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Alcoholic hallucinosis
Audit elections
Balloting laws
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Direct election
Disorder of personality and behaviour
EP elections
Election
Election by direct suffrage
Election by direct vote
Election campaign
Election law
Election legislation
Election monitoring
Election observation
Election observer
Election scrutineer
Election statutes
Elections to the European Parliament
European Parliamentary elections
European elections
International election observer
International observer
Jealousy
Monitor elections
Oversee elections
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Supervise elections
Verification of the regularity of an election

Vertaling van "mean no election " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




elections through electoral colleges or by means of the present system of delegation

l'élection s'effectuant par l'intermédiaire de grands électeurs ou par délégation


election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

vérification du scrutin [ observation électorale ]


audit elections | supervise elections | monitor elections | oversee elections

surveiller des élections


elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

élection du Parlement européen | élections européennes


international election observer | international observer | election observer | election scrutineer

assesseure | observateur électoral | assesseur | observateur électoral/observatrice électorale


direct election | election by direct suffrage | election by direct vote

scrutin direct | vota à la base | vote direct


balloting laws | election statutes | election law | election legislation

droit électoral


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The five new functional constituency seats will be filled by directly-elected members of District Councils, which are local government bodies. This means that the 3.2 million registered voters who currently do not have the right to elect any functional constituency lawmakers will be eligible to vote for the five new functional constituency seats.

Ces derniers seront occupés par des membres élus directement au sein des Conseil de districts, qui sont les autorités locales. Ainsi, les 3,2 millions d'électeurs inscrits mais n'ayant pas le droit d'élire les législateurs des circonscriptions fonctionnelles pourront voter pour les cinq nouveaux sièges de ces circonscriptions.


This could be achieved by different means, e.g. setting up of training structures, creation of a roster of experts, monitoring of access to the media during the electoral campaign, evaluation of the EU participation in international observation operations and follow-up of the post-election period.

Pour ce faire, différents moyens peuvent être mis en oeuvre, tels que la création de structures de formation du personnel, la constitution d'un pool d'experts, le contrôle de l'accès aux médias pendant les campagnes électorales, l'évaluation de la participation de l'Union européenne aux missions internationales d'observation des processus électoraux et le suivi de la période post-électorale.


As stressed by President Barroso in his ‘State of the Union 2012’ address, ‘an important means to deepen the pan-European political debate would be the presentation by European political parties of their candidate for the post of Commission President at the European Parliament elections already in 2014 [.] This would be a decisive step to make the possibility of a European choice offered by these elections even clearer’.

Ainsi que le président Barroso l'a souligné dans son discours sur l'état de l'Union 2012, «le débat politique paneuropéen pourrait ainsi être renforcé si les partis politiques européens présentaient leur candidat au poste de président de la Commission dès les élections du Parlement européen de 2014 [.]. Il s’agirait d’une mesure importante permettant de donner tout son poids à la possibilité d’un choix européen qu'offrent ces élections».


(b) supporting and consolidating democratic reforms and governance in third countries, by enhancing participatory and representative democracy, in particular through the key role played by national parliaments, local authorities and civil society, and applying good financial, social, administrative and fiscal governance principles, thus strengthening the overall democratic cycle, and improving the reliability of electoral processes, in particular by means of election observation missions and local civil society election observation activit ...[+++]

(b) à soutenir et à consolider les réformes et la gouvernance démocratiques dans les pays tiers, en renforçant la démocratie participative et représentative, notamment grâce au rôle crucial joué par les parlements nationaux et la société civile, en appliquant des principes de bonne gouvernance financière, sociale, administrative et fiscale, consolidant ainsi le cycle démocratique dans son ensemble et améliorant la fiabilité des processus électoraux, au moyen notamment de missions d'observation électorale et d'activités d'observation électorale par la société civile au niveau local.


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Member States providing for the loss of the right to vote in national elections by their nationals residing in another Member State should inform them by appropriate means and in a timely manner about the conditions and the practical arrangements for retaining their right to vote in national elections.

Les États membres qui prévoient que leurs ressortissants résidant dans d'autres États membres perdent leur droit de vote aux élections nationales devraient les informer par des moyens appropriés et en temps utile des conditions et des modalités pratiques pour conserver leur droit de vote lors des scrutins nationaux.


In spite of everything, this debate will have had the virtue of implicitly demonstrating the need to make provision, in the future, for a uniform means of electing MEPs by direct universal suffrage. This reform will, for its part, have to be achieved by means of a convention.

En filigrane, ce débat aura malgré tout eu le mérite de montrer la nécessité de se doter, à l’avenir, d’un mode de désignation uniforme des parlementaires européens au suffrage universel direct, cette réforme devant être réalisée par le biais, elle, d’une convention.


Suggests that, to that end, Parliament should explore ways and means of assisting newly elected parliaments in carrying out their work, with a special focus on developing countries.

suggère qu'à cette fin, le Parlement examine les moyens d'aider les parlements nouvellement élus à accomplir leur devoir, en accordant une attention particulière aux pays en développement.


There will be no new cooperation measures until free and transparent elections have been held, and obviously that now also means presidential elections, which are part of the process of returning to the rule of law.

De nouvelles coopérations ne pourront être mises en œuvre qu’une fois que des élections législatives libres et transparentes auront eu lieu, et il est clair que s’y ajoute maintenant aussi des élections présidentielles, qui font partie du processus de retour à l’État de droit.


In modern societies, these rules must come from society as a whole, by means of elected bodies, elected through perfectly formalised and guaranteed processes, which in this case means the European Parliament, the Council – insofar as the Council is made up of governments with elected leaders answerable to their national Parliaments – and also the Commission, insofar as it is elected by the Council and by the European Parliament.

Dans les sociétés modernes, ces règles doivent provenir de l’ensemble de la société, via des organes élus, élus lors de processus parfaitement officialisés et contenant des garanties. Ces organes sont, dans le cas présent, le Parlement européen, le Conseil - tant que le Conseil est constitué de gouvernements aux chefs élus responsables devant leurs parlements nationaux -, ainsi que la Commission, à partir du moment où elle est élue par le Conseil et le Parlement européen.


The lack of a conclusion so far certainly means that the complainant is left in limbo, not quite understanding what it means when elected Members can come to one conclusion and the Commission another. What is the way out?

L’absence, à ce jour, de conclusion signifie certainement que le plaignant se trouve dans un vide juridique, ne comprenant pas bien pourquoi les députés élus peuvent aboutir à une certaine conclusion et la Commission à une autre, et ce que cela implique. Comment sortir de cette impasse ?


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