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Banking mobility
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Cause marketing
Cause related marketing
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Customer mobility
Customer mobility in relation to bank accounts
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Market relations
Market-based economic relations
Mass market of mobile radios
Non-profit-making marketing
Recommend market measures
Recommend market-related measure
Recommend market-related measures
Social cause marketing
Social marketing

Vertaling van "market and mobility-related " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Professional occupations in advertising, marketing and public relations

Professionnels/professionnelles en publicité, en marketing et en relations publiques


market relations [ market-based economic relations ]

relations axées sur le marché


Communications, Marketing and External Relations Branch

Direction des communications, du marketing et des relations extérieures


mass market of mobile radios

marché de masse des radios mobiles


University College of Management in Graphic Production, Marketing and Public Relations

Ecole supérieure des arts graphiques, de la communication commerciale et des relations publiques


Sales, marketing and public relations professionals

Spécialistes des ventes, de la commercialisation et des relations publiques


banking mobility | customer mobility | customer mobility in relation to bank accounts

mobilité | mobilité bancaire | mobilité de la clientèle | mobilité de la clientèle en matière de comptes bancaires


advise on market-related measures | recommend market measures | recommend market-related measure | recommend market-related measures

recommander des mesures en lien avec le marché


social marketing | cause marketing | social cause marketing | cause related marketing | CRM | non-profit-making marketing

marketing social | marketing éthique | mercatique sociale


commend a marketing strategy | instruct on a marketing strategy | advise on public relations | instruct on public relations

donner des conseils sur les relations publiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
procedures to set up a uniform system and common models for the exchange of labour market and mobility-related information within the EURES network, as provided for in Articles 12, 13 and 14 of Regulation (EU) No 492/2011, including information on jobs and on learning opportunities in the European Union to be incorporated into the EURES Portal.

les procédures pour l’établissement d’un système uniforme et de modèles communs pour l’échange d’informations sur le marché du travail et sur la mobilité au sein du réseau EURES, comme le prévoient les articles 12, 13 et 14 du règlement (UE) no 492/2011, y compris des informations – à intégrer dans le portail EURES – sur les emplois et sur les possibilités d’apprentissage dans l’Union européenne.


2. Notes that the European market in electronic payments is still fragmented, both across and within national borders; further notes that this fragmentation is likely to remain if incumbent card networks and mobile network operators are allowed to control these emerging new markets; encourages the necessary measures and enforcement to ensure a more open, transparent, innovative and competitive single market in payments, in such a way that it brings advantages and choice to all consumers with regard to card, internet and mobile payme ...[+++]

2. constate que le marché européen des paiements électroniques demeure fragmenté tant entre les pays qu'à l'intérieur de chacun d'eux; estime aussi que cette fragmentation subsistera probablement si les exploitants en place de réseaux de paiement par cartes et de réseaux mobiles sont autorisés à dominer ces marchés émergents; appelle à l'adoption des mesures et des mécanismes de contrôle nécessaires pour que le marché unique des paiements devienne plus ouvert, transparent, innovant et compétitif, de sorte qu'il apporte à tous les co ...[+++]


66. Notes that the European market in electronic payments is still fragmented, both across and within national borders; encourages the necessary measures and enforcement to ensure a more open, transparent, innovative and competitive single market in payments, in such a way that it brings advantages and choice to all consumers with regard to card, internet and mobile payment options and mobile wallets, interoperability, costs and portability; asks the Commission, therefore, to assess the possible ways of bringing new entrants into th ...[+++]

66. constate que le marché européen des paiements électroniques demeure fragmenté tant entre les pays qu'à l'intérieur de chacun d'eux; appelle à l'adoption des mesures et des mécanismes de contrôle nécessaires pour que le marché unique des paiements devienne plus ouvert, transparent, innovant et compétitif, de sorte qu'il apporte à tous les consommateurs des avantages et des possibilités de choix pour ce qui est des options de paiement par carte, par internet et par téléphone mobile, des portemonnaies mobiles, de l'interopérabilité, ...[+++]


66. Notes that the European market in electronic payments is still fragmented, both across and within national borders; encourages the necessary measures and enforcement to ensure a more open, transparent, innovative and competitive single market in payments, in such a way that it brings advantages and choice to all consumers with regard to card, internet and mobile payment options and mobile wallets, interoperability, costs and portability; asks the Commission, therefore, to assess the possible ways of bringing new entrants into th ...[+++]

66. constate que le marché européen des paiements électroniques demeure fragmenté tant entre les pays qu'à l'intérieur de chacun d'eux; appelle à l'adoption des mesures et des mécanismes de contrôle nécessaires pour que le marché unique des paiements devienne plus ouvert, transparent, innovant et compétitif, de sorte qu'il apporte à tous les consommateurs des avantages et des possibilités de choix pour ce qui est des options de paiement par carte, par internet et par téléphone mobile, des portemonnaies mobiles, de l'interopérabilité, ...[+++]


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Structural problems relating to roaming services should be easier to solve in a genuine single market for mobile communication services, which is not fully in place at present, but which should be the ultimate aim of any regulatory framework.

Les problèmes structurels liés aux services d’itinérance devraient être plus faciles à résoudre dans un véritable marché unique des services de communications mobiles, qui n’est pas encore pleinement opérationnel à l’heure actuelle, mais qui devrait être l’objectif ultime de tout cadre réglementaire.


The Commission, therefore, protecting consumer interests while at the same time taking care to avoid needless interventions in the mechanisms of the market, should carry out more intensive monitoring of the Community market in mobile data communication services on the basis of the rules relating to roaming charges for voice calls, and, where necessary on the basis of data supplied by the national regulatory authorities, should consider taking steps to force down unjustifiably high charges.

Par conséquent, la Commission, en protégeant les intérêts des consommateurs, tout en veillant à éviter des interventions inutiles dans les mécanismes de marché, devrait assurer une surveillance plus intensive du marché communautaire dans les services de communication de données mobiles sur la base des règles régissant les frais d’itinérance pour les appels vocaux, et, si nécessaire, sur la base de données fournies par les autorités réglementaires nationales, devrait envisager de prendre des mesures pour réprimer des hausses de prix injustifiées.


(c) procedures to set up a uniform system and common models for the exchange of labour market and mobility-related information within the EURES network, as provided for in Articles 14, 15 and 16 of Regulation (EEC) No 1612/68, including information on jobs and on learning opportunities in the European Union to be incorporated into an integrated job mobility information website.

c) les procédures pour l'établissement d'un système uniforme et de modèles communs pour l'échange d'informations sur le marché du travail et sur la mobilité au sein du réseau EURES, comme le prévoient les articles 14, 15 et 16 du règlement (CEE) n° 1612/68, y compris des informations sur les emplois et un portail européen sur les possibilités d'éducation et de formation à intégrer dans un site Internet intégré d'informations sur la mobilité en matière d'emploi.


According to the implementing report of the 2002 BEPGs, the question has, however, not received particular attention at the national level, although the BEPGs for 2003-2005 [29] reiterate that Member States should eliminate obstacles to mobility related to the housing market in order to facilitate geographical and occupational mobility.

Toutefois, selon le rapport de mise en oeuvre des GOPE 2002, cette question n'a pas particulièrement retenu l'attention au niveau national, bien que les GOPE pour 2003-2005 [29] rappellent que les États membres devraient supprimer les obstacles à la mobilité qui sont liés au marché du logement en vue de faciliter la mobilité géographique et professionnelle.


The aim is to achieve a high level of synergy between the measures taken by the Internal Market DG on mobility related matters, the Education and Culture DG on projects relating to training quality, and the Employment DG on establishing the social dialogue committees.

Il s'agit d'instaurer une puissante synergie entre les actions de la DG Marché intérieur pour les questions de mobilité, de la DG Éducation et culture pour les projets se rapportant à la qualité de la formation et de la DG Emploi pour la mise en place de comités spécialisés dans le dialogue social.


In this respect, the question whether the access market to mobile infrastructure relates to access to an individual mobile network or to all mobile networks, in general, should be decided on the basis of an analysis of the structure and functioning of the market(69).

À cet égard, la question de savoir si le marché de l'accès aux infrastructures mobiles correspond à l'accès à un réseau mobile donné ou à tous les réseaux mobiles en général doit être tranchée sur la base d'une analyse de la structure et du fonctionnement du marché(69).


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