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A.c.noise margin
AC noise margin
Alternating current noise margin
Fringe of society
Issue set margin
Manufacturing margin
Margin of profit
Margin set lever
Margin setting
Marginalisation
Marginalization
Marginalized groups
Margins setting
Mark up
Marketing margin
Markup
Processing margin
Processor margin
Processor's margin
Profit margin
Pulse noise margin
RM set
Right margin set
Social exclusion
Trade margin
Trading margin

Vertaling van "margin setting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE










margin of profit | mark up | marketing margin | markup | profit margin | trade margin | trading margin

marge commerciale


manufacturing margin | processing margin | processor margin | processor's margin

marge bénéficiaire des transformateurs | marge de fabrication | marge de transformation


a.c.noise margin | AC noise margin | alternating current noise margin | pulse noise margin

garde au bruit en alternatif | marge de bruit en alternatif


marginalisation [ fringe of society | marginalization | social exclusion | Marginalized groups | Social exclusion(ECLAS) ]

exclusion sociale [ marginalité ]


issue set margin

technique qui permet à l'emprunteur de participer en permanence à l'élaboration du taux d'intérêt mensuel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Yet the Crop Protection Institute, which we had in last week, in its submission to the committee claimed that Health Canada includes both of these two groups, and each maximum residue limit has a built-in safety margin setting, the final safe level, at a minimum of at least 100 times below the limit that would cause any possible health problems.

Pourtant, l'Institut canadien pour la protection des cultures, que nous avons entendu la semaine dernière, affirmait dans son mémoire au comité que Santé Canada étudie ces deux groupes, et que chaque limite maximale des résidus comporte une marge de sécurité, soit le niveau de protection ultime, qui est un minimum d'au moins 100 fois inférieur à la limite qui causerait le moindre tort à la santé.


11. Underlines that the Commission is leaving margins of EUR 2,2 billion in commitment appropriations (of which EUR 1,2 billion are in Heading 2) and EUR 1,6 billion in payment appropriations under the MFF ceilings; recalls that available margins in commitments and payments as well as unexecuted payments feed into the global margins to be used in subsequent years when the need arises; notes that the Global Margin for Commitments is being made available for the first time, and that part of it will be used for EFSI; welcomes in principle the proposed use of the Flexibility Instrument for clearly identified expenditu ...[+++]

11. souligne que la Commission prévoit des marges de 2,2 milliards d'EUR en crédits d'engagement (dont 1,2 milliard d'EUR à la rubrique 2) et de 1,6 milliard d'EUR en crédits de paiement sous les plafonds du CFP; rappelle que les marges disponibles en crédits d'engagement et de paiement ainsi que les paiements non exécutés viennent alimenter les marges globales qui pourront être utilisés au cours des exercices suivants, lorsque le besoin s'en fera ressentir; fait observer que la marge globale pour les engagements est disponible pour la première fois et qu'elle sera utilisée en partie pour le FEIS; salue le principe du recours envisagé ...[+++]


11. Underlines that the Commission is leaving margins of EUR 2.2 billion in commitment appropriations (of which EUR 1.2 billion are in Heading 2) and EUR 1.6 billion in payment appropriations under the MFF ceilings; recalls that available margins in commitments and payments as well as unexecuted payments feed into the global margins to be used in subsequent years when the need arises; notes that the Global Margin for Commitments is being made available for the first time, and that part of it will be used for EFSI; welcomes in principle the proposed use of the Flexibility Instrument for clearly identified expenditu ...[+++]

11. souligne que la Commission prévoit des marges de 2,2 milliards d'EUR en crédits d'engagement (dont 1,2 milliard d'EUR à la rubrique 2) et de 1,6 milliard d'EUR en crédits de paiement sous les plafonds du CFP; rappelle que les marges disponibles en crédits d'engagement et de paiement ainsi que les paiements non exécutés viennent alimenter les marges globales qui pourront être utilisés au cours des exercices suivants, lorsque le besoin s'en fera ressentir; fait observer que la marge globale pour les engagements est disponible pour la première fois et qu'elle sera utilisée en partie pour le FEIS; salue le principe du recours envisagé ...[+++]


18. Takes note of the Commission's latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission's proposal to use the small margins left available under these two headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by back-loading existing multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new political priority; asks the Commission to pr ...[+++]

18. prend note de la dernière mise à jour de la programmation financière 2007-2013 de la Commission; note les marges limitées, et parfois de plus en plus réduites, sous les rubriques 1a et 3 et s'oppose fermement à la proposition de la Commission d'utiliser la faible marge laissée disponible sous ces deux rubriques pour de nouvelles initiatives; est fortement préoccupé du fait que la création de nouvelles marges résulterait principalement de la concentration en fin de période des engagements afférents à des programmes pluriannuels existants; considère que l'étroitesse des marges limite la possibilité de répondre efficacement à toute p ...[+++]


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18. Takes note of the Commission’s latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission’s proposal to use the small margins left available under these two headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by backloading existing multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new political priority; asks the Commission to pre ...[+++]

18. prend note de la dernière mise à jour de la programmation financière de la Commission 2007-2013; note les marges limitées, et parfois de plus en plus réduites, sous les rubriques 1a et 3 et s'oppose fermement à la proposition de la Commission d'utiliser la faible marge laissée disponible sous ces deux rubriques pour de nouvelles initiatives; est fortement préoccupé du fait que la création de nouvelles marges résulterait principalement du report de programmes pluriannuels existants; considère que l'étroitesse des marges limite la possibilité de répondre efficacement à toute priorité nouvelle ou urgente; demande à la Commission de ...[+++]


If the required solvency margin as calculated in paragraphs 2, 3 and 4 is lower than the required solvency margin of the year before, the required solvency margin shall be at least equal to the required solvency margin of the year before multiplied by the ratio of the amount of the technical provisions for claims outstanding at the end of the last financial year and the amount of the technical provisions for claims outstanding at the beginning of the last financial year.

Si les calculs des paragraphe 2, 3 et 4 donnent un résultat inférieur à l'exigence de marge de l'exercice précédent, l'exigence de marge de solvabilité est au moins égale à celle de l'exercice précédent, multipliée par le rapport entre les provisions techniques pour sinistres à payer à la fin du dernier exercice et le montant des provisions techniques pour sinistres au début du dernier exercice.


The underlying budgetary position corresponding to the targeted surplus of 0.1% of GDP in 2002 would provide sufficient safety margin to prevent the deficit from breaching the 3% of GDP threshold during a normal cyclical downturn and would also allow for an additional margin in case of unforeseen developments; the safety margin will increase further in 2003.

La position budgétaire sous-jacente correspondant à l'excédent de 0,1 % du PIB en 2002 visé par le scénario de base laisserait suffisamment de marge pour empêcher le déficit de franchir la limite de 3 % du PIB en cas de ralentissement conjoncturel normal et offrirait même une marge supplémentaire en cas d'imprévu; cette marge de sécurité s'élargira encore en 2003.


If the Commission had used the full dumping margin as a basis for removing injury, this would have resulted in higher provisional duties (In cases where the dumping margin was lower than the price undercutting calculation, the dumping margin was used to establish the provisional duty.) It is the Commission's opinion that eliminating these unfair trade practices will not prevent producers in third countries from competing in the Community market nor reduce the quality and diversity of supply to that market.

Si la Commission avait pris la totalité de la marge de dumping comme base pour fixer un niveau de droit de nature à éliminer le préjudice, les droits provisoires auraient été plus élevés (Dans les cas où la marge de dumping était inférieure au niveau sous-cotation des prix, le droit provisoire a été fixé sur la base de la marge de dumping). La Commission estime que l'élimination de ces pratiques commerciales déloyales n'empêchera pas les producteurs des pays tiers de concurrencer les producteurs communautaires ou de réduire la qualité et la diversité de l'approvisionnement du marché de l'Union.


On the basis of the 1986 budget, the margin of own resources still available may be calculated as follows: (a) Own resources within the 1.4% VAT limit 37 810.2 (b) Correction of budgetary imbalances (in gross expenditure equivalent) 1 978.2 (c) Net own resources available ((a)-(b)) 35 832.0 (d) Expenditure provided for in 1986 budget 33 314.8 (e) Margin available ((c)-(d)) 2 517.2 ========= To allocate these resources as rationally as possible, this margin will be used as follows: 1.

En partant du budget 1986, la marge des ressources propres disponibles est calculee comme suit : a. Ressources propres a l'interieur 37.810,2 de 1,4 % de TVA b. Correction des desequilibres budgetaires 1.978,2 (depenses brutes) c. Ressources propres nettes disponibles 35.832,0 (a - b) d. Depenses prevues dans le budget 1986 33.314,8 e. Marge disponible (c -d) 2.517,1 Dans le souci d'une repartition aussi rationnelle que possible cette marge sera utilisee comme suit : 1.


Over a lengthy period (1987-94), France and Spain recorded an increase in market-shares in value terms for manufacturing industry, Germany a marked reduction, and Italy and the United Kingdom a slight fallbut an appreciable effect on profit-margins One of the reasons why the visible macroeconomic effects seem to be limited is that exporters in countries whose currencies have depreciated have improved their margins since 1992 whereas exporters in the other countries have reduced their margins.

Sur une période longue (1987 - 1994), l'évolution des parts de marché en valeur pour l'industrie manufacturière est orientée en hausse pour la France et l'Espagne, en nette baisse pour l'Allemagne, et en baisse légère pour l'Italie et le Royaume Uni. - .mais sensible sur les comportements de marge L'une des raisons pour lesquelles les effets macro-économiques visibles paraissent limités est que les exportateurs des pays dont la monnaie s'est dépréciée ont reconstitué leurs marges depuis 1992; à l'inverse, les exportateurs des autres pays ont diminué les leurs.




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'margin setting' ->

Date index: 2021-07-10
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