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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EUROFORM
Jealousy
NEED Program
New Employment Expansion and Development Program
New Employment Relationship
New employment opportunities
New openings for employment
New type of employment
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Traduction de «new employers have » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Community initiative concerning new qualifications, new skills and new employment opportunities | EUROFORM [Abbr.]

Initiative communautaire concernant les nouvelles qualifications,les nouvelles compétences et les nouvelles opportunités d'emploi


Community Initiative concerning New Qualifications, New Skills and New Employment Opportunities | EUROFORM [Abbr.]

Initiative communautaire concernant les nouvelles qualifications, les nouvelles compétences et les nouvelles opportunités d'emploi | EUROFORM [Abbr.]


new employment opportunities [ new openings for employment ]

nouvelles possibilités d'emploi


Community initiative concerning the new qualifications, new skills and new employment opportunities induced by the completion of the internal market and technological change | EUROFORM [Abbr.]

initiative communautaire concernant les nouvelles qualifications, les nouvelles compétences et les nouvelles opportunités d'emploi induites par l'achèvement du marché intérieur et les changements technologiques | Programme d'initiative communautaire pour la formation professionnelle | EUROFORM [Abbr.]


New Employment Relationship

La nouvelle relation d'emploi


New Employment Expansion and Development Program [ NEED Program ]

Programme de relance de l'aide à l'emploi


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]




having a favourable influence/effect on the employment situation

avoir des effets favorables sur l'emploi/contribuer à maintenir et à créer des emplois
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(Return tabled) Question No. 663 Ms. Jinny Jogindera Sims: With regard to the Social Security Tribunal: (a) how many appeals are currently waiting to be heard at the Income Security Section; (b) how many appeals currently waiting to be heard pertain to (i) Canada Pension Plan retirement pensions, (ii) Canada Pension Plan Disability benefits, (iii) Old Age Security; (c) how many appeals have been heard by the Income Security Section; (d) how many appeals were heard by the Income Security Section in (i) 2013, (ii) 2014; (e) how many appeals were heard by the Income Security Section relating to (i) Canada Pension Plan retirement pension ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 663 Mme Jinny Jogindera Sims: En ce qui concerne le Tribunal de la sécurité sociale: a) à l’heure actuelle, combien d’appels sont en attente à la Section de la sécurité du revenu; b) combien d’appels en attente concernent (i) les pensions de retraite du Régime de pensions du Canada, (ii) les prestations d’invalidité du Régime de pensions du Canada, (iii) la Sécurité de la vieillesse; c) combien d’appels ont été entendus par la Section de la sécurité du revenu; d) combien d’appels ont été entendus par la Section de la sécurité du revenu en (i) 2013, (ii) 2014; e) combien d’appels ont été entendus pa ...[+++]


(3) A person who has exercised an option under subsection (2) is deemed not to have become employed by the new employer for the purposes of these Regulations and of sections 83 to 99 of the Public Service Superannuation Regulations and is not entitled to exercise an option pursuant to sections 12, 13 and 13.01 of the Act when the person ceases to be employed by the new employer.

(3) La personne qui a exercé un choix aux termes du paragraphe (2) est réputée ne pas être devenue employée du nouvel employeur pour l’application du présent règlement et des articles 83 à 99 du Règlement sur la pension de la fonction publique et elle n’a pas le droit d’exercer un choix en vertu des articles 12, 13 et 13.01 de la Loi lorsqu’elle cesse d’être employée par le nouvel employeur.


(4) A person who has exercised an option under subsection (2) or (3) is deemed not to have become employed by the new employer for the purposes of these Regulations and of sections 83 to 99 of the Public Service Superannuation Regulations and is not entitled to exercise an option pursuant to subsection (1) when the person ceases to be employed by the new employer.

(4) La personne qui a exercé un choix aux termes du paragraphe (2) ou (3) est réputée ne pas être devenue employée du nouvel employeur pour l’application du présent règlement et des articles 83 à 99 du Règlement sur la pension de la fonction publique et elle n’a pas le droit d’exercer un choix en vertu du paragraphe (1) lorsqu’elle cesse d’être employée par le nouvel employeur.


(3) A person who has exercised an option under subsection (2) is deemed not to have become employed by the new employer for the purposes of these Regulations and of sections 83 to 99 of the Public Service Superannuation Regulations and is not entitled to exercise an option pursuant to subsection (1) when the person ceases to be employed by the new employer.

(3) La personne qui a exercé un choix aux termes du paragraphe (2) est réputée ne pas être devenue employée du nouvel employeur pour l’application du présent règlement et des articles 83 à 99 du Règlement sur la pension de la fonction publique et elle n’a pas le droit d’exercer un choix en vertu du paragraphe (1) lorsqu’elle cesse d’être employée par le nouvel employeur.


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It is that, in a country in which for five years, there has been one, let us say, liberal, structural reform after another, in which it was explained to us that that which was going to enable us to resolve the crisis, and the employment crisis in particular, was to reduce taxes – corporation tax, income tax – to jeopardise some forms of employment protection – we had a 'new employment' contract, which undermined protection against redundancies, etc. – to weaken public services and to privatise, we have not obtained a single result.

C’est que, dans un pays où depuis cinq ans, on enchaîne des réformes structurelles, disons libérales, où on nous a expliqué que ce qui allait nous permettre de sortir de la crise, et de la crise du chômage en particulier, c’était de baisser les impôts, l’impôt sur les sociétés, l’impôt sur les revenus, de mettre en cause un certain nombre de protections sur le marché du travail - on a eu un contrat «nouvelle embauche», qui a fragilisé les protections face aux licenciements, etc.-, d’affaiblir les services publics, de privatiser, nous n’avons obtenu aucun résultat.


National parliaments, regional assemblies, national and local authorities all have a part to play in this. They are in a good position to identify needs. As Commissioner Vitorino stated, they are also well placed to help explore new employment opportunities with all the parties involved.

Je parle également du rôle des parlements nationaux et régionaux et des autorités nationales et locales, par une meilleure connaissance des besoins et par les possibilités d’exploration de nouveaux foyers d’emploi, comme le disait le commissaire Vitorino, en présence de tous les interlocuteurs.


Welcomes that in 2002 a number of countries appear to be ending a period of labour shedding and are recording employment growth; draws attention to the fact that on average candidate countries are still marked by falling employment; welcomes the Joint Assessment of Employment Policy Priorities (JAP) that the Commission signed with the candidate countries - except for Latvia, Romania and Bulgaria - as an important step in the preparation for joining the Luxembourg process; hopes that JAPs for the three remaining countries will be finalised soon; calls now for effective monitoring of the priorities contained therein in the light of the ...[+++]

se félicite de ce qu'en 2002 un certain nombre de pays semblent mettre un terme à une période de réduction des effectifs et enregistrent une croissance de l'emploi; attire l'attention sur le fait qu'en moyenne les pays candidats demeurent marqués par une baisse de l'emploi; accueille favorablement le document d'évaluation commune sur les priorités en matière de politique de l'emploi que la Commission a signé avec les pays candidats – à l'exception de la Lettonie, de la Roumanie et de la Bulgarie – comme un pas important dans la préparation de la participation au processus de Luxembourg; espère que le document d'évaluation commune en c ...[+++]


8. Calls on the Commission not to pursue its activities aimed at encouraging local employment initiatives, in the context of the new employment policy called for by the Essen Council, in isolation from its other activities in European policy, in particular to make support strategies part of more wide-ranging economic, social and regional development strategies to avoid social fragmentation; measures which have a direct effect on local employment structures should be assessed, before they are implemented, in respect of the quality of ...[+++]

8. invite la Commission à ne pas disjoindre ses interventions visant à soutenir les initiatives locales d'emplois dans le cadre de la nouvelle politique de l'emploi préconisée par le Conseil d'Essen de ses autres activités en matière de politique européenne et notamment à associer étroitement les stratégies de promotion d'initiatives locales en faveur de l'emploi à des stratégies plus vastes de développement économique, social et régional pour éviter une fragmentation sociale; demande que les mesures possédant des répercussions direc ...[+++]


7. Calls on the Commission not to carry out its activities to promote local employment initiatives within the meaning of the new employment policy called for at the Essen European Council in isolation from its other activities involving European policy; the introduction of a Europe-wide CO2 tax for example could contribute very substantially to strengthening the impact of local efforts to secure development and employment; policies which have a direct impact on local employment structures should be assessed as to the quality of thei ...[+++]

invite la Commission à conduire ses activités visant à promouvoir les initiatives locales d'emploi dans le cadre de la nouvelle politique de l'emploi préconisée par le Conseil réuni à Essen; l'introduction, au niveau européen, d'une taxe frappant le CO2 peut ainsi contribuer dans une très large mesure à une revalorisation des efforts en faveur du développement et de l'emploi au niveau local; avant d'être mises en oeuvre, les politiques qui ont une incidence directe sur les structures locales d'emploi doivent être soumises à une éval ...[+++]


Concerning the new methods we are bringing in, the new employment benefits, $800 million in employment benefits, creating over 40,000 jobs in Quebec at this time, plus the infusion of a new investment fund to start helping those regions to make changes, to adapt, to invest, to create new industries, surely if the hon. member is deeply concerned about people in his own riding would not object to having a new economic development fund to help create jobs and new enterprises in his area.

Nous introduisons ici de nouvelles méthodes, de nouvelles prestations d'emploi représentant 800 millions de dollars et permettant à ce stade de créer 40 000 emplois dans la province de Québec, et nous mettons en place un nouveau fonds d'investissement pour aider ces régions à apporter des changements, à s'adapter, à investir et à créer des industries. Si le député se soucie vraiment des habitants de sa circonscription, il ne verra assurément aucune objection à la mise en place de ce nouveau fonds de développement économique.




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'new employers have' ->

Date index: 2022-05-31
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