To be more precise, with regard to competitiveness, growth and employment, if the margin is left unchanged – at EUR 70 million – if new priorities are announced regarding Frontex and Eurojust and if three new transport ag
encies are created, then certain policies are liable to suffer: I am thinking of the
seventh FRDP, which could have difficulties in getting off the ground; I am thinking of the trans
-European transport network, funding for which ...[+++]is absolutely crucial; I am thinking of all those social policies that are not yet sufficiently developed; and I am thinking of the CIP, which is a vital tool of the Lisbon Strategy.
Plus précisément, pour la compétitivité, la croissance et l’emploi, si on laisse la marge inchangée - à 70 millions d’euros -, que l’on affirme des priorités nouvelles autour de Frontex, Eurojust, et que l’on créé trois nouvelles agences de transports, certaines politiques risquent de souffrir: je pense au septième PCRD qui pourrait éprouver des difficultés à démarrer; je pense au réseau transeuropéen de transports dont le financement est une nécessité fondamentale; je pense à toutes ces politiques sociales qui ne sont pas encore assez développées; je pense au CIP qui est un instrument essentiel de la stratégie de Lisbonne.