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Additional resource
GNI-based own resource
GNI-based resource
Human Resources Working Group
MFNERC
Manitoba First Nations Education Resource Centre
Manitoba First Nations Education Resource Centre Inc.
NCPRO
National Air Transport Human Resource Plan
National Air Transportation Human Resources Plan
National Human Resources Working Group
Resource based on gross national income
UNRFNRE
UNSCCUR

Traduction de «national resources emphasises » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
additional resource | GNI-based own resource | GNI-based resource | resource based on gross national income

ressource fondée sur le revenu national brut | ressource fondée sur le RNB | ressource propre fondée sur le revenu national brut | ressource propre fondée sur le RNB


National Air Transportation Human Resources Plan [ National Air Transport Human Resource Plan ]

Plan national des ressources humaines - Transport aérien [ Plan national des ressources humaines du transport aérien ]


Manitoba First Nations Education Resource Centre Inc. [ MFNERC | Manitoba First Nations Education Resource Centre ]

Manitoba First Nations Education Resource Centre Inc. [ MFNERC | Centre de ressources éducationnelles des Premières Nations du Manitoba ]


National Human Resources Working Group [ Human Resources Working Group ]

Groupe de travail national des ressources humaines [ Groupe de travail des ressources humaines ]


United Nations Revolving Fund for Natural Resources Exploration | UNRFNRE [Abbr.]

Fonds autorenouvelable des Nations Unies pour l'exploration des ressources naturelles | UNRFNRE [Abbr.]


United Nations Scientific Conference on the Conservation and Utilisation of Resources | UNSCCUR [Abbr.]

Conférence scientifique des Nations unies pour la conservation et l'utilisation des ressources naturelles | UNSCCUR [Abbr.]


Ordinance of 14 December 1995 on the Deployment of Military Resources for Coordinated Nuclear and Chemical Protection for the benefit of the National Emergency Operations Centre [ NCPRO ]

Ordonnance du 14 décembre 1995 concernant l'engagement de moyens militaires dans le cadre de la protection AC coordonnée et au profit de la Centrale nationale d'alarme [ OEMAC ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
38. Recalls – bearing in mind that the recent economic and financial crisis has been felt particularly hard by those marginalised groups that face the greatest risk of losing their jobs during times of turbulence on the labour market – that education and employment are the best ways out of poverty, and that integrating marginalised communities into society and the labour market should therefore be a priority; notes with concern that members of marginalised communities are frequently excluded from society and suffer discrimination, and consequently face barriers to accessing high-quality education, employment, healthcare, transportation, information and services in general, which poses a complex problem that needs to be addressed properly t ...[+++]

38. rappelle – en gardant à l'esprit que la récente crise économique et financière a particulièrement touché ces catégories marginalisées, qui sont les plus susceptibles de perdre leur emploi lors de turbulences sur le marché du travail –, que l'éducation et l'emploi sont les meilleurs moyens de sortir de la pauvreté et que l'intégration des communautés marginalisées dans le marché de l'emploi devrait donc constituer une priorité; note avec préoccupation que les membres des communautés marginalisées font souvent l'objet d'exclusion sociale, subissent des discriminations et se heurtent par conséquent à des barrières dans l'accès à une éducation de qualité, à l'emploi, aux soins de santé, aux transports, à l'information et aux services en gé ...[+++]


1. Recalls – bearing in mind that the recent economic and financial crisis has hit in particular the marginalised groups at greatest risk of losing their jobs when there is turbulence in the labour market – that education and employment are the best way out of poverty, and that integrating marginalised communities into society and the labour market should therefore be a priority; notes with concern that members of marginalised communities are frequently excluded from society and suffer discrimination, and consequently face barriers to accessing high-quality education, employment, healthcare, transportation, information and services in general, which poses a complex problem that needs to be properly addressed through the complementary use a ...[+++]

1. rappelle – en gardant à l'esprit que la récente crise économique et financière a particulièrement touché les catégories marginalisées, qui sont les plus susceptibles de perdre leur emploi lors de turbulences sur le marché du travail –, que l'éducation et l'emploi sont les meilleurs moyens de sortir de la pauvreté et que l'intégration des communautés marginalisées dans le marché de l'emploi devrait donc constituer une priorité; note avec préoccupation que les membres des communautés marginalisées font souvent l'objet d'exclusion sociale, subissent des discriminations et se heurtent par conséquent à des barrières dans l'accès à une éducation de qualité, à l'emploi, aux soins de santé, aux transports, à l'information et aux services en gén ...[+++]


The importance of local management of resources was emphasised by Member States themselves in their response to the Commission's Memorandum on lifelong learning. Efficient decentralisation however calls for new investment in a) the training of local authorities and school administrators and teachers in the management and efficient use of resources; b) the establishment of a quality assurance system permeating all levels, i.e. the dissemination of a culture of quality awareness throughout the educational and training system, based on confidence in, and autonomy of local actors working according to a common core of quality standards; these should in particular ensure that more accountability at school/local level does not jeopardise equity, ...[+++]

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27. Stresses the need to secure these rights for all minority groups and not only for national minorities; emphasises also that further efforts are needed to secure the property and ownership rights of minority groups; notes with concern the continued lack of resources to implement the Action Plan for Roma; calls for greater accountability regarding the services provided to minorities and vulnerable groups; underlines the importance of respecting the principle of self-identification and calls for objective and transparent processing of census data in accordance with internationally recognised standards;

27. insiste sur la nécessité de garantir ces droits à tous les groupes minoritaires, et pas seulement aux minorités nationales; souligne qu'il convient de redoubler d'efforts pour garantir les droits de propriété et les biens fonciers des groupes minoritaires; constate avec inquiétude l'absence persistante de moyens pour la mise en œuvre du plan d'action pour les Roms; demande davantage de responsabilité en ce qui concerne les services offerts aux minorités et aux groupes vulnérables; souligne l'importance du respect du principe de la libre autoidentification et demande un traitement objectif et transparent des données du recensement conformément aux normes internationalement reconnues;


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27. Stresses the need to secure these rights for all minority groups and not only for national minorities; emphasises also that further efforts are needed to secure the property and ownership rights of minority groups; notes with concern the continued lack of resources to implement the Action Plan for Roma; calls for greater accountability regarding the services provided to minorities and vulnerable groups; underlines the importance of respecting the principle of self-identification and calls for objective and transparent processing of census data in accordance with internationally recognised standards;

27. insiste sur la nécessité de garantir ces droits à tous les groupes minoritaires, et pas seulement aux minorités nationales; souligne qu'il convient de redoubler d'efforts pour garantir les droits de propriété et les biens fonciers des groupes minoritaires; constate avec inquiétude l'absence persistante de moyens pour la mise en œuvre du plan d'action pour les Roms; demande davantage de responsabilité en ce qui concerne les services offerts aux minorités et aux groupes vulnérables; souligne l'importance du respect du principe de la libre autoidentification et demande un traitement objectif et transparent des données du recensement conformément aux normes internationalement reconnues;


27. Stresses the need to secure these rights for all minority groups and not only for national minorities; emphasises also that further efforts are needed to secure the property and ownership rights of minority groups; notes with concern the continued lack of resources to implement the Action Plan for Roma; calls for greater accountability regarding the services provided to minorities and vulnerable groups; underlines the importance of respecting the principle of self-identification and calls for objective and transparent processing of census data in accordance with internationally recognised standards;

27. insiste sur la nécessité de garantir ces droits à tous les groupes minoritaires, et pas seulement aux minorités nationales; souligne qu'il convient de redoubler d'efforts pour garantir les droits de propriété et les biens fonciers des groupes minoritaires; constate avec inquiétude l'absence persistante de moyens pour la mise en œuvre du plan d'action pour les Roms; demande davantage de responsabilité en ce qui concerne les services offerts aux minorités et aux groupes vulnérables; souligne l'importance du respect du principe de la libre autoidentification et demande un traitement objectif et transparent des données du recensement conformément aux normes internationalement reconnues;


Underlines the need for better coordination and synergy between different EU, national, regional and local polices and instruments directly addressing SMEs; points out that existing policies and financial instruments for SME support should be addressed in a more coherent way, and should complement each other; stresses the need to reduce fragmentation, and to consolidate and promote financial support schemes for SMEs, in order to ensure greater pooling and coordination of resources at EU, national, regional and local levels; emphasises that competitiveness would also increase if investments and aid for SMEs are adapted to regional diversity;

souligne la nécessité d'accroître la coordination et les synergies entre les différentes politiques et instruments de financement de l'Union, nationaux, régionaux et locaux concernant directement les PME; indique que les politiques et les instruments financiers existants pour aider les PME doivent être abordés de façon plus cohérente, et être complémentaires; souligne la nécessité de réduire la fragmentation et de consolider et promouvoir les programmes de soutien financier en faveur des PME afin de veiller à un meilleur partage et à une coordination accrue des ressources aux niveaux de l'Union, régional, national et local; souligne que la compétitivité sera également renforcée si les investissements et l'aide en faveur des PME sont adap ...[+++]


The Commission emphasises that these national strategies should encompass a wider definition of poverty extending beyond a lack of financial resources.

La Commission souligne que ces stratégies nationales devraient accepter une conception plus large de la pauvreté, allant au-delà d'un manque de ressources financières.


The Commission emphasises that these national strategies should encompass a wider definition of poverty extending beyond a lack of financial resources.

La Commission souligne que ces stratégies nationales devraient accepter une conception plus large de la pauvreté, allant au-delà d'un manque de ressources financières.


It emphasised, among other things, the need for more abundant and more mobile human resources. Attention was drawn, especially, to making more use in the future, both at national and at European level, of mobility as an instrument for the transfer of scientific knowledge.

Dans cette communication elle insiste, notamment, sur la nécessité de disposer de ressources humaines plus importantes et plus mobiles et d'utiliser davantage la mobilité, au niveau national et européen, pour transférer les connaissances scientifiques.




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'national resources emphasises' ->

Date index: 2022-10-09
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