Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Break
Break and enter
Break and entry
Break bulk
Break bulk cargo
Break bulk shipment
Break dance
Break dancing
Break in work
Break period
Break-dancing
Break-in
Breakdance
Breaking
Breaking a cipher
Breaking a cypher
Breaking and entering
Breaking and entry
Breaking down
Breaking energy
Breaking force
Breaking load
Breaking of the cryptographic code
Breaking strength
Breaking strength of fibres
Button breaker
Button-breaking machine
Cash break even point
Cash break-even point
Cash flow break even point
Cash flow break-even point
Cipher-breaking technique
Conventional cargo
Cypher-breaking technique
March Break
March School Break
Ontario March Break
Ontario March School Break
Ontario School Break
Pause
School Break
Scroll breaker
Spiral breaker
Spiral breaking machine
Spiral roller breaking machine
Stud breaking machine
Stud-breaking machine
Work break

Vertaling van "managed to break " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
breaking a cipher | breaking a cypher | breaking of the cryptographic code | cipher-breaking technique | cypher-breaking technique

violation du code cryptographique


March Break [ Ontario March School Break | March School Break | School Break | Ontario March Break | Ontario School Break ]

Vacances d'hiver des écoles de l'Ontario


break | break in work | break period | pause | work break

pause | pause de travail | récréation | repos


breaking force | breaking load | breaking strength | breaking strength of fibres | breaking energy

force de rupture


button-breaking machine | stud-breaking machine | stud breaking machine | button breaker | scroll breaker | spiral breaker | spiral breaking machine | spiral roller breaking machine

dérompeuse | machine à briser | dérompeuse à clous | dérompeuse à hélices


breaking and entering [ break and entry | break and enter | breaking and entry | break-in ]

introduction par effraction


break dancing [ break-dancing | break dance | breakdance | breaking | break ]

break dancing [ breakdance | break dance | break ]


break bulk | break bulk cargo | break bulk shipment | conventional cargo

cargaison fractionnée | divers en vrac | lots de colis | marchandises non unitisées


cash break-even point | cash break even point | cash flow break even point | cash flow break-even point

point mort de trésorerie


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The audits found inadequate first-level checks by some managing authorities or intermediate bodies, breaks in the audit trail, weak certification processes or inadequate certification procedures, little or no separation of functions, weaknesses in the IT systems and an insufficient level of publicity of ESF funding.

Les audits ont fait apparaître des insuffisances dans les vérifications du premier niveau effectuées par certaines autorités de gestion ou certains organes intermédiaires, de même que des coupures dans l’historique des audits, des processus de certification peu satisfaisants ou des procédures de certification inappropriées, une séparation des fonctions inadéquate ou inexistante, des faiblesses dans les systèmes informatiques et une publicité insuffisante quant à l’intervention du FSE.


The 2018-2019 Action Plan to tackle the gender pay gap foresees, among other initiatives, actions to break the glass ceiling by funding projects to improve the gender balance in companies at all management levels as well as encouraging governments and social partners to improve gender balance in decision-making.

Le plan d'action 2018-2019 visant à éliminer l'écart de rémunération entre les femmes et les hommes prévoit, entre autres initiatives, des actions visant à briser le «plafond de verre» en finançant des projets destinés à améliorer l'équilibre hommes/femmes au sein des sociétés, à tous les niveaux décisionnels, ainsi qu'à encourager les gouvernements et les partenaires sociaux à améliorer l'équilibre entre les sexes dans la prise de décision.


The European Parliament, in its resolution of 7 July 2010 with recommendations to the Commission on Cross-Border Crisis Management in the Banking Sector, requested the Commission to submit ‘on the basis of Articles 50 and 114 of the Treaty on the Functioning of the European Union, one or more legislative proposals relating to an EU crisis-management framework, an EU financial stability fund, and a resolution unit’ and, in its resolution of 20 November 2012 with recommendations to the Commission on the report of the Presidents of the European Council, the European Commission, the European Central Bank and the Eurogroup ‘Towards a genuine ...[+++]

Dans sa résolution du 7 juillet 2010 contenant des recommandations à la Commission sur la gestion des crises transfrontalières dans le secteur bancaire, le Parlement européen a demandé à la Commission de lui présenter, «sur la base des articles 50 et 114 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, une ou plusieurs propositions législatives relatives à un cadre de l'Union pour la gestion des crises, à un fonds de stabilité financière de l'Union et à une unité de résolution» et, dans sa résolution du 20 novembre 2012 contenant des recommandations à la Commission sur le rapport des présidents du Conseil européen, de la Commission européenne, de la Banque centrale européenne et de l'Eurogroupe «Vers une véritable Union économique et ...[+++]


(Return tabled) Question No. 503 Hon. Carolyn Bennett: With regard to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada (AANDC), breaking down each response by individual First Nation: (a) how many First Nations communities were under third-party management in each of the years from 2006 to 2012 inclusive; (b) how long has each of these First Nations been under third-party management; (c) what is the total amount of contribution funding to First Nations by AANDC that has been spent on third-party managers in each of the years from ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 503 L'hon. Carolyn Bennett: En ce qui concerne Affaires autochtones et Développement du Nord Canada (AADNC), avec, pour toutes les questions, une réponse pour chacune des Premières nations: a) combien de collectivités des Premières nations ont été gérées par un séquestre-administrateur pendant chacune des années de 2006 à 2012 inclusivement; b) combien de temps chacune de ces Premières nations a-t-elle été gérée par un séquestre-administrateur; c) quel est le montant total de la contribution versée par AADNC aux Premières nations qui a été dépensé à la rubrique des séquestres-administrateurs pendant ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. An AIFM managing AIFs employing leverage on a substantial basis shall make available information about the overall level of leverage employed by each AIF it manages, a break-down between leverage arising from borrowing of cash or securities and leverage embedded in financial derivatives and the extent to which the AIF’s assets have been reused under leveraging arrangements to the competent authorities of its home Member State.

4. Un gestionnaire qui gère des FIA recourant à l’effet de levier de manière substantielle met à la disposition des autorités compétentes de son État membre d’origine des informations sur le niveau général de levier utilisé par chaque FIA qu’il gère, une ventilation de l’effet de levier selon qu’il résulte de l’emprunt de liquidités ou de valeurs mobilières, d’une part, ou d’instruments financiers dérivés, d’autre part, et la mesure dans laquelle les actifs du FIA ont été réemployés dans le cadre d’aménagements relatifs à l’effet de levier.


“Government programs will remain manageable, at least in response to population aging The popular view is that increases in health care costs, which everybody thinks are obviously attributable to population aging, will break the bank – and, in particular, break government budgets – and things will be quite unmanageable.

« Les programmes gouvernementaux demeureront gérables, du moins en réaction au vieillissement de la population. [.] La plupart des gens pensent que l'augmentation des coûts des soins de santé, qu'ils attribuent de toute évidence au vieillissement de la population, feront sauter la banque — en particulier, les budgets des gouvernements — ce qui rendra les choses ingérables.


The collective investment vehicles concerned by the tax break are both corporate-type vehicles such as the SICAV companies and contractual vehicles, not having corporate form, but being managed by financial intermediaries who are undertakings within the meaning of competition law.

Les structures d'investissement auxquelles s'appliquent les allègements fiscaux sont tant des sociétés de type SICAV que des structures contractuelles qui ne revêtent pas la forme d'une société, mais qui sont gérées par des intermédiaires financiers constituant des entreprises au sens des règles de concurrence.


The interim reports at OP level should be prepared before the 2003 summer break, so that management authorities can submit requests for amendments for the end of 2003.

Les rapports intermédiaires au niveau des programmes opérationnels devraient être rédigés avant les vacances d'été 2003, afin que les autorités de gestion puissent présenter, sur cette base, les demandes de modifications avant la fin de l'année.


A break also in the way it operates, which will be geared more to coordination between the various activities and greater flexibility in management. Given that most of the fifth framework programme, which will cover the period from 1998 to 2002, will be implemented in the context of new financial perspectives introduced, as from 1999, to replace the current budgetary framework, the Commission has not formally proposed an overall budget at this stage.

Rupture aussi dans le fonctionnement, qui sera marqué par un souci de coordination entre les différentes actions et davantage de flexibilité dans la gestion.Sachant par ailleurs que la plus grande partie du 5e programme-cadre, qui couvrira la période 1998-2002, sera exécutée dans le contexte des nouvelles perspectives financières appelées, à partir de 1999, à succéder au cadre budgétaire actuel, la Commission n'a pas proposé formellement d'enveloppe financière à ce stade.


DRAFT PROGRAMME "DEVELOPMENTS IN BANKING SUPERVISION OVER THE LAST DECADE AND NEW CHALLENGES" Celebration of the occasion of the 10th Anniversary of the European Banking Advisory Committee on 17 November 1989 in Brussels 9.00 Registration and coffee 9.30 Opening by Mr. Tommaso PADOA-SCHIOPPA, Acting Chairman of the European Banking Advisory Committee and Vice-Direttore Generale della Banca d'Italia 9.35 Address by Sir LEON BRITTAN, EC Vice-President and Commissioner responsible for Financial Institutions 10.00 Address by Mr. Takeshi OHTA, Vice-Governor of the Central Bank of Japan 10.30 Coffee break 11.00 Address by Mr. Alfons VERPLAETSE ...[+++]

PROGRAMME INDICATIF "EVOLUTION DE LA SURVEILLANCE BANCAIRE AU COURS DES DIX DERNIERES ANNEES ET NOUVEAUX DEFIS" Commémoration du 10ème anniversaire du comité consultatif bancaire européen, le 17 novembre 1989 à Bruxelles 9.00 Inscription et café 9.30 Allocution d'ouverture par M. Tommaso PADOA-SCHIOPPA, président en exercice du comité consultatif bancaire européen directeur-général adjoint de la Banca d'Italia 9.35 Discours de Sir Leon BRITTAN, vice-président de la Commission des Communautés européennes responsable des institutions financières 10.00 Discours de M. Takeshi OHTA, vice-gouverneur de la Banque centrale du Japon 10.30 Pause-café 11.00 Discours de M. Alfons VERPLAETSE, gouverneur de la Banque nationale de Belgique 11.30 Discours ...[+++]


w