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Aim for optimal time-critical decision making
Assumption
Assumption College
Assumption University
Assumption University of Windsor
Assumption of a false name
Assumption of duties
Assumption of identity
Assumption to office
Basic assumption
Concept of the accounting entity
Core assumption
Economic entity assumption
Entity assumption
Entity concept
Essex College
Fundamental assumption
Look after cigarette making machine
Main assumption
Make time-critical decisions
Making of time-critical decisions
Making time-critical decisions
Mind cigarette making machine
Mind sweet making machines
Mistake in assumptions mistake in assumptions
Point of assumption
Separate entity assumption
Starting date
Take care of cigarette making machine
Taking over one's duties
Taking up duties
Tend cigarette making machine
Tend sweet making machinery
Tend sweet making machines
Tending sweet making machines
U of W
University of Windsor

Vertaling van "make assumptions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
core assumption [ basic assumption | fundamental assumption | main assumption ]

hypothèse principale [ hypothèse de base ]


entity concept [ entity assumption | separate entity assumption | concept of the accounting entity | economic entity assumption ]

postulat de la personnalité de l'entité [ principe de la personnalité comptable | principe de l'entité distincte | concept de l'entité entreprise ]


University of Windsor [ U of W | Assumption University of Windsor | Assumption University | Assumption College | Essex College ]

University of Windsor [ U of W | Université de Windsor | Assumption University of Windsor | Assumption University | Assumption College | Essex College ]




assumption of a false name | assumption of identity

usurpation d'état civil


mistake in assumptions mistake in assumptions

erreur quant aux présupposés


making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

prendre des décisions critiques en termes de délais


tend sweet making machinery | tending sweet making machines | mind sweet making machines | tend sweet making machines

utiliser des machines pour confectionner des sucreries


look after cigarette making machine | take care of cigarette making machine | mind cigarette making machine | tend cigarette making machine

utiliser une machine à fabriquer les cigarettes


assumption of duties | starting date | assumption to office | taking over one's duties | taking up duties

entrée en fonction | prise de fonction | prise de fonctions | entrée en fonctions
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Evidently, it is a little premature at this stage to make assumptions about what the objectives of a future observatory on violence against women will be, and especially about the date when it will come into force.

À l’évidence, il est à ce stade un peu prématuré d’émettre des hypothèses quant à la définition possible des objectifs d’un futur observatoire de la violence envers les femmes et, surtout, quant à la date de son entrée en fonction.


– (PT) Overall this is a very positive document, which makes assumptions and recommendations that we endorse.

- (PT) De manière générale, nous sommes devant un document très positif, qui formule une série d’hypothèses et de recommandations auxquelles nous souscrivons.


Average consumers are not in the habit of making assumptions as to the origin of products on the basis of their shape or the shape of their packaging in the absence of any graphic or word element, and it may therefore prove more difficult to establish distinctiveness in relation to such a three-dimensional mark than in relation to a word or figurative mark.

En effet, les consommateurs moyens n'ont pas pour habitude de présumer l'origine des produits en se fondant sur leur forme ou celle de leur emballage, en l'absence de tout élément graphique ou textuel, et il pourrait donc s'avérer plus difficile d'établir le caractère distinctif d'une telle marque tridimensionnelle que celui d'une marque verbale ou figurative.


Average consumers are not in the habit of making assumptions about the origin of products on the basis of their shape or the shape of their packaging in the absence of any graphic or word element, and it could therefore prove more difficult to establish distinctiveness in relation to such a three-dimensional mark than in relation to a word or figurative mark (see Case C‑136/02 P Mag Instrument v OHIM [2004] ECR I-9165, paragraph 30; Case C‑173/04 P Deutsche SiSi-Werke v OHIM [2006] ECR I-551, paragraph 28, and Case C-24/05 P Storck v OHIM, paragraph 25.)

En effet, les consommateurs moyens n’ont pas pour habitude de présumer l’origine des produits en se fondant sur leur forme ou celle de leur emballage, en l’absence de tout élément graphique ou textuel, et il pourrait donc s’avérer plus difficile d’établir le caractère distinctif s’agissant d’une telle marque tridimensionnelle que s’agissant d’une marque verbale ou figurative (arrêts de la Cour du 7 octobre 2004, Mag Instrument/OHMI, C‑136/02 P, Rec. p. I‑9165, point 30 ; du 12 janvier 2006, Deutsche SiSi-Werke/OHMI, C‑173/04 P, Rec. p. I‑551, point 28, et du 22 juin 2006, Storck/OHMI, C‑24/05 P, précité, point 25).


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However, it is important not to make assumptions about what intellectual disability means, since with appropriate support and preparation many people with intellectual disabilities can be a valuable part of the workforce.

Cependant, il est important de ne pas avoir de préjugés sur le handicap mental, car avec un soutien et une préparation appropriés, les personnes souffrant d’un handicap mental peuvent contribuer pleinement au marché du travail.


Average consumers are not in the habit of making assumptions about the origin of products on the basis of their shape or the shape of their packaging in the absence of any graphic or word element and it could therefore prove more difficult to establish distinctiveness in relation to such a three-dimensional mark than in relation to a word or figurative mark (see, inter alia, Henkel v OHIM, paragraph 38, and MagInstrument v OHIM, paragraph 30).

En effet, les consommateurs moyens n’ont pas pour habitude de présumer l’origine des produits en se fondant sur leur forme ou celle de leur emballage, en l’absence de tout élément graphique ou textuel, et il pourrait donc s’avérer plus difficile d’établir le caractère distinctif s’agissant d’une telle marque tridimensionnelle que s’agissant d’une marque verbale ou figurative (voir, notamment, arrêts précités Henkel/OHMI, point 38, et Mag Instrument/OHMI, point 30).


It is not therefore possible to respond to the Honourable Member's question without making assumptions about the size and shape of the eventual agreement.

Il est dès lors impossible de répondre à la question de l’honorable député sans formuler des hypothèses quant à la taille et à la forme de l’accord final.


Average consumers are not in the habit of making assumptions about the origin of products on the basis of their shape or the shape of their packaging in the absence of any graphic or word element and it could therefore prove more difficult to establish distinctiveness in relation to such a three-dimensional mark than in relation to a word or figurative mark.

En effet, les consommateurs moyens n’ont pas pour habitude de présumer l’origine des produits en se fondant sur leur forme ou celle de leur emballage, en l’absence de tout élément graphique ou textuel, et il pourrait donc s’avérer plus difficile d’établir le caractère distinctif s’agissant d’une telle marque tridimensionnelle que s’agissant d’une marque verbale ou figurative.


Average consumers are not in the habit of making assumptions about the origin of products on the basis of their shape or the shape of their packaging in the absence of any graphic or word element and it could therefore prove more difficult to establish distinctiveness in relation to such a three-dimensional mark than in relation to a word or figurative mark (see, to that effect, Linde, paragraph 48, and Case C‑218/01 Henkel [2004] ECR I‑0000, paragraph 52).

En effet, les consommateurs moyens n’ont pas pour habitude de présumer l’origine des produits en se fondant sur leur forme ou celle de leur emballage, en l’absence de tout élément graphique ou textuel, et il pourrait donc s’avérer plus difficile d’établir le caractère distinctif s’agissant d’une telle marque tridimensionnelle que s’agissant d’une marque verbale ou figurative (voir, en ce sens, arrêts Linde e.a., précité, point 48, et du 12 février 2004, Henkel, C‑218/01, non encore publié au Recueil, point 52).


(FR) When one has decided one's objective it is necessary to act without making assumptions about the risk of not succeeding.

Quand on est déterminé sur l'objectif que l'on veut atteindre, il faut agir sans faire d'hypothèses sur les risques de ne pas aboutir.


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