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Controlling interest
Equity interest
Equity investment
Equity ownership
Equity participation
Holding in a company
Major shareholder
Majority holding
Majority of private shareholders
Majority shareholder
Majority stockholder
Participating interest
Private shareholder
Shareholding
Significant shareholder
Substantial shareholder
Substantial shareholder officer

Traduction de «majority private shareholders » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
majority of private shareholders

majorité d'actionnaires privés






major shareholder | substantial shareholder | significant shareholder | substantial shareholder officer

actionnaire important


majority shareholder [ majority stockholder ]

actionnaire majoritaire


majority shareholder | majority stockholder

actionnaire majoritaire


shareholding [ controlling interest | equity interest | equity investment | equity ownership | equity participation | holding in a company | majority holding | participating interest | Equity participation(STW) ]

participation [ contrôle d'entreprise | participation au capital | participation financière | prise de contrôle | prise de participation | prise de participation majoritaire ]






TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It aims to intervene in equity through minority shareholdings alongside majority private industrial partners in newly created project companies to finance their transition to the industrialisation phase of new technologies and new sectors.

Elle vise à intervenir dans les capitaux propres au moyen d'une participation minoritaire, aux côtés de partenaires industriels privés majoritaires, dans des entreprises porteuses de projets nouvellement créées afin de financer leur transition vers la phase d’industrialisation de nouvelles technologies et de nouveaux secteurs.


4. Notwithstanding paragraph 3, shareholders of publicly owned or controlled railway undertakings shall be able to require their own prior approval for major business management decisions in the same way as shareholders of private joint-stock companies under the rules of the company law of Member States.

4. Nonobstant le paragraphe 3, les actionnaires d'entreprises ferroviaires détenues ou contrôlées par l'État peuvent exiger leur approbation préalable pour les principales décisions relatives à la gestion de l'entreprise, à l'instar des actionnaires de sociétés anonymes privées, en application du droit des sociétés des États membres.


3a. Without prejudice to paragraph 3, shareholders of publicly owned or controlled railway undertakings shall be able to require their own prior approval for major business management decisions in the same way as shareholders of private joint-stock companies under the rules of the company law of Member States can. The provisions of this Article shall be without prejudice to the powers of supervisory bodies under this company law re ...[+++]

3 bis. Sans préjudice du paragraphe 3, les actionnaires d’entreprises ferroviaires détenues ou contrôlées par l’État sont en mesure de soumettre à leur approbation préalable les principales décisions relatives à la gestion de l'entreprise, à l'instar des actionnaires de sociétés anonymes privées, en vertu du droit des sociétés des États membres. Les dispositions du présent article s’appliquent sans préjudice des compétences déléguées aux organes de surveillance au titre du droit des sociétés en ce qui concerne la nomination des membres du conseil d’administration.


4. Notwithstanding paragraph 3, shareholders of publicly owned or controlled railway undertakings shall be able to require their own prior approval for major business management decisions in the same way as shareholders of private joint-stock companies under the rules of the company law of Member States.

4. Nonobstant le paragraphe 3, les actionnaires d'entreprises ferroviaires détenues ou contrôlées par l'État peuvent exiger leur approbation préalable pour les principales décisions relatives à la gestion de l'entreprise, à l'instar des actionnaires de sociétés anonymes privées, en application du droit des sociétés des États membres.


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- INTERMUNICIPAL SYSTEMS - Undertakings involving the State or other public entities, with a majority shareholding, and private undertakings, pursuant to Decree-Law No 379/93 of 5 November 1993.

- Systèmes intercommunaux - Entreprises associant l'État ou d'autres entités publiques détenant la majorité du capital social à des entreprises privées, au sens du Decreto-Lei nº 379/93 du 5 novembre.


- INTERMUNICIPAL SYSTEMS - Undertakings involving the State or other public entities, with a majority shareholding, and private undertakings, pursuant to Decree-Law No 379/93 of 5 November 1993.

- Systèmes intercommunaux - Entreprises associant l'État ou d'autres entités publiques détenant la majorité du capital social à des entreprises privées, au sens du Decreto-Lei nº 379/93 du 5 novembre.


INTERMUNICIPAL SYSTEMS – Undertakings involving the State or other public entities, with a majority shareholding, and private undertakings, pursuant to Decree-Law No 379/93 of 5 November 1993.

SYSTÈMES INTERCOMMUNAUX - Entreprises associant l'État ou d'autres entités publiques détenant la majorité du capital social à des entreprises privées, au sens du Decreto-Lei nº379/93 du 5 novembre.


The private companies that benefit from the erosion of public services are motivated by making maximum profits for their shareholders and not by the need to satisfy the general interest as best they can. The policy to hand over public services to private interests is a policy pursued by the European institutions and the national governments, and represents a major social step backwards.

Les groupes privés bénéficiaires du démantèlement des services publics sont guidés par la recherche du profit maximum pour leurs actionnaires, et pas par la nécessité de satisfaire au mieux l'intérêt général. La politique qui consiste à livrer les services publics aux intérêts privés, politique que poursuivent les institutions européennes comme les gouvernements nationaux, représente une régression sociale majeure.


The private companies that benefit from the erosion of public services are motivated by making maximum profits for their shareholders and not by the need to satisfy the general interest as best they can. The policy to hand over public services to private interests is a policy pursued by the European institutions and the national governments, and represents a major social step backwards.

Les groupes privés bénéficiaires du démantèlement des services publics sont guidés par la recherche du profit maximum pour leurs actionnaires, et pas par la nécessité de satisfaire au mieux l'intérêt général. La politique qui consiste à livrer les services publics aux intérêts privés, politique que poursuivent les institutions européennes comme les gouvernements nationaux, représente une régression sociale majeure.


It is significant that the only aspect of State aid to businesses that perturbs the rapporteur is “distortion to competition” and not the fact that this aid always means that the majority of the population is being robbed to help major companies generate private profit for their shareholders.

Il est significatif que, dans les aides d'État aux entreprises, c'est seulement la "distorsion de concurrence" qui inquiète le rapporteur et pas le fait que ces aides signifient toujours que l'on vide les poches de la majorité de la population pour aider les grosses entreprises à produire du profit privé pour leurs actionnaires.




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'majority private shareholders' ->

Date index: 2022-08-06
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