Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on tax legislation
Disseminate information on tax legislation
Domestic law
Financial law
Fiscal law
Fiscal regulations
Fiscal rules
Inform on tax legislation
Internal law
Legislation of the Member States
Make recommendations on tax legislation
National fiscal law
National fiscal legislation
National income tax
National law
National legal system
National legislation
National regulations
National sales tax
National tax
National taxation
Tax law
Tax legislation
Tax regulation
Tax regulations
Value-added tax law
Value-added tax legislation
Value-added tax regulation
Value-added tax rules

Vertaling van "national tax legislation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
advise on tax legislation | inform on tax legislation | disseminate information on tax legislation | make recommendations on tax legislation

diffuser des informations sur la législation fiscale


tax law [ tax legislation | tax regulation | financial law(GEMET) | Fiscal law(STW) ]

droit fiscal [ législation fiscale | réglementation fiscale ]


value-added tax legislation | value-added tax rules | value-added tax law | value-added tax regulation

législation relative à la taxe sur la valeur ajoutée


fiscal law | tax law | tax legislation

droit fiscal | législation fiscale


fiscal regulations | tax regulations | fiscal rules | tax legislation

règlementation fiscale | droit fiscal | législation fiscale






national sales tax [ national tax ]

taxe de vente nationale [ taxe nationale ]


national fiscal law | national fiscal legislation

législation fiscale nationale


national law [ domestic law | internal law | legislation of the Member States | national legal system | national legislation | national regulations ]

droit national [ droit interne | législation des États membres | législation nationale | ordre juridique national | réglementation nationale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Through ‘European economic governance’ the EU is seeking a major say in budget planning in the Member States and in national tax legislation and national policies on wages and welfare benefits.

Avec le levier du "gouvernement économique de l'Europe", l'Union européenne a l'intention, à l'avenir, de s'immiscer profondément dans la programmation budgétaire nationale des États membres et d'influer sur la législation fiscale nationale, l'évolution des salaires et les prestations sociales.


In its judgment today, the Court considers first that the free movement of capital applies in a situation where, under national tax legislation, the dividends paid by companies established in a Member State to an investment fund established in a non-Member State do not qualify for a tax exemption, while investment funds established in that Member State receive such an exemption.

Dans son arrêt rendu ce jour, la Cour estime tout d’abord que la libre circulation des capitaux a vocation à s’appliquer dans une situation où, en vertu de la législation fiscale nationale, les dividendes versés par des sociétés établies dans un État membre au profit d’un fonds d’investissement établi dans un État tiers ne font pas l’objet d’une exonération fiscale, alors que les fonds d’investissement établis dans cet État membre bénéficient d’une telle exonération.


The Court states that, if national tax legislation is to be regarded as compatible with the provisions of the Treaty on the free movement of capital, the difference in treatment must concern situations which are objectively not comparable or be justified by an overriding reason in the public interest.

Elle souligne que, pour qu’une réglementation fiscale nationale puisse être considérée comme compatible avec les dispositions du traité relatives à la libre circulation des capitaux, il faut que la différence de traitement concerne des situations objectivement non comparables ou soit justifiée par une raison impérieuse d’intérêt général.


8. Emphasises that more efficient implementation of existing EU and national tax legislation would facilitate better recovery of taxes; also highlights, however, the urgent need for further efforts and measures aimed at improving good governance in tax matters;

8. souligne qu'une application plus efficace de la législation fiscale nationale et de l'UE faciliterait un meilleur recouvrement des créances fiscales; insiste également, toutefois, sur l'urgence de nouveaux efforts et mesures visant à améliorer la gouvernance dans le domaine fiscal;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Emphasises that more efficient implementation of existing EU and national tax legislation would facilitate better recovery of taxes; also highlights, however, the urgent need for further efforts and measures aimed at improving good governance in tax matters;

8. souligne qu'une application plus efficace de la législation fiscale nationale et de l'UE faciliterait un meilleur recouvrement des créances fiscales; insiste également, toutefois, sur l'urgence de nouveaux efforts et mesures visant à améliorer la gouvernance dans le domaine fiscal;


8. Emphasises that more efficient implementation of existing EU and national tax legislation would facilitate better recovery of taxes; also highlights, however, the urgent need for further efforts and measures aimed at improving good governance in tax matters;

8. souligne qu'une application plus efficace de la législation fiscale nationale et de l'UE faciliterait un meilleur recouvrement des créances fiscales; insiste également, toutefois, sur l'urgence de nouveaux efforts et mesures visant à améliorer la gouvernance dans le domaine fiscal;


1) In recital 11, the first sentence (which, as reproduced in the text of the proposal, reads as follows: ‘The decision of an SE or SCE to reorganise its business by transferring its registered office should not be unduly hampered by tax obstacles’) should be replaced by the following: ‘The decision of an SE or SCE to reorganise its business by transferring its registered office should not be hampered by discriminatory tax rules or by restrictions, disadvantages, or distortions arising from national tax legislation which is contrary to Community law’.

1) Au considérant 11, la première phrase (se lisant "La décision d’une SE ou d’une SCE de réorganiser ses activités en transférant son siège statutaire ne devrait pas être entravée outre mesure par des obstacles fiscaux" dans le texte de la proposition) devrait être remplacée par la phrase suivante: "La décision d’une SE ou d’une SCE de réorganiser ses activités en transférant son siège statutaire ne devrait pas être entravée par des règles fiscales discriminatoires ou par des restrictions, pénalisations ou distorsions découlant de législations fiscales nationales contraires au droit communautaire".


Rather, this clarification would ensure that everyone understands the position that has been taken by Revenue Canada from the beginning in 1988 that the rule applies not only to the act, but equally to regulations that flow from the act and international treaties based on avoiding double taxation that flow from national tax legislation.

Cette précision assure plutôt que tout le monde comprend la position que Revenue Canada a prise depuis 1988, en l'occurrence que la règle s'applique non seulement à la loi, mais aussi aux règlements pris en vertu de celle-ci et aux conventions fiscales internationales visant à éviter la double imposition, règlements et conventions qui découlent de la législation nationale en matière d'impôt.


- 2 - Once these disparities in national tax legislation had been identified, together with their effects on business decisions, the Committee would need to examine whether market forces could be trusted to resolve the problem or whether measures would need to be taken at Community level.

- 2 - Une fois établies ces disparités entre les législations fiscales nationales et leurs effets sur les décisions des entreprises, il conviendra d'examiner si l'on peut se fier aux forces du marché pour y remédier ou si, au plan communautaire des mesures seraient nécessaires.


From the Department of Finance, we have: Marlene Légaré, senior chief, tax policy branch, sales tax division; Brian Willis, senior chief, sales tax division, tax policy branch; Rainer Nowak, chief, tax policy branch, sales tax division; Melanie Chin, tax policy officer, tax policy branch, sales tax division; Lalith Kottachchi, senior tax policy officer, tax policy branch, sales tax division; Dean Beyea, tariffs officer, international trade and finance branch; Gérard Lalonde, chief of business and property income, tax legislation division, tax policy branch; Robert Wong, legislative counsel, tax counsel division; and Ken Medd, senior tax policy offic ...[+++]

Nous accueillons des représentants du ministère des Finances qui sont: Marlene Légaré, chef principal, direction de la politique de l'impôt, Division de la taxe de vente; Brian Willis, chef principal, Division de la taxe de vente, Direction de la politique de l'impôt; Rainer Nowak, chef, Direction de la politique de l'impôt, Division de la taxe de vente; Melanie Chin, agente, Politique de l'impôt, direction de la politique de l'impôt, Division de la taxe de vente; Lalith Kottachchi, agent principal, Politique de l'impôt, Direction de la politique de l'impôt, Division de la taxe de vente; Dean Beyea, agent, Tarifs, Direction du comme ...[+++]


w