Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ascertain learning disorders
CCTI
Composite Can and Tube Institute
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Implicit learning
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Moderate mental subnormality
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
National Fibre Can and Tube Association
National Leadership Learning Program
Nondeclarative learning
Reflexive learning
Unconscious learning
Unsupervised learning

Vertaling van "nations can learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Leadership Learning Program

Programme national d'apprentissage du commandement


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagner ou succé ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Composite Can and Tube Institute [ CCTI | National Fibre Can and Tube Association ]

Composite Can and Tube Institute [ CCTI | National Fibre Can and Tube Association ]


Social Information Processing Deficits of Aggressive Children and Child-Victims of Family Aggression: What treatment strategies can we learn from studying socially competent children and their families?

Social Information Processing Deficits of Aggressive Children and Child-Victims of Family Aggression. What treatment strategies can we learn from studying socially competent children and their families?
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Work together to complete the development of comprehensive national lifelong learning strategies covering all levels from early childhood education through to adult learning, and focusing on partnerships with stakeholders, competence development of low-skilled adults, measures to extend access to lifelong learning and integrate lifelong learning services (guidance, validation etc.).

Œuvrer de concert afin d'achever l'élaboration de stratégies nationales globales en matière d'apprentissage tout au long de la vie couvrant tous les niveaux, de l'éducation de la petite enfance à la formation des adultes, et en se concentrant sur les partenariats avec les parties prenantes, le développement des compétences des adultes peu qualifiés et les mesures élargissant l'accès à l'apprentissage tout au long de la vie et assurant l'intégration de services dans ce domaine (orientation, validation, etc.).


Complete the process of implementation of national lifelong learning strategies, paying particular attention to the validation of non-formal and informal learning and guidance.

achever la mise en œuvre des stratégies nationales d'éducation et de formation tout au long de la vie en accordant une attention particulière à la validation des enseignements non formels et informels et à l'orientation.


Complete the process of implementation of national lifelong learning strategies, paying particular attention to the validation of non-formal and informal learning and guidance.

achever la mise en œuvre des stratégies nationales d'éducation et de formation tout au long de la vie en accordant une attention particulière à la validation des enseignements non formels et informels et à l'orientation;


Support measures to strengthen the place of adult learning within the context of national lifelong learning strategies.

Soutenir les mesures visant à renforcer la place de l'éducation et de la formation des adultes dans les stratégies nationales d'éducation et de formation tout au long de la vie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
promote the role of adult learning in national lifelong learning strategies.

promouvoir la place de l’éducation et de la formation des adultes dans les stratégies nationales d’éducation et de formation tout au long de la vie.


Support measures to strengthen the place of adult learning within the context of national lifelong learning strategies.

Soutenir les mesures visant à renforcer la place de l'éducation et de la formation des adultes dans les stratégies nationales d'éducation et de formation tout au long de la vie.


Although tangible progress has been made in the development of national lifelong learning strategies, further emphasis needs to be given to workplace and other non-formal learning, disadvantaged groups, monitoring systems and better co-ordinated guidance services.

Malgré les progrès tangibles réalisés dans la mise en place de stratégies nationales d'éducation et de formation tout au long de la vie, il faut encore mettre l'accent sur l'éducation et la formation non formelles et sur le lieu de travail, les groupes défavorisés, les systèmes de suivi et la mise en place de services d'orientation mieux coordonnés.


To address these weaknesses, policies have focused on three strategic priorities; (i) the sustainability of employability levels through the National Lifelong Learning Strategy, (ii) the integration into the labour market of socially excluded people or those at risk of being excluded, through the National Action Plan for Inclusion, (iii) employment quality issues namely through the improvement of education and professional qualifications levels and of working conditions and labour relations ...[+++]

Pour remédier à ces faiblesses, les politiques ont été axées sur trois priorités stratégiques: la durabilité des niveaux de capacité d'insertion professionnelle grâce à la stratégie nationale d'éducation et de formation tout au long de la vie; l'intégration sur le marché du travail des victimes de l'exclusion sociale ou des personnes menacées par l'exclusion sociale, grâce au plan d'action national pour l'insertion sociale; et les aspects liés à la qualité de l'emploi, notamment par l'amélioration des niveaux d'instruction et de qua ...[+++]


This resolution emphasises the need to strengthen the implementation of an active guidance policy within the framework of national lifelong learning strategies.

Cette résolution met l'accent sur le besoin de renforcer la mise en œuvre active d'une politique d'orientation dans le cadre des stratégies nationales d'éducation et de formation tout au long de la vie.


Efficiency and equity should be integrated on a forward-looking basis into lifelong learning strategies (national lifelong learning strategies must be adopted by the Member States by the end of 2006). Their repercussions and the effects of investment in education and training are substantial in the long term.

L'efficacité et l'équité devraient être intégrées de façon prospective dans les stratégies d'apprentissage tout au long de la vie (stratégies nationales d'éducation et de formation tout au long de la vie devant être adoptées d'ici fin 2006 par les États membres). Leurs répercussions de même que les effets des investissements dans l'éducation et la formation sont appréciables à long terme.


w