage [23], removing barriers to participation for vulnerable groups, developing integrated responses to early school leavers and promoting lifelong learning and adult literacy.

Quatre stratégies politiques, qui semblent particulièrement prometteuses, peuvent être identifiées: l'intervention précoce pour prévenir le retard dans l'éducation [23], l'élimination des obstacles freinant la participation des groupes vulnérables, le développement de solutions intégrées au phénomène d'abandon scolaire précoce et la promotion de l'éducation et de la formation tout au long de la vie et de l'instruction des adultes.


Though there has not been concrete proof that the removal of the goods and services tax from reading materials will result in a significant decline in the literacy rates in Canada - and Peter Gzowski happens to agree with me on this one - even if the removal the GST has a minor impact in giving either a child or an immigrant the tools required in order to learn how to read, then Senator Di Nino's bill is worthwhile.

Bien que nous n'ayons pas de preuve concrète qu'exonérer les imprimés de la taxe sur les produits et services aura pour effet de faire chuter considérablement le taux d'analphabétisme au Canada, même si une telle mesure ne permettait qu'à un enfant ou à un immigrant de posséder les outils nécessaires pour apprendre à lire, le projet de loi du sénateur Di Nino serait utile - et Peter Gzowski est d'accord avec moi là-dessus.


The government has asked where the replacement revenue will come from and has claimed that programs already in place are a better solution to literacy than removing the GST.

Le gouvernement a demandé d'où viendront les recettes de remplacement et a prétendu que les programmes déjà en vigueur constituent de meilleures solutions à l'analphabétisme que l'élimination de la TPS.


They say that taxing reading material is unfair and wrong, that literacy and reading are critical to Canada's future and that removing the GST from reading material would help to promote literacy in Canada.

Ils croient que l'imposition des ouvrages de lecture est injuste et erronée, que l'alphabétisation et la lecture sont cruciaux pour l'avenir du Canada et que l'abolition de la TPS sur tout ce qui se lit contribuera à promouvoir l'alphabétisation au Canada.


w