Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Akwé Kon Voluntary Guidelines
Analyse social impact
Environmental impact reducing on the surrounding area
Impact investing
Impact investment
Manage environmental impact
Managing environmental impact
Managing of environmental impact
Minimise environmental impact
Minimise environmental impact on the surrounding area
Minimise surrounding area environmental impact
Monitor social impact
Monitor the impact on society
Monitor the social impact
PFS
Pay for Success Bond
Reducing surrounding area environmental impact
SIB
SII
Social Investment Bond
Social benefit bond
Social bond
Social impact bond
Social impact investing
Social impact investment
Social impact statement
Social report

Vertaling van "minimising social impact " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
minimise surrounding area environmental impact | reducing surrounding area environmental impact | environmental impact reducing on the surrounding area | minimise environmental impact on the surrounding area

réduire l’incidence environnementale sur les alentours


managing of environmental impact | minimise environmental impact | manage environmental impact | managing environmental impact

gérer l’incidence sur l’environnement | gérer les répercussions sur l’environnement


monitor the impact on society | monitor the social impact | analyse social impact | monitor social impact

contrôler les incidences sur la société


impact investment | impact investing | social impact investment | SII | social impact investing | SII

investissement à retombées sociales | investissement à rendement social | investissement à incidence sociale | investissement d'impact | investissement à impact social


social impact investment [ SII | impact investment ]

investissement à impact social [ investissement d'impact ]


Akwé: Kon Voluntary Guidelines | Akwé: Kon Voluntary Guidelines for the Conduct of Cultural, Environmental and Social Impact Assessment regarding Developments Proposed to Take Place on, or which are Likely to Impact on, Sacred Sites and on Lands and Waters Traditionally Occupied or Used by Indigenous and Local Communities

Akwé: Kon Lignes directrices facultatives pour la conduite d'études sur les impacts culturels, environnementaux et sociaux des projets d'aménagement ou des aménagements susceptibles d'avoir un impact sur des sites sacrés et sur des terres ou des eaux occupées ou utilisées traditionnellement par des communautés autochtones et locales | lignes directrices Akwé: Kon


Pay for Success Bond | social benefit bond | social bond | social impact bond | Social Investment Bond | PFS [Abbr.] | SIB [Abbr.]

obligation à effet social


Special Supplement to the Canadian Journal of Community Mental Health - Psycho-Social Impacts of Resource Development in Canada : Research Strategies and Applications

Revue canadienne de santé mentale communautaire - Les répercussions psychosociales de la mise en valeur des richesses naturelles au Canada : stratégies de recherche et applications


social report | social impact statement

rapport sociétal | rapport social


Expert Group Meeting on the Social Impact of the Critical Economic Environment on Developing Countries: Strategies for Social Development Cooperation

Réunion d'un groupe d'experts sur les répercussions sociales de la situation économique critique pour les pays en développement: stratégies de coopération en matière de développement social
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Underlines the need for long-term strategies allowing enterprises and employees to adapt to structural transformations while anticipating change and minimising social impact; reiterates its call for a legal act on information and consultation of workers, and anticipation and management of restructuring; attaches particular importance to long-term planning for structural change designed to ensure a gradual transition if labour requirements change; stresses that skill levels should be such as to secure employment and allow a transition to new forms of production and business models where necessary;

10. souligne la nécessité d'élaborer des stratégies à long terme permettant aux entreprises et aux travailleurs de s'adapter aux transformations structurelles, tout en anticipant les changements et en réduisant au maximum les conséquences sociales; réitère son appel en faveur de l'adoption d'un acte législatif sur l'information et la consultation des travailleurs, l'anticipation et la gestion des restructurations; accorde une importance particulière à une planification à long terme des transformations structurelles, qui garantisse u ...[+++]


9. Welcomes the actions proposed in the fourth pillar of the Action Plan; underlines the need for long-term strategies permitting enterprises and employees to adapt to structural transformations, while anticipating change and minimising social impact; reiterates its call for a legal act on information and consultation of workers, and anticipation and management of restructuring; attaches particular importance to long-term planning for structural change designed to ensure a gradual transition if labour requirements change; stresses that skill levels should be such as to secure employment and allow a transition to new forms of producti ...[+++]

9. se félicite des actions proposées dans le quatrième pilier du plan d'action; souligne la nécessité d'adopter des stratégies à long terme permettant aux entreprises et aux salariés de s'adapter aux transformations structurelles tout en anticipant les changements et en minimisant leur impact social; réitère son appel en faveur de l'adoption d'un acte législatif sur l'information et la consultation des travailleurs, l'anticipation et la gestion des restructurations; accorde une importance particulière à une planification à long terme des transformations structurelles, qui garantisse une transi ...[+++]


10. Considers that EU funding must reflect the real investment needs for completing the TEN-T core network by 2030, and that the Connecting Europe Facility (CEF) instrument and other means of financing should stimulate investment in transport infrastructure following the criteria set out in the TEN-T guidelines and CEF, giving priority to sustainable means of transport such as rail, inland waterways and short sea shipping; emphasises that co-funded projects should reflect the need for infrastructure that benefits the Union in terms of competitiveness and economic, social and territorial cohesion, that ...[+++]

10. est d'avis que le financement de l'Union doit refléter les besoins d'investissements réels pour parachever le réseau central RTE-T d'ici à 2030 et que l'instrument que constitue le mécanisme pour l'interconnexion en Europe (MIE) et d'autres moyens de financement devraient stimuler les investissements dans les infrastructures de transport selon les critères définis dans les orientations en matière de RTE-T et les MIE en accordant la priorité aux moyens de transport durables tels que le rail, les voies navigables intérieures et le transport maritime à courte distance; souligne que les projets cofinancés devraient tenir compte de la nécessité d'infrastructures qui profitent à l'Union en termes de compétitivité et de cohésion éc ...[+++]


10. Considers that EU funding must reflect the real investment needs for completing the TEN-T core network by 2030, and that the Connecting Europe Facility (CEF) instrument and other means of financing should stimulate investment in transport infrastructure following the criteria set out in the TEN-T guidelines and CEF, giving priority to sustainable means of transport such as rail, inland waterways and short sea shipping; emphasises that co-funded projects should reflect the need for infrastructure that benefits the Union in terms of competitiveness and economic, social and territorial cohesion, that ...[+++]

10. est d'avis que le financement de l'Union doit refléter les besoins d'investissements réels pour parachever le réseau central RTE-T d'ici à 2030 et que l'instrument que constitue le mécanisme pour l'interconnexion en Europe (MIE) et d'autres moyens de financement devraient stimuler les investissements dans les infrastructures de transport selon les critères définis dans les orientations en matière de RTE-T et les MIE en accordant la priorité aux moyens de transport durables tels que le rail, les voies navigables intérieures et le transport maritime à courte distance; souligne que les projets cofinancés devraient tenir compte de la nécessité d'infrastructures qui profitent à l'Union en termes de compétitivité et de cohésion éc ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Best practices for anticipating company restructuring and minimising their impact on workers and social conditions have been outlined today by the European Commission in the form of an EU Quality Framework for anticipation of Change and Restructuring (QFR).

La Commission européenne a présenté aujourd’hui le cadre de qualité de l’Union européenne pour l’anticipation des changements et des restructurations. Il définit des pratiques d’excellence pour agir en amont des restructurations d’entreprises et en limiter les effets sur les travailleurs et les incidences sociales.


The Quality Framework offers guidance to companies, workers, trade unions, employers' organisations and public administrations in order to facilitate the process of restructuring for businesses and workers via better anticipation and investment in human capital, while minimising the social impact.

Ce cadre propose des orientations aux entreprises, aux travailleurs, aux syndicats, aux organisations patronales et aux administrations publiques. L’objectif est de faciliter les processus de restructuration pour les entreprises et les travailleurs grâce à une meilleure anticipation et à un investissement accru dans le capital humain, tout en réduisant autant que possible leurs répercussions sociales.


Restructuring, when necessary, should not be resisted, but widely recognised good practices should be followed, to minimise its social impact.

La restructuration, lorsqu'elle est nécessaire, ne devrait pas être combattue mais de bonnes pratiques largement reconnues devraient être suivies afin de minimiser son impact social.


6. Notes the G20's recognition of its 'collective responsibility to mitigate the social impact of the crisis to minimise long-lasting damage to global potential' and its reaffirmation of existing aid pledges and promises of new resources, including USD 50 000 million to support social protection, boost trade and safeguard development in low-income countries as part of a significant increase in crisis support for developing countries, and more resources for social protection for the poorest countries;

6. observe que le G20 reconnaît sa responsabilité collective en vue d'atténuer l'incidence sociale de la crise, dans le but de réduire au minimum les dommages de longue durée au potentiel mondial, qu'il réaffirme ses engagements existants en matière d'aide, qu'il promet des moyens nouveaux - 50 milliards de dollars américains (50 000 000 000 USD) afin d'épauler la protection sociale, de dynamiser les échanges commerciaux et de préserver le développement dans les pays à bas revenu, notamment -, qu'il augmente de manière significative l ...[+++]


These programmes of measures will include impact assessments and detailed cost-benefit analysis in order to minimise costs and take into account the social and economic dimensions of sustainable development.

Ces mesures comprendront des évaluations d’incidence et des analyses coût/bénéfice détaillées afin de réduire les coûts autant que possible et de tenir compte des dimensions socio-économiques d’un développement durable.


Impact of restructuring operations - what can be done by companies and employees to minimise the employment and social impact of restructuring operations and what role can public policies play in facilitating these changes?

Incidences des opérations de restructuration – que peuvent faire les entreprises et les salariés pour atténuer autant que possible l’impact des restructurations sur l’emploi et en matière sociale et comment l'action publique peut-elle faciliter ces changements?


w