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Absence from school
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
Assistant superintendent of schools
Associate superintendent of schools
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Country farm institute
Demonstration school
Deputy superintendent of schools
Education for highly gifted children
Educational institution
Experimental school
Farm school
Laboratory school
Observation school
Out-of-school measures
PRAM
Practice school
Pre-school attitudes measure
Preschool attitudes measure
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Schools associate superintendent
Schools deputy superintendent
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy

Vertaling van "measures in schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
out-of-school measures

mesures sortant du cadre scolaire


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


pre-school attitudes measure [ PRAM | preschool attitudes measure ]

mesure des attitudes préscolaires [ test des attitudes préscolaires | test d'attitude préscolaire ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

école professionnelle d'agriculture


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles


Tapping School Readiness in the NLSCY: Measurement Issues and Solutions

Évaluation de la maturité scolaire dans l'ELNEJ: problèmes de mesure et solutions


assistant superintendent of schools [ schools associate superintendent | associate superintendent of schools | schools deputy superintendent | deputy superintendent of schools ]

surintendant adjoint d'écoles [ surintendante adjointe d'écoles ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Involving regions more strongly in the development of measures against early school leaving, giving them financial support and setting incentives has proven to be successful in some countries, e.g. the Netherlands. Municipalities, schools and care institutions can decide themselves on the measures to be implemented.

Une plus forte implication des régions dans l’élaboration de mesures de lutte contre l’abandon scolaire, par l’octroi d’un soutien financier et la mise en œuvre de mesures d’incitation, s’est révélé être une stratégie payante dans certains pays, notamment aux Pays-Bas. Les municipalités, écoles et établissements d’accueil peuvent eux-mêmes décider des mesures à mettre en œuvre.


At the midway stage in both the Europe 2020 strategy and the ET 2020 strategic framework, and four years after the Council adopted a recommendation on policies to reduce early school leaving , the time is ripe to take stock of the progress made so far, with a view to reviewing, consolidating and improving measures aiming at reducing this phenomenon and promoting success in school for all.

À mi-parcours aussi bien de la stratégie «Europe 2020» que du cadre stratégique «Éducation et formation 2020», et quatre ans après l'adoption par le Conseil d'une recommandation concernant les politiques de réduction de l'abandon scolaire , le moment est venu de dresser le bilan des progrès déjà accomplis, afin de passer en revue, de consolider et d'améliorer les mesures prises pour réduire ce phénomène et promouvoir la réussite scolaire pour tous.


The 2011 Council Recommendation on policies to reduce early school leaving , in particular the annexed policy framework, and its call to ensure that Member States have in place comprehensive policies on early school leaving, comprising prevention, intervention and compensation measures by the end of 2012.

de la recommandation du Conseil de 2011 concernant les politiques de réduction de l'abandon scolaire , en particulier le cadre pour des politiques qui y est annexé, et la demande qui y est formulée de faire en sorte que les États membres aient mis en place, d'ici la fin de 2012, des stratégies globales en matière d'abandon scolaire, prévoyant des mesures de prévention, d'intervention et de compensation.


Something we learned from the North York school board, actually, when they did their school profile, is that it wasn't a question of measuring one school against another, it was measuring each school against where it was two years ago, if you were going to understand whether you were making progress and if you were to understand what the needs of the specific children might be.

En établissant le profil des écoles du conseil scolaire de North York, nous avons compris qu'en réalité il ne s'agissait pas de mesurer la performance des écoles les unes par rapport aux autres, mais de mesurer l'évolution de la performance de chaque école deux ans plus tard pour pouvoir évaluer les progrès réalisés et les besoins des enfants concernés.


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Marc Durando, European Schoolnet’s Executive Director, said: “Policy makers and school heads should focus on concrete measures at school level to support the use and integration of ICTs in the classroom and invest in capacity building through new training models (online communities, blended learning, etc.)".

M. Marc Durando, directeur exécutif du réseau European Schoolnet, a, pour sa part, tenu les propos suivants: «Les décideurs politiques et les directeurs d'école devraient œuvrer à l'adoption de mesures concrètes au niveau des écoles visant à soutenir l'utilisation et l'intégration des TIC en classe et à investir dans le renforcement des capacités par la mise en place de nouveaux modèles de formation (communautés en ligne, apprentissage mixte, etc.)».


Supporting and empowering teachers in their work with pupils at risk, which is a pre-requisite for successful measures at school level.

Le soutien et la responsabilisation des professeurs dans leur travail avec les élèves à risque, ce qui constitue une condition préalable à l'application de mesures efficaces au niveau de l'école.


the advantages of using the open method of coordination and of sharing best practices in this context; the need to involve young people in the decision procedure, for those decisions which concern them; the need to integrate young people into the labour market, providing targeted training for early school leavers or integrating them, as a transitional measure between school and work, in voluntary civic services; the need to help ...[+++]

les avantages du recours à une méthode ouverte de coordination et du partage des meilleures pratiques dans de telles conditions; la nécessité de faire participer les jeunes au processus décisionnel, lorsqu'il s'agit de prendre des décisions qui les concernent; la nécessité d'intégrer les jeunes au marché du travail, en fournissant aux jeunes en décrochage scolaire des formations ciblées ou, à titre de mesure transitoire entre l'école et le monde du travail, en les engageant comme volontaires dans les services civils nationaux; la nécessité d'aider les jeunes à concilier vie privée et vie professionnelle; l'intérêt d'offrir aux jeunes ...[+++]


This recommendation proposes to continue the previous measures in school education by cooperating closely with the authorities responsible for the quality of education and by promoting networking at European level.

La présente recommandation propose de poursuivre les actions précédentes en matière d'éducation scolaire en coopérant étroitement avec les autorités chargées de la qualité de l'enseignement et en promouvant la mise en réseau au niveau européen.


- SOCRATES will also implement more general measures outside schools and universities, such as promoting language learning, supporting open and distance education, promoting exchange of information and experience through conferences, exchanges of experts, etc. YOUTH III: PRIORITY GIVEN TO COMBATING EXCLUSION The Youth III programme (1995-1999) will operate outside school and university structures, co-financing the following activities: - youth exchanges and mobility - activities of youth leaders and educators (training, placements, seminars in other Member States) - cooperation between State-run or non-governmental structures responsible ...[+++]

- Enfin des "mesures transversales" complèteront l'action de SOCRATES ailleurs que dans les écoles et les universités. Il s'agira ici de renforcer l'apprentissage des langues, mais aussi de soutenir l'éducation ouverte et à distance, de promouvoir les échanges d'informations et d'expériences par le biais de colloques, d'échanges d'experts.JEUNESSE III : PRIORITE A LA LUTTE CONTRE L'EXCLUSION Le programme JEUNESSE III (1995-1999) agit en dehors des structures scolaires et universitaires et co-finance les actions suivantes : - les échanges et la mobilité des jeunes, - les activités des animateurs et éducateurs socio-éducatifs (formation, s ...[+++]


We have received the annual report: the action plan, the major options, official languages in education, special measures in school management and post-secondary education—we will certainly have questions on those points—the Canada-community agreement and coordination of measures taken by the government to implement sections 41 and 42 of the Official Languages Act.

Nous avons reçu le rapport annuel: le plan d'action, les grandes options, les langues officielles dans l'enseignement, les mesures spéciales dans la gestion scolaire et l'enseignement postsecondaire—nous aurons certainement des questions à poser sur ces points—, les ententes Canada-communautés et la coordination des mesures adoptées par le gouvernement afin de mettre en oeuvre les articles 41 et 42 de la Loi sur les langues officielles.


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