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Dynamic programming
Electricity distribution networks managing
Electricity distribution operations supervising
Group-operated holding
Linear programming
Management techniques
Manually operated network
Mobile communication
Mobile communications network
Mobile communications system
Mobile network
Mobile network operator
Mobile phone operator
Mobile telecommunication services
Mobile telephone network
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Network analysis
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Operational research
Operator hold
Optimization
Peer-coupled network operating system
Peer-to-peer network operating system
Pumping station operative
Rationalization
Sewerage network clearing operative
Sewerage network operative
Sewerage system maintenance operative
Supervise electricity distribution operations
Supervising electricity distribution operations
Wastewater distribution equipment operative
Water network maintenance technician
Water network operative
Water supply network operative

Vertaling van "network operator holds " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


operating hold-up

charge liquide en marche | retenue de colonne en marche




pumping station operative | water network maintenance technician | water network operative | water supply network operative

agent de réseau d'eau | agent de réseau d'eau/agente de réseau d'eau | agente de réseau d'eau


mobile communication [ mobile communications network | mobile communications system | mobile network | mobile network operator | mobile phone operator | mobile telephone network | mobile telephony | [http ...]

communication mobile [ opérateur de réseau mobile | opérateur de téléphonie mobile | réseau de téléphonie mobile | système de communication mobile | téléphonie mobile ]


sewerage network clearing operative | sewerage system maintenance operative | sewerage network operative | wastewater distribution equipment operative

égoutier | opératrice de réseau d’assainissement | égoutière | opérateur de réseau d’assainissement/opératrice de réseau d’assainissement


electricity distribution networks managing | electricity distribution operations supervising | supervise electricity distribution operations | supervising electricity distribution operations

superviser des activités de distribution d’électricité


peer-to-peer network operating system [ peer-coupled network operating system ]

système d'exploitation de réseau point-à-point [ SE de réseau point-à-point ]


manually operated network

réseau à exploitation manuelle


management techniques [ dynamic programming | linear programming | network analysis | operational research | optimization | rationalization ]

technique de gestion [ analyse de réseau | optimisation | programmation dynamique | programmation linéaire | rationalisation | recherche opérationnelle ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘trading participant’ means a network user or a transmission system operator holding a contract with the trading platform operator and satisfying the conditions necessary to transact on the trading platform.

«participant aux échanges», un utilisateur de réseau ou un gestionnaire de réseau de transport signataire d’un contrat avec le gestionnaire de la plate-forme d’échange et satisfaisant aux conditions nécessaires pour effectuer des transactions sur la plate-forme d’échange;


EU countries have to remove all legal obstacles that may hold back network operators from giving telecoms operators access to their physical infrastructureNetwork operators are required to give access to their physical infrastructure, on reasonable terms and conditions, including price.

Les pays de l’Union européenne (UE) doivent supprimer tous les obstacles juridiques susceptibles d’empêcher les opérateurs de réseau de donner accès aux opérateurs de télécommunications à leurs infrastructures physiques. Les opérateurs de réseau ont l’obligation d’y donner accès, selon des modalités et conditions raisonnables, notamment en ce qui concerne le prix.


EU countries have to remove all legal obstacles that may hold back network operators from negotiating agreements with telecoms operators in order to coordinate their construction work.

Les pays de l’UE doivent supprimer tous les obstacles juridiques susceptibles d’empêcher les opérateurs de réseau de négocier des accords avec les opérateurs de télécommunications en vue de coordonner leurs travaux de construction.


EU countries have to remove all legal obstacles that may hold back network operators from giving telecoms operators access to their physical infrastructureNetwork operators are required to give access to their physical infrastructure, on reasonable terms and conditions, including price.

Les pays de l’Union européenne (UE) doivent supprimer tous les obstacles juridiques susceptibles d’empêcher les opérateurs de réseau de donner accès aux opérateurs de télécommunications à leurs infrastructures physiques. Les opérateurs de réseau ont l’obligation d’y donner accès, selon des modalités et conditions raisonnables, notamment en ce qui concerne le prix.


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EU countries have to remove all legal obstacles that may hold back network operators from negotiating agreements with telecoms operators in order to coordinate their construction work.

Les pays de l’UE doivent supprimer tous les obstacles juridiques susceptibles d’empêcher les opérateurs de réseau de négocier des accords avec les opérateurs de télécommunications en vue de coordonner leurs travaux de construction.


2. Member States may require every public sector body holding, in electronic format, by reason of its tasks elements of the minimum information referred to in paragraph 1 concerning the physical infrastructure of a network operator to make it available via the single information point by electronic means before 1 January 2017, and Member States shall require such public sector bodies to make it available, upon request, to undertakings providing or authorised to provide public communications networks, without preju ...[+++]

2. Les États membres peuvent exiger de tout organisme du secteur public détenant sous forme électronique, du fait de ses missions, des éléments des informations minimales visées au paragraphe 1 relatives aux infrastructures physiques d'un opérateur de réseau, qu'il les mette à disposition par l'intermédiaire du point d'information unique, par voie électronique, avant le 1er janvier 2017, et les États membres font obligation à ces organismes du secteur public de les rendre accessibles, sur simple demande, aux entreprises fournissant ou autorisées à fournir des réseaux de communications publics, sans préjudice des restrictions prévues en v ...[+++]


The Commission's argument that the incumbents already receive compensation for the switchover because digital technology allows greater transmission capacity at lower transmission costs does not take into account the true costs/benefits of the switchover, given that incumbent network operators holding more than one digital licence must give access to 40 % of their bandwidth to content providers with which they do not have ownership links.

L'affirmation de la Commission selon laquelle les opérateurs existants reçoivent déjà une compensation pour le passage au numérique, vu que la technologie numérique permet une capacité supérieure de transmission à des coûts moindres, ne tiendrait pas compte du rapport réel coûts/bénéfices de ce passage, étant donné que les opérateurs de réseau déjà présents sur le marché qui détiennent plus d'une concession pour la radiodiffusion en numérique doivent concéder l'accès à 40 % de leur propre largeur de bade à des fournisseurs de contenu avec lesquels ils n'entretiennent pas de rapports de propriété.


Under the Italian regulatory regime, network operators holding more than one digital licence must give access to 40 % of their bandwidth to unrelated content providers.

Sur la base du système de réglementation italien, les opérateurs de réseau qui détiennent plus d'une concession pour la radiodiffusion en numérique doivent concéder l'accès à 40 % de leur propre largeur de bande à des fournisseurs de contenu indépendants.


Experience shows that operation of the data network is facilitated if the number of returning holdings selected per division is allowed to differ by up to 20 % in either direction provided that this does not entail a reduction in the total number of returning holdings per Member State.

L'expérience révèle que le fonctionnement du réseau de données est facilité lorsqu'il est permis que le nombre d'exploitations comptables sélectionné par circonscription puisse varier dans la limite de 20 % dans les deux sens, pour autant que cette tolérance n'entraîne pas de réduction du nombre total d'exploitations comptables par État membre.


Regulation No 79/65/EEC of the Council of 15 June 1965 setting up a network for the collection of accountancy data on the incomes and business operation of agricultural holdings in the European Economic Community (2) has been substantially amended several times (3).

Le règlement no 79/65/CEE du Conseil du 15 juin 1965 portant création d'un réseau d'information comptable agricole sur les revenus et l'économie des exploitations agricoles dans la Communauté économique européenne (2) a été modifié à plusieurs reprises et de façon substantielle (3).


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