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BMA
Bank Marketing Association
Capital markets
Contrat forward
ESFS
EU Supervisory Framework
Entity subject to financial market supervision
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
FINMASA
Financial Advertisers Association
Financial Market Supervision Act
Financial Public Relations Association
Financial activity
Financial future
Financial market
Financial market anomaly
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
Forward contract
Forward market
Futures
Futures contract
Futures market
Global financial market
International financial market
Market anomaly
Markets in Financial Instruments Directive
MiFID
MiFID 1
MiFID I
Person subject to financial market supervision
Prudential control
Prudential supervision
Securities market
Stock market anomaly
Supervised entity
Supervised person
Supervision of financial institutions

Vertaling van "markets in financial " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Markets in Financial Instruments Directive [ MiFID ]

directive concernant les marchés d'instruments financiers [ DMIF ]


financial market [ financial activity | international financial market | securities market | International financial market(STW) | capital markets(UNBIS) ]

marché financier [ activité financière | marché financier international ]


Bank Marketing Association [ BMA | Financial Public Relations Association and Marketing Association | Financial Public Relations Association | Financial Advertisers Association ]

Bank Marketing Association [ BMA | Financial Public Relations Association and Marketing Association | Financial Public Relations Association | Financial Advertisers Association ]


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]


Federal Act of 22 June 2007 on Federal Financial Market Supervision | Financial Market Supervision Act [ FINMASA ]

Loi du 22 juin 2007 sur l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers | Loi sur la surveillance des marchés financiers [ LFINMA ]


international financial market [ global financial market ]

marché des capitaux international [ marché international des capitaux ]


market anomaly [ financial market anomaly | stock market anomaly ]

anomalie boursière [ anomalie de marché ]


Directive 2004/39/EC on markets in financial instruments | Markets in Financial Instruments Directive | MiFID [Abbr.] | MiFID 1 [Abbr.] | MiFID I [Abbr.]

directive sur les marchés d'instruments financiers | MiFID [Abbr.]


futures market [ contrat forward | financial future | forward contract | forward market | futures | futures contract ]

marché à terme [ contrat à terme d'instruments financiers | contrat à terme de gré à gré | contrat à terme normalisé | contrat à terme standardisé | future ]


supervised entity | supervised person | person subject to financial market supervision | entity subject to financial market supervision

assujetti à la surveillance des marché financiers | assujetti
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
to consolidate progress towards an integrated, open, competitive, and economically efficient European financial market and to remove the remaining economically significant barriers; to foster a market where financial services and capital can circulate freely at the lowest possible cost throughout the EU - with adequate and effective levels of prudential control, financial stability and a high level of consumer protection; to implement, enforce and continuously evaluate the existing legislative framework, to deploy rigorously the better regulation agenda for any future initiatives, to enhance supervisory convergence and strengthen Europ ...[+++]

consolider les progrès dans la voie d'un marché financier européen intégré, ouvert, compétitif et économiquement efficient et éliminer les obstacles résiduels économiquement significatifs ; développer un marché où les services financiers et les capitaux peuvent circuler librement dans toute l'UE au coût le plus faible possible – avec un niveau adéquat et effectif de contrôle prudentiel et de stabilité financière et un niveau élevé de protection des consommateurs ; mettre en œuvre, faire respecter et évaluer d’une manière continue le cadre législatif existant, mettre rigoureusement en œuvre les principes de «mieux légiférer» pour toute ...[+++]


From the Department of Finance: Réal Bouchard, Director, Federal-Provincial Relations and Social Policy; Larry Weatherley, Chief, Financial Markets Division, Financial Sector Policy Branch; Bill Mitchell, Director, Financial Markets Division, Financial Sector Policy Branch; Clare Scullion, Senior Counsel, General Legal Services.

Du ministère des Finances : Réal Bouchard, directeur, Relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; Larry Weatherley, chef, Division des marchés financiers, Direction de la politique du secteur financier; Bill Mitchell, directeur, Division des marchés financiers, Direction de la politique du secteur financier; Clare Scullion, avocate conseil, Services juridiques généraux.


If you compare the capitalization of the insurance market with the capitalization of the financial markets, the financial markets are far better equipped to deal with the indemnification of loss due to their own malfeasance than is the insurance industry.

Si vous comparez la capitalisation du marché de l'assurance à celle des marchés financiers, les marchés financiers sont beaucoup mieux équipés pour assurer l'indemnisation des pertes dues à leur propre négligence que l'industrie de l'assurance.


Contrasting overall (cross-border and domestic) distance marketing of general goods and services with distance marketing of financial services, the most recent Eurobarometer shows that while in 2007, over half (52%) of all Europeans made a purchase of goods or services by distance marketing in the European Union[7], the figure for financial services by distance marketing was much lower, at 12%[8].

Le dernier Eurobaromètre en date, opposant la commercialisation à distance globale (nationale et transfrontalière) de biens et services généraux à la commercialisation à distance de services financiers, montre qu’en 2007, plus de la moitié des Européens (52 %) ont procédé à un achat à distance de biens ou de services dans l’Union européenne[7], tandis que seulement 12 %[8] d’entre eux ont recouru à la commercialisation à distance pour des services financiers.


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1. Article 20 of the Distance Marketing of Consumer Financial Services Directive 2002/65/EC (the Directive) provides for a Commission review on the functioning of distance marketing in financial services to ensure the adequate development of cross-border distance marketing in this sector.

1. En vertu de l’article 20 de la directive 2002/65/CE concernant la commercialisation à distance de services financiers auprès des consommateurs (ci-après dénommée «la directive»), la Commission examine le fonctionnement de la commercialisation à distance des services financiers en vue de garantir le bon développement de la commercialisation transfrontalière à distance dans ce secteur.


Because of their intangible nature, financial services are particularly suited to distance selling and the establishment of a legal framework governing the distance marketing of financial services should increase consumer confidence in the use of new techniques for the distance marketing of financial services, such as electronic commerce.

En raison de leur nature immatérielle, les services financiers se prêtent particulièrement à la vente à distance et la mise en place d'un cadre juridique applicable à la commercialisation à distance de services financiers devrait accroître la confiance des consommateurs dans le recours aux nouvelles techniques de commercialisation à distance de services financiers tels que le commerce électronique.


(5) Because of their intangible nature, financial services are particularly suited to distance selling and the establishment of a legal framework governing the distance marketing of financial services should increase consumer confidence in the use of new techniques for the distance marketing of financial services, such as electronic commerce.

(5) En raison de leur nature immatérielle, les services financiers se prêtent particulièrement à la vente à distance et la mise en place d'un cadre juridique applicable à la commercialisation à distance de services financiers devrait accroître la confiance des consommateurs dans le recours aux nouvelles techniques de commercialisation à distance de services financiers tels que le commerce électronique.


"It is crucial that the Single Market for financial services delivers its full potential for consumers, in terms of a broad range of safe, competitive products, and for industry, in terms inter alia of easier access to a single deep and liquid market for investment capital, as well as for financial service operators themselves", commented Financial Services Commissioner Mario Monti".

"Il est essentiel que le marché unique des services financiers offre toutes ses possibilités aux consommateurs, sous la forme d'une large palette de produits sûrs et compétitifs, à l'industrie, notamment par un accès plus facile à un marché unique de capitaux d'investissement vaste et liquide, ainsi qu'aux prestataires de services financiers" a déclaré M. Mario Monti, membre de la Commission chargé des services financiers".


So if I may, I would also express on behalf of the committee our warmest and sincerest gratitude to these individuals from the Department of Finance: Mr. Doug Wyatt, general counsel, general legal services; Mr. Gusen, of course, who appeared in front of us; Frank Vermaeten, chief of policy development and research, federal-provincial relations division; Doug Adlard, counsel, general legal services; Bill Mitchell, director, financial markets division, financial sector policy branch; Rob Stewart, senior chief, financial markets division, financial sect ...[+++]

Au nom de notre comité, j'aimerais exprimer notre gratitude la plus chaleureuse et la plus sincère à ces personnes du ministère des Finances: M. Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; M. Gusen, bien sûr, qui a comparu devant nous; M. Frank Vermaeten, chef, Élaboration des politiques et recherches, Division des relations fédérales-provinciales; M. Doug Adlard, conseiller juridique, Services juridiques généraux; M. Bill Mitchell, directeur, Division des marchés financiers, Direction de la politique du secteur fina ...[+++]


Colleagues, I am now very pleased to welcome to the Standing Senate Committee on National Finance, from the Department of Finance, Wayne Foster, Director, Financial Markets Division, Financial Sector Policy Branch; and Marie-Josée Lambert, Chief, Domestic Debt Management Policy, Financial Sector Policy Division.

Chers collègues, il me fait maintenant plaisir de souhaiter la bienvenue au Comité sénatorial permanent des finances nationales à M. Wayne Foster, directeur, Division des marchés financiers, Direction de la politique du secteur financier et à Marie-Josée Lambert, chef, Politique de la gestion de la dette intérieure, Direction de la politique du secteur financier; tous deux du ministère des Finances.


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