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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Anticipate logistics requirements for port operations
Arctic Waters Pollution Prevention Act
Asiatic mainland
CEPA
Charges for use of infrastructure
Closer Economic Partnership Arrangement
Dock due
Embarkation tax
Envisage logistics requirements for port operations
European mainland network
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
Mainland South Community Centre Act
Mainland cabotage
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port charge
Port development
Port due
Port management
Port tax
Ports
Ports policy
River port
Seaport
Understand port logistical resources and requirements
Yacht harbour

Vertaling van "mainland ports " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Mainland South Community Centre Act [ An Act to Establish a Community Centre Corporation in the Mainland South Area of the City of Halifax ]

Mainland South Community Centre Act [ An Act to Establish a Community Centre Corporation in the Mainland South Area of the City of Halifax ]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]






Closer Economic Partnership Arrangement | Mainland and Hong Kong Closer Economic Partnership Arrangement | CEPA [Abbr.]

Accord instaurant un partenariat économique plus étroit


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


An Act to prevent pollution of areas of the arctic waters adjacent to the mainland and islands of the Canadian Arctic [ Arctic Waters Pollution Prevention Act ]

Loi sur la prévention de la pollution des zones des eaux arctiques contiguës au continent et aux îles de l'Arctique canadien [ Loi sur la prévention de la pollution des eaux arctiques ]




charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The remaining 400-plus trucking companies and approximately 6,000 owner-operators and company drivers transporting containers to and from Lower Mainland ports were not directly involved in the dispute but were intimidated into stopping their services.

Plus de 400 autres entreprises de camionnage et quelques 6 000 propriétaires-exploitants ou chauffeurs salariés assurant des services de livraison et de prise en charge de conteneurs dans les ports du Mainland n'étaient pas directement concernés par ce différend, mais à force d'intimidation, ils ont dû interrompre leurs services.


In addition to the federal government announcing its intent not to support a continuation of the MOA, we believe that it is of the utmost importance that the federal and provincial governments collaborate to exercise swift, certain and severe enforcement of the law in the event of a dispute, to not employ any other form of economic regulatory intervention to mollify law-breakers, and continue to support operational improvements at the Lower Mainland ports.

Outre que le gouvernement fédéral devrait annoncer son intention de ne pas appuyer la prorogation du protocole d'entente, nous estimons qu'il est de la plus haute importance : que les gouvernements fédéral et provincial collaborent pour faire en sorte que la loi soit appliquée rapidement, de façon univoque et avec sévérité en cas de conflit de travail; que ces deux ordres de gouvernement ne recourent pas à une autre forme d'intervention réglementaire économique visant à calmer ceux qui enfreignent la loi, et qu'ils continuent à appuyer les améliorations opérationnelles apportées aux ports du Lower Mainland.


Many other areas make this claim but Sydney is the closest mainland port to North America.

De nombreux autres ports revendiquent cette caractéristique, mais Sydney est le port continental le plus près de l'Amérique du Nord.


One excellent example of the governance measures that can lead to a more competitive gateway, for example, involves the amalgamation of the Lower Mainland ports and the opportunity to expand their role in global supply chains in the rapidly evolving Asia-Pacific Gateway and Trade Corridor.

Un excellent exemple de mesure de gouvernance qui permet d'améliorer la compétitivité d'une porte d'entrée est la fusion des ports du Lower Mainland, ainsi que la possibilité d'étendre leur rôle dans les chaînes mondiales d'approvisionnement, dans le secteur en rapide évolution de la porte et du corridor canadiens de l'Asie- Pacifique.


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(38) In order to take into account the fact that the French overseas departments belong to a different geographical area, are to a large extent Parties to regional port State control memoranda other than the Paris MOU and have very limited traffic flows with mainland Europe, the Member State concerned should be allowed to exclude those ports from the port State control system applied within the Community,

(38) Afin de tenir compte du fait que les départements français d'outre-mer font partie d'une autre zone géographique, qu'ils sont le plus souvent parties à des mémorandums régionaux sur le contrôle par l'État du port autres que le mémorandum d'entente de Paris et que le trafic maritime entre ces départements et l'Europe continentale est très limité, l'État membre concerné devrait être autorisé à exclure les ports de ces départements du système de contrôle par l'État du port appliqué au sein de la Communauté,


With respect to British Columbia, suggestions have emerged that the amalgamation of Lower Mainland ports with Prince Rupert would lower the cost of infrastructure and facilitate better planning for the best use of existing infrastructure.

En ce qui a trait à la Colombie-Britannique, il a été proposé que la fusion des ports de la vallée du Bas-Fraser avec celui de Prince Rupert diminuerait les coûts d'infrastructure et permettrait une meilleure utilisation de l'infrastructure existante.


What steps will the Commission take to remedy the unfavourable consequences of the above measure and ensure safe and regular ferry services between the islands and mainland ports, safeguarding the rights of maritime workers and island residents?

Quelles mesures la Commission compte-t-elle adopter pour remédier aux incidences négatives précitées et garantir la mise en place de relations régulières, par des bateaux navigables, entre les îles et les ports du continent, ainsi que pour sauvegarder les droits des gens de mer et des populations insulaires?


What steps will the Commission take to remedy the unfavourable consequences of the above measure and ensure safe and regular ferry services between the islands and mainland ports, safeguarding the rights of maritime workers and island residents?

Quelles mesures la Commission compte-t-elle adopter pour remédier aux incidences négatives précitées et garantir la mise en place de relations régulières, par des bateaux navigables, entre les îles et les ports du continent, ainsi que pour sauvegarder les droits des gens de mer et des populations insulaires?


In the trans-European seaport network, ports should be classified into categories on the basis of quantitative criteria or their location on islands not connected with the mainland by fixed links and only those ports in the highest category by volume of traffic should be shown, by way of indication, on maps.

Il convient que le réseau portuaire maritime transeuropéen comporte une classification des ports en catégories sur la base de critères quantitatifs ou de la localisation des ports sur des îles qui ne sont pas connectées au continent par des liens fixes et il est opportun que seuls les ports dont le volume de trafic les place dans la catégorie la plus élevée soient représentés, à titre indicatif, sur des cartes.


Seaports shall come within one of the following categories: Category A: Seaports with a total annual traffic volume of not less than 1 million tonnes of freight or 200 000 passengers; Category B: Seaports which do not meet the criteria for category A and have a total annual traffic volume of between 500 000 and 999 999 tonnes of freight or between 100 000 and 199 999 passengers; Category C: Seaports which do not meet the criteria for categories A and B and are not used exclusively as fishing ports or marinas, located on islands which have no fixed links to the mainland.

Les ports maritimes relèvent de l'une des catégories suivantes : Catégorie A : Ports maritimes dont le volume annuel total du trafic est égal ou supérieur à 1 million de tonnes de fret ou à 200.000 passagers; !EMPHASBIU; Catégorie B!EEMPHASBIU; : Ports maritimes qui ne répondent pas aux critères de la catégorie A et dont le volume annuel total du trafic se situe entre 50.000 et 999.000 tonnes de fret ou entre 100.000 et 199.999 passagers; !EMPHASBIU; Catégorie C!EEMPHASBIU; : Ports maritimes qui ne répondent pas aux critères des catégories A et B et qui ne sont pas exclusivement utilisés comme ports de pêche ou de plaisance, situés sur des îles qui ne so ...[+++]




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Date index: 2023-08-22
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