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Airport managing body
Airport operator
Dynamic programming
EU Agency for Large-Scale IT Systems
Eu-LISA
European Border and Coast Guard Agency
Frontex
Indoor management rule
Inside management rule
Insider offence
Irregular operation of insider trading
Linear programming
Manage betting operation
Manage credit union operations
Manage gambling operation
Manage lending institution operations
Manage lottery operation
Manage operations of gambling
Manage savings institution operations
Manage thrift institution operations
Management techniques
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Network analysis
Operational research
Optimization
Rail operations manager
Railway operations manager
Rationalization
Train operations manager
Train operations specialist

Traduction de «management operations inside » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manage lending institution operations | manage savings institution operations | manage credit union operations | manage thrift institution operations

gérer les opérations de coopératives de crédit


railway operations manager | train operations manager | rail operations manager | train operations specialist

responsable de l'organisation des circulations ferroviaires


manage betting operation | manage operations of gambling | manage gambling operation | manage lottery operation

gérer le fonctionnement de jeux d'argent


insider offence | irregular operation of insider trading

délit d'initié | opération d'initié | opération irrégulière effectuée par un «initié»


management techniques [ dynamic programming | linear programming | network analysis | operational research | optimization | rationalization ]

technique de gestion [ analyse de réseau | optimisation | programmation dynamique | programmation linéaire | rationalisation | recherche opérationnelle ]


the United Nations Convention on the Law of the Sea of 10 December 1982 relating to the conservation and management of straddling stocks(fish which are found both inside and outside exclusive economic zones)and highly migratory fish stocks

les dispositions de la convention des Nations unies sur le droit de la mer du 10 décembre 1982 relatives à la conservation et à la gestion des stocks de poissons dont les déplacements s'effectuent tant à l'intérieur qu'au-delà des zones économiques exclusives(stocks chevauchants)et des stocks de poissons grands migrateurs


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


indoor management rule [ inside management rule ]

règle de la régie interne [ règle de régie interne | règle de gestion interne ]


Frontex [ European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders of the Member States of the European Union | European Border and Coast Guard Agency ]

Frontex [ Agence européenne de garde-frontières et de garde-côtes | Agence européenne pour la gestion de la coopération opérationnelle aux frontières extérieures des États membres de l’Union européenne ]


European Agency for the Operational Management of Large-Scale IT Systems in the Area of Freedom, Security and Justice [ EU Agency for Large-Scale IT Systems | eu-LISA ]

Agence européenne pour la gestion opérationnelle des systèmes d’information à grande échelle au sein de l’espace de liberté, de sécurité et de justice [ eu-LISA ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission’s decision to support remote management operations inside areas of Syria controlled by armed opposition groups, whilst simultaneously acting to mitigate the risks of doing so, enabled it to provide effective life-saving assistance to some of the most vulnerable populations in hard-to-reach areas.

La décision de la Commission de soutenir des opérations de gestion à distance dans des régions de la Syrie contrôlées par des groupes d’opposition armés tout en s’efforçant d’atténuer les risques de cette démarche lui a permis d’apporter une aide efficace susceptible de sauver des vies à certaines des populations les plus vulnérables dans des régions difficiles d’accès.


Taken in tandem with the Commission’s assistance inside government-held areas, its engagement with remote management operations allowed the Commission to provide impartial and needs-based assistance under difficult circumstances.

En combinaison avec l’aide apportée par la Commission dans les zones contrôlées par le gouvernement, sa participation à des opérations de gestion à distance lui a permis d’apporter une aide impartiale fondée sur les besoins dans des circonstances difficiles.


In this context, the Commission intends to propose a new legal instrument in the form of a European co-operation structure ("Cross-border regional authority"), in order to allow Member States, regions and local authorities to address - both inside and outside Community programmes - the traditional legal and administrative problems encountered in the management of cross-border programmes and projects.

Dans ce contexte, la Commission a l'intention de proposer un nouvel instrument juridique, sous la forme d'une structure de coopération européenne («collectivité régionale transfrontalière»), afin de permettre aux États membres, aux régions et aux autorités locales de faire face, tant dans le cadre des programmes communautaires qu'en dehors de ceux-ci, aux problèmes juridiques et administratifs traditionnellement rencontrés dans la gestion des programmes et des projets transfrontaliers.


23. Underlines the importance of developing integrated border management which should ensure uniform, secure and high-quality external border control while facilitating legitimate travel across external borders and promoting mobility within the Schengen area; welcomes the recent entry into operation of the Schengen Information System II and calls on eu-LISA to ensure high-quality operational management of the new system; expects the new European Border Surveillance System (EUROSUR) to be ful ...[+++]

23. souligne l'importance de mettre en place une gestion intégrée des frontières qui garantisse un contrôle uniformisé, sûr et de haute qualité aux frontières extérieures, tout en facilitant les déplacements effectués entre l'intérieur et l'extérieur de l'Union pour des motifs légitimes et en promouvant la mobilité au sein de l'espace Schengen; salue, à cet égard, la récente mise en service du système d'information Schengen II et invite eu-LISA à assurer une gestion opérationnelle de qualité élevée du nouveau système; escompte que le nouveau système européen de surveillance ...[+++]


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23. Affirms that EU-funded assets managed by Member States should further supplement the Member States’ assets available for relief operations; notes that these should build on models developed through preparatory actions which have been successfully tested in recent emergencies both inside and outside Europe, such as the multinational flood response unit for the Baltic countries and the supplementary tactical reserve for aerial f ...[+++]

23. soutient que des ressources financées par l'Union et gérées par les États membres devraient compléter les moyens dont les États membres disposent pour les opérations de secours; observe que celles-ci devraient s'inspirer des modèles mis au point grâce aux actions préparatoires qui ont été récemment expérimentées avec succès lors de situations d'urgence tant à l'intérieur qu'à l'extérieur de l'Europe, tels que le module multinational entre les pays baltes pour répondre aux inondations et la réserve tactique complémentaire de capac ...[+++]


23. Affirms that EU-funded assets managed by Member States should further supplement the Member States' assets available for relief operations; notes that these should build on models developed through preparatory actions which have been successfully tested in recent emergencies both inside and outside Europe, such as the multinational flood response unit for the Baltic countries and the supplementary tactical reserve for aerial f ...[+++]

23. soutient que des ressources financées par l'Union et gérées par les États membres devraient compléter les moyens dont les États membres disposent pour les opérations de secours; observe que celles-ci devraient s'inspirer des modèles mis au point grâce aux actions préparatoires qui ont été récemment expérimentées avec succès lors de situations d'urgence tant à l'intérieur qu'à l'extérieur de l'Europe, tels que le module multinational entre les pays baltes pour répondre aux inondations et la réserve tactique complémentaire de capac ...[+++]


23. Affirms that EU-funded assets managed by Member States should further supplement the Member States' assets available for relief operations; notes that these should build on models developed through preparatory actions which have been successfully tested in recent emergencies both inside and outside Europe, such as the multinational flood response unit for the Baltic countries and the supplementary tactical reserve for aerial f ...[+++]

23. soutient que des ressources financées par l'Union et gérées par les États membres devraient compléter les moyens dont les États membres disposent pour les opérations de secours; observe que celles-ci devraient s'inspirer des modèles mis au point grâce aux actions préparatoires qui ont été récemment expérimentées avec succès lors de situations d'urgence tant à l'intérieur qu'à l'extérieur de l'Europe, tels que le module multinational entre les pays baltes pour répondre aux inondations et la réserve tactique complémentaire de capac ...[+++]


The funding formula for schools does not cover the operation of a library, the books, the technician, the librarians, and the software to manage a library. There's no component in the funding formula for the operation, for the inside of the box.

La formule de financement des écoles ne tient pas compte des frais d'entretien d'une bibliothèque, ni du coût des livres, du technicien, des bibliothécaires et du logiciel qu'il faut posséder pour bien gérer une bibliothèque.


The mechanisms for informing and consulting employees in undertakings or groups of undertakings operating in two or more Member States must encompass all of the establishments or, as the case may be, the group’s undertakings located within the Member States, regardless of whether the undertaking or the group’s controlling undertaking has its central management inside or outside the territory of the Member States.

Les mécanismes pour l’information et la consultation des travailleurs des entreprises ou des groupes d’entreprises actives dans au moins deux États membres doivent englober tous les établissements ou, selon le cas, toutes les entreprises membres du groupe, situés dans les États membres, que la direction centrale de l’entreprise ou, s’il s’agit d’un groupe, de l’entreprise qui en exerce le contrôle, soit ou ne soit pas située sur le territoire des États membres.


Notwithstanding measures already in place to manage illegal migration and co-operation between Member States, illegal movements should continue to be monitored and influenced even inside the territory of Member States, with an emphasis being placed on information sharing and intensified co-operation.

Malgré les mesures déjà en place pour gérer l'immigration clandestine et la coopération entre États membres, il conviendrait de continuer à surveiller et à peser sur les mouvements illégaux au sein même du territoire des États membres, en mettant l'accent sur le partage de l'information et l'intensification de la coopération.


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