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Act not subject to a penalty
Behaviour of a foreign national
Bone conduction
Bone conduction transducer
Bone conductor receiver
Bone-conduction headphone
Bone-conduction receiver
Bone-conduction vibrator
Breach of a conduct order
Conduct endangering national security
Conduct geochemical research
Conduct not subject to a penalty
Conduct of a foreign national
Conduct of geochemical research
Conducting geochemical research
Craneal conduction
Cranial conduction
Disregard of a conduct order
Exempted act
Geochemical and geological research conduct
Non-punishable act
Non-punishable conduct
Osteotympanic conduction
Vattel's law of nations
Violation of a conduct order

Vertaling van "national conduct " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
conduct endangering national security | conduct representing a threat to public policy or public security

activité contraire à l'ordre public | comportement préjudiciable à l'ordre public


The law of nations, or, Principles of the law of nature, applied to the conduct and affairs of nations and sovereigns [ Vattel's law of nations ]

Le Droit des gens, ou, Principes de la loi naturelle, appliqués à la conduite et aux affaires des nations et des souverains


United Nations Convention on the Code of Conduct for Liner Conferences

Convention des Nations Unies relative à un code de conduite des conférences maritimes


United Nations Convention on a Code of Conduct for Liner Conferences

Convention des Nations Unies relative à un code de conduite des conférence maritimes


conduct of a foreign national | behaviour of a foreign national

conduite d'un étranger | conduite d'une étrangère


conduct of geochemical research | conducting geochemical research | conduct geochemical research | geochemical and geological research conduct

mener une étude géochimique


bone conduction transducer [ bone-conduction headphone | bone-conduction vibrator | bone conductor receiver | bone-conduction receiver ]

ostéophone [ ossivibrateur | vibrateur à conduction osseuse | récepteur pour conduction osseuse | récepteur à conduction osseuse ]


bone conduction [ osteotympanic conduction | cranial conduction | craneal conduction ]

conduction osseuse [ CO | conduction crânienne ]


disregard of a conduct order | violation of a conduct order | breach of a conduct order

violation d'une règle de conduite


act not subject to a penalty | non-punishable act | exempted act | conduct not subject to a penalty | non-punishable conduct

acte non punissable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In terms of particular nations conducting espionage, certainly there are nations in the Pacific-Asia region conducting espionage, both in Canada and abroad, in relation to Canada, including cyberespionage.

De toute évidence, certains pays de l'Asie-Pacifique pratiquent l'espionnage à l'égard du Canada, tant ici qu'ailleurs, notamment le cyberespionnage.


As many of my colleagues are aware, there are currently three ways in which First Nations can select their leadership in Canada: 343 first Nations conduct elections under their own community custom election codes; 238 First Nations conduct elections under the Indian Act; and 36 conduct elections under specific self-government agreement provisions.

Comme de nombreux sénateurs le savent, l'élection des dirigeants des Premières Nations au Canada peut se faire de trois façons : 343 Premières Nations tiennent leurs élections au titre d'un code électoral coutumier, 238 d'entre-elles tiennent leurs élections au titre de la Loi sur les Indiens et 36 autres tiennent leurs élections au titre de dispositions prévues dans des accords d'autonomie gouvernementale.


According to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada, 240 First Nations hold elections pursuant to the Indian Act, 341 First Nations conduct “custom” or community-based elections rather than elections under the Indian Act, and 36 First Nations select their leaders according to their self-government agreements.4

Selon Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, 240 Premières nations tiennent des élections conformément à la LI, 341 appliquent plutôt des codes « coutumiers » ou communautaires et 36 choisissent leurs dirigeants selon leurs ententes d’autonomie gouvernementale 4.


According to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada, 240 first nations hold elections pursuant to the Indian Act, 341 first nations conduct custom or community-based elections rather than elections under the Indian Act, and 36 first nations select their leaders according to their self-government agreements.

Selon Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, 240 Premières Nations tiennent des élections conformément à la Loi sur les Indiens, 341 Premières Nations préfèrent tenir des élections communautaires ou en fonction de leur code coutumier que des élections en vertu de la Loi sur les Indiens et 36 Premières Nations choisissent leurs dirigeants aux termes de leur propre entente d'autonomie gouvernementale.


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According to Aboriginal Affairs and Northern Development Canada, 240 First Nations hold elections pursuant to the Indian Act, 341 First Nations conduct “custom” or community-based elections rather than elections under the Indian Act, and 36 First Nations select their leaders according to their self-government agreements.4

Selon Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, 240 Premières nations tiennent des élections conformément à la LI, 341 appliquent plutôt des codes « coutumiers » ou communautaires et 36 choisissent leurs dirigeants selon leurs ententes d’autonomie gouvernementale 4.


4. Calls for greater coordination of the various international naval forces ­– a total of 27 ships from 16 different nations – conducting counter-piracy operations in the region, and especially those of the EU, NATO and the USA; stresses that a lack of effective coordination may lead to competition rather than cooperation;

4. appelle au renforcement de la coordination entre les différentes forces navales internationales – soit vingt-sept navires de seize nations différentes au total – qui mènent des opérations de lutte contre la piraterie dans la région, en particulier entre les forces de l'Union européenne, de l'OTAN et des États-Unis; insiste sur le fait que l'absence de coordination effective risque de mener à la compétition plutôt qu'à la coordination;


104. Welcomes the fact that work has begun in the United Nations on achieving a uniform standard of conduct for all categories of personnel involved in peacekeeping missions; notes that the Task Force Plan of Action outlines the requirement that a set of six core principles be incorporated into all codes of conduct of the Inter-Agency Standing Committee, including a principle prohibiting sexual activity with persons under the age of 18, regardless of the age of majority or age of consent applying locally; welcomes the fact that this code of conduct now applies to all United ...[+++]

104. se réjouit que les Nations unies aient commencé à œuvrer à l'achèvement de normes uniformes de conduite pour toutes les catégories de personnel engagées dans les missions de maintien de la paix; note que le plan d'action du groupe de travail énonce l'exigence qu'un ensemble de six principes clés soit incorporé à tous les codes de conduite du Comité permanent interagences, y compris une principe interdisant tout rapport sexuel avec des personnes de moins de 18 ans, quels que soient l'âge de la majorité ou l'âge du consentement en ...[+++]


104. Welcomes the fact that work has begun in the United Nations on achieving a uniform standard of conduct for all categories of personnel involved in peacekeeping missions; notes that the Task Force Plan of Action outlines the requirement that a set of six core principles be incorporated into all codes of conduct of the Inter-Agency Standing Committee, including a principle prohibiting sexual activity with persons under the age of 18, regardless of the age of majority or age of consent applying locally; welcomes the fact that this code of conduct now applies to all United ...[+++]

104. se réjouit que les Nations unies aient commencé à œuvrer à l'achèvement de normes uniformes de conduite pour toutes les catégories de personnel engagées dans les missions de maintien de la paix; note que le plan d'action du groupe de travail énonce l'exigence qu'un ensemble de six principes clés soit incorporé à tous les codes de conduite du Comité permanent interagences, y compris une principe interdisant tout rapport sexuel avec des personnes de moins de 18 ans, quels que soient l'âge de la majorité ou l'âge du consentement en ...[+++]


104. Welcomes the fact that work has begun in the United Nations on achieving a uniform standard of conduct for all categories of personnel involved in peacekeeping missions; notes that the Task Force Plan of Action outlines the requirement that a set of six core principles be incorporated into all codes of conduct of the Inter-Agency Standing Committee, including a principle prohibiting sexual activity with persons under the age of 18, regardless of the age of majority or age of consent applying locally; welcomes the fact that this code of conduct now applies to all United ...[+++]

104. se réjouit que l'ONU ait commencé d'œuvrer à l'achèvement de normes uniformes de conduite pour toutes les catégories de personnel engagé dans les missions de maintien de la paix; note que le plan d'action du groupe de travail énonce l'exigence qu'un ensemble de six principes clés soit incorporé à tous les codes de conduite du Comité permanent interagences, y compris une principe interdisant tout rapport sexuel avec des personnes de moins de 18 ans, quel que soient l'âge de la majorité ou l'âge du consentement appliqués sur place; se réjouit que ce code de conduite s'impose désormais à tout le personnel de l'ONU pour l'aide humanit ...[+++]


26. Calls on the Council to ensure that existing Member States move forward in a spirit of partnership, co-operation and mutual trust-building with the associated countries to develop and implement the provisions of the Code of Conduct together, attaching particular significance to effective respect for international embargoes, which should be legally enforceable through national legislation upon all residents and nationals of existing EU Member States and associated countries;

26. demande au Conseil de veiller à ce que les États membres agissent dans un esprit de partenariat, de coopération et de confiance mutuelle avec les pays associés en vue de développer et d'appliquer les dispositions du code, une importance particulière étant accordée au respect effectif des embargos internationaux, lequel devrait pouvoir être imposé par le biais des législations nationales à tous les résidents et ressortissants des États membres et des pays associés;


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